Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:29:28 GMT

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد، تفت،

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۸۶۵۸

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد، تفت،

ابرکوه

امام جمعه ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) در هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران گفت: آن شهید بزرگوار الگوی تمام عیار انسانیت و فردی وارسته بود و نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: شهید بهشتی دارای خلوص و خدمتگزاری عاشق برای انقلاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این هفته به نام هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد و از منظر دولتمردان آمریکایی دفاع از حقوق بشر یعنی دفاع از حقوق ظالم چرا که آنها خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: اغلب قربانیان قتل و اسلحه در آمریکا سیاه پوست هستند، گویا بشر نیستند و به جرم سیاه بودن کشته می‌شوند.

وی ادامه داد: مردم بیدار شدند و می‌بینند که آمریکا بزرگترین دشمن و ناقض حقوق بشر است و تنها در نیمه دوم قرن بیستم حدود ۱۰۰ کودتای نظامی در کشورهای مختلف به راه انداخته یا حمایت کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطر نشان کرد: آمریکا ۶۰ سال نسل کشی در فلسطین به راه انداخته است و حالا فریبکارانه معامله پول در برابر زمین و معامله قرن را مطرح می‌کند.

وی بیان کرد: حکام خودفروخته و سرسپرده عرب هم در منامه نشست حمایتی از این طرح تشکیل می‌دهند! امروز آمریکای شرور که بزرگترین حامی تروریسم دولتی اسرائیل است، ایران را حامی تروریسم می‌خواند در حالی که در دید ملت‌های حق‌طلب دنیا، منفورترین و خبیث‌ترین دولت‌های جهان، دولت ترامپ دیوانه است.

حسینی یاد آور شد: آمریکا مثل اشرار گذشته‌اش عامل قتل و غارت و چپاول و تفرقه و ناامنی در دنیاست و علیه ملت ایران ظالمانه ترین تحریم‌ها را به جرم استقلال خواهی و استکبار ستیزی وضع کرده است.

وی تصریح کرد: اما در عین حال با شیطنت‌های آمریکا، ایران مقتدر است و با صلابت و مقاومت مثل کوه ایستاده و با قوت به حرکت خود ادامه می‌دهد و ملت‌های جهان نیز جرئت پیدا کردند که در برابر هر متجاوز خصوصاً آمریکا بایستند.

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: شکار پهباد گران قیمت و مهم آمریکایی توسط رزمندگان دلاور ما پیام‌آور مرگ آمریکاست و همچنین بی اعتنایی فلسطینیان به اجلاس منامه و همراهی نکردن با طرح معامله قرن نوید مرگ آمریکاست.

حسینی با تسلیت سالروز شهادت ششمین اختر پر فروغ آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در سال ۱۴۸ هجری، افزود: امام صادق (ع) در جمع معصومین معروف به شیخ الائمه یعنی پیر مردترینمامان است که ۶۷ سال عمر کردند.

وی ادامه داد: در دوران امامت آن حضرت به واسطه اینکه نسل پلید بنی امیه در حال مرگ بود و نسل نانجیب بنی عباس هم در حال رویش جدید بود، فترت زمانی ایجاد شد.

حسینی ادامه داد: با استفاده از این فضا دشمن کمتر توانست برای آن امام بزرگوار مزاحمت ایجاد کند، موفق شد بزرگترین مرکز علم و فضیلت را در مدینه منوره ایجاد کند و با تربیت شاگردانی بارز، اساس علوم و معارف دینی و مبانی فقهی را ترویج کند که با بیان عظمت و حقانیت و بنیان داربودن مکتب شیعه، این مذهب منتسب به امام جعفر صادق (ع) و معروف به مذهب جعفری شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷

بهاباد

امام جمعه بهاباد گفت: شهید مظلوم آیت الله بهشتی، از جمله انسان‌هایی بود که در زمان خود و بعد از آن شاخص جبهه حق بود و نشان برجسته انقلابی گری و روحیه جهادی داشت، همان که امام راحل در باره‌اش فرمودند: بهشتی یک ملت بود برای ملت ما!!

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: هفتم تیرماه، سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران مخلص امام و انقلاب است، واقعه‌ای که به حق عاشورای انقلاب نام گرفت، با ۷۲ شهیدش و شهید شاخص آنکه سیدالشهدای انقلاب اسلامی شد.

خطیب جمعه بهاباد عنوان کرد: قوه قضائیه مطلوب، نهادی است که ۲ خاصیت داشته باشد؛ باید امنیت را از مفسد بگیرد؛ تا مفسدان و خائنان احساس امنیت نکنند و در مقابل، مؤمنان و متدینان و عامه مردم ما به خاطر اعتماد به قوه قضائیه احساس امنیت و آرامش کنند و این اعتماد بزرگترین سرمایه نظام ماست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه با قوانین آشناست تاکید کرد: ایشان همه مسئولان و مدیران بی خاصیت را می‌شناسد و باید با مفسدان اقتصادی و اخلال گران به شدت برخورد کرد.

امام جمعه بهاباد در ادامه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را به ارادتمندان و پیروان آن حضرت تسلیت گفت و افزود: زندگی ائمه (ع) در حقیقت مثل زندگی یک انسان است؛ انسانی که ۲۵۰ سال - از سال ۱۰ هجری، سال رحلت پیغمبر (ص) تا سال ۲۶۰ هجرت، سال شهادت امام عسکری (ع) و شروع غیبت امام زمان (عج) - عمر کرده است.

بشکانی ادامه داد: باید نشان دهیم معارف انقلاب ساز امام صادق (ع) راهبرد و راهنمای ما در مبارزه با دشمنان است و بر شرکت عموم مردم در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) تاکیدکرد.

وی در ادامه با اشاره به ۱۱ تیر سالگرد شهادت عالم مجاهد و فقیه نستوه آیت الله محمد صدوقی سومین شهید محراب را گرامی داشت و افزود: آن شهید فقیهی دانشمند و خدمتگزاری فداکار و متعهد به اسلام و ایران بود.

ابراهیمی بشکانی عنوان کرد: شهید صدوقی از جمله روحانیون مبارزی بود که با شکل‌گیری فعالیت‌های مبارزات سیاسی علیه حکومت رضاخانی به مبارزه سیاسی اقدام کرد و در محافل مبارزاتی روحانیون علیه رضاخان شرکت می‌کرد و با شجاعت و درایتی که از خود نشان می‌داد، روح امیدواری و مقاومت را در آنان زنده می‌کرد و این خصوصیتی بود که بسیاری از عالمان آن زمان توجه داشتند و در شرح زندگی آن بزرگمرد بیان شده است.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: سرانجام پس از سال‌ها مبارزه در راه اسلام و انقلاب و خدمت به دین و ملت مسلمان، ۱۱ تیر ۱۳۶۱ (دهم ماه رمضان سال ۱۴۰۲ ق)، پس از ادای نماز جمعه در حالی که جایگاه را ترک می‌کرد، به دست منافقان کوردل که قبل از آن نیز آن شهید را چهار بار مورد سو قصد قرار داده بودند، به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه اش بود، نائل شد.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی در ادامه مسئله کانون خانواده را مورد توجه قرارداد و از مسئولان خواست تا مسائل خانوادگی قضائی نشود.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

۹۸۷۷/ ۲۰۴۷

تفت

امام جمعه شهر تفت با اشاره به هفتم تیر ماه سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمد بهشتی و ۷۲ یاران گرامی حضرت امام (ره) در سال ۱۳۶۰ گفت: دستگاه قضایی از ارکان مهم کشور است و مقام قضا، مرتبه والایی دارد.
حجت الاسلام سید محمد سرمه چشم در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: امیدواریم قضات ما به حق و عدل قضاوت کنند و همواره چشمانشان به حقیقت باز باشد و خدا را فقط مد نظر داشته باشند.
وی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا گفت: دشمنی استکبار با پیمودن راه حق توسط ملت ایران است؛ آنها مخالف بندگی خدا و استقلال کشور ما هستند.
خطیب جمعه تفت تصریح کرد: راه مردم ما، راه حق و مستقیم است و امروز، روز مرگ و زوال استکبار و شرمندگی آنهاست.
سرمه چشم ایام شهادت امام صادق (ع) را گرامی داشت و بر حضور پرشور در برنامه های عزاداری رئیس مکتب جعفری تأکید کرد.

ح. ر. پ. ب / ‏‬ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای هفتم تیر نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ در پیام اسماعیل بازدار آمده است: آفرین به دلاورمردان شجاع وغیور ایران اسلامی که با اقتدار و باصلابت، بار دیگر عزت و سربلندی و سرافرازی ملت بزرگ ایران و ذلت و خواری رژیم اشغالگر قدس و هوادارانش را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان یقینا بدانند که نصرت و پیروزی آنان نزدیک است و وعده صادق پروردگار محقق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • طرح نور در گلستان حمایت می شود/ تمام قد در کنار پلیس هستیم
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام ادامه حضور کاظم صدیقی در امامت جمعه تهران از نگاه سیاسیون /لجاجت، دهن کجی، تبرئه یا ...+جدول
  • برای آموزش و توانمندسازی ائمه جماعت با نگاه تمدنی اقدام شود
  • چرا کاظم صدیقی از مسئولیت خود استعفا نمی‌دهد؟
  • آیت‌الله حسینی همدانی: بلایی که ایران به‌زودی بر سر اسرائیل خواهد آورد، بازدارنده و سنگین خواهد بود؛ و اگر بخواهد احمقی خود را تکرار کنند، پاسخ ایران معنادار خواهد بود/ امروز زبان دنیا، زورگویى و ظلم است
  • جلوه‌هایی از ارادت عطار نیشابوری به ائمه اطهار(ع)
  • چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟