Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ظفرقندی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین اقدامات سازمان نظام پزشکی در راستای بهبود ارتقای جایگاه حرفه پزشکی در جامعه پرداخت و گفت: یکی از اولویت‌های سازمان در این دوره، پیگیری ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی کشور است که به همین منظور، اهداف مختلفی را برنامه ریزی و دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مراجع ذی ربط و انجمن های علمی پزشکی، افزود: در جلسه‌ای که با معاونین وزارت بهداشت داشتیم، شیوه نامه اجرایی ماده واحده قانونی چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه‌های پزشکی که توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده است، به تصویب نهایی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظفرقندی در ادامه به انجام کارهای کارشناسی برای رفع اشکالات اجرایی کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت اشاره کرد و گفت: در جلسات متعددی که به همین منظور با معاونین وزارت بهداشت داشته ایم، توانسته ایم به راه حل های عملیاتی خیلی خوبی برای اجرای بدون تغییر این کتاب دست یابیم.

وی، موضوع تبلیغات در حوزه سلامت را یکی دیگر از دغدغه ها و اولویت های سازمان نظام پزشکی دانست و افزود: به همین منظور، کارگروه رسیدگی به وضعیت تبلیغات در حوزه سلامت را تشکیل داده ایم و مکاتبات زیادی با رسانه ملی داشته یم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی، یکی دیگر از اقدامات اخیر سازمان در راستای ارتقای جایگاه و منزلت جامعه پزشکی را، پیگیری پذیرش بیمه مسئولیت مدنی توسط قضات دانست و گفت: بعد از مکاتبه ای که با رئیس دستگاه قضا داشتیم، پذیرش بیمه مسئولیت مدنی به عنوان وثیقه به نظام پزشکی‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

کد خبر 4653185 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا ظفرقندی سازمان نظام پزشکی تعرفه های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام عصر روز شنبه در چهارمین مجمع سلامت استان ایلام با محوریت بیمارهای واگیردار، گفت: به دلیل اهمیت موضوع سلامت، این نشست برگزار و امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های این حوزه منجر شود.

وی با تاکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه، افزود: حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در حوزه سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه سلامت جامعه، شرح وظایفی دارند که باید به‌نحو احسن به آن وظایف عمل کنند.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که برای حفظ سلامت‌جامعه، همه دستگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسایل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را مشخص کند و هر دستگاه اقدامات عملیاتی و اجرای مصوبات را در دستور کار قرار دهد.

حسنی با تاکید بر تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت، یادآورشد: موضوع آموزش، مشارکت‌مردم و اطلاع‌رسانی در بحث تامین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است.

وی بیان داشت: خیلی از موضوعات تا وقتی به یک باور و نگاه تبدیل نشود باید هزینه‌های زیادی برای آن بپردازیم ولی چنان‌چه در هر حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد به یک فرهنگ تبدیل می‌شود و به‌طور طبیعی هم اثرپذیری بیشتری دارد و نتیجه بهتری از آن نیز حاصل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام پیشنهاد کرد که دانشگاه علوم پزشکی مسایل و مشکلات حوزه سلامت را مطرح و دستگاه اجرایی مرتبط با هر مشکل و مسئله را تفکیک و وظایف هر دستگاه اجرایی را نیز مشخص کند.

حسنی اضافه کرد: دغدغه چندین ساله ما، بحث کیفیت نان است که بر شاخصه‌هایی نظیر مقدار سبوس و عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و چرخه تولید نان از دپو گندم تا تولید نان، باید نظارت‌ها تشدید شود. به‌طور مثال از زمان ذخیره‌سازی گندم تا تحویل نان به مردم که چندین مرحله طی می‌شود باید بر تمامی این مراحل توسط دستگاه‌های متولی نظارت شود و وظیفه هر دستگاه در هر مرحله مشخص گردد و چنان‌چه در این راستا هر دستگاه در هر روند به وظایف خود عمل نکرد باید پاسخ‌گو باشد.

وی در ادامه از پخت نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی خبرداد و گفت: هفته آینده نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود که لازم است دانشگاه علوم پزشکی ضمن اطلاع‌رسانی آدرس این نانوایی‌ها، اهمیت استفاده از این نان را در سلامت جامعه بیان کند چرا که پخت نان کامل گامی در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است‌.

وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی دخیل در حوزه سلامت، گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که این ناشی از فرهنگ مردم، کارها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و اقدامات دیگر دستگاه‌های متولی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور و استان ایلام، گفت: استان ایلام یک استان غنی و دارای بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه است که فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در استان باید نهادینه و سطح توقع و مطالبه‌گری باید تغییر کند.

حسنی گفت: در واقع دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت را فراهم کند. وی افزود: نهادهای انقلابی و حمایتی برای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف همه تلاش خود را بکار گیرند.

کد خبر 6083658

دیگر خبرها

  • نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA سال جاری عملیاتی می‌شود
  • شیوه‌نامه غربالگری SMA در سال جاری عملیاتی می‌شود
  • «بسته ماندگاری پرستاران» به زودی اجرایی می‌شود
  • ۱۲۵ون طبق شیوه‌نامه وزارت کشور باید از طریق تاکسیرانی واگذار شود
  • بسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش