Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  با اشاره به سفر اخیر مقامات ارشد نظامی ارتش عراق به کشورمان گفت: دیپلماسی دفاعی و نظامی می‌تواند پشتیبانی برای دیپلماسی رسمی و سیاسی کشور باشد.

وی با اشاره به مسائل و موضوعات امنیتی غرب آسیا افزود: امروزه در کشورهای پیرامونی ما مسائلی وجود دارد که با فعال سازی دیپلماسی دفاعی می‌توان به آنها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما شاهد فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان و همچنین فعالیت نیروهای آمریکایی در سطح منطقه هستیم که همین حضور آمریکایی‌ها بهانه‌ای برای فعالیت گروه‌های تروریستی شده به همین دلیل با ارتقا دیپلماسی دفاعی می‌توان با بسیاری از مسائل مقابله کرد بنابر این توجه به گسترش روابط با همسایگان برای حفظ و ارتقا امنیت اهمیت ویژه‌ای دارد.

سردار سنایی راد در ادامه با اشاره به همکاری‌های دفاعی ایران و عراق برای مقابله با داعش گفت: زمینه‌های گسترش همکاری و گسترش دیپلماسی دفاعی میان ایران، عراق و دیگر کشورهای همسایه که ارتقا امنیت آنها می‌تواند به افزایش امنیت منطقه کمک و یا چالش‌های امنیتی آنها بر امنیت منطقه تأثیر گذار است وجود دارد و باید دنبال شود.

وی افزود: از زمان حضور سرلشکر باقری در جایگاه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، دیپلماسی دفاعی امنیتی ما ارتقای چشمگیری پیدا کرده است همانگونه که در کشورهای دیگری مانند سوریه و عراق مشاهده شد مجموعه‌هایی از نیروهای مسلح با مأموریت‌های مستشاری در عرصه دیپلماسی نظامی فعال بودند و توانستند به افزایش سطح امنیتی منطقه کمک کنند و این اقدامات به ارتقا جایگاهی منطقه‌ای ایران و شأن و منزلت ایران اسلامی در کمک به سایر کشورها بیفزاید. موفقیت ایران در مقابله با تروریست تکفیری زمینه ساز نفوذ منطقه‌ای کشور عزیزمان شد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشورمان اشاره کرد و گفت: توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی صنعت دفاعی نیز می‌تواند در چارچوب دیپلماسی دفاعی و همکاری‌های دوجانبه به کار گرفته شود و بخش‌هایی از نیازهای دفاعی کشورهای دیگر را تأمین کند و به نوعی کمک به اقتصاد ملی کشورمان در شرایط تحریم باشد.

سردار سنایی راد در پایان خاطرنشان کرد: در سطح راهبردی دیپلماسی نظامی و گسترش همکاری‌ها می‌تواند به ارتقا امنیت منطقه‌ای انجامیده و منافعی را برای کشور ما و کشورهای همسایه داشته باشد و همچنین نفوذ منطقه‌ای را برای ایران به همراه دارد.

27219

کد خبر 1274695

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا خاورمیانه تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خطاب به غرب گفت: توصیه می کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده و خود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

 سردار ابوالفضل شکارچی به سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توصیه کرد: عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده و خود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

بنا به روایت ایسنا، سردار ابوالفضل شکارچی در واکنش به حمایت برخی از سران کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون‌شکن، تروریست و کودک کش بردارید. شما خوب می دانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.

وی ادامه داد: اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور ، قطع خواهیم کرد.

سردار شکارچی گفت: چنانچه گوشه ای از این قدرت الهی دلاور مردان ایران اسلامی و قدرتمند را در عملیات وعده صادق به شما نشان دادیم و با غرش موشک ها و پهپادهای دشمن شکن از سامانه های پیشرفته راداری و دفاع هوایی شما و از گنبد به اصطلاح آهنین اهدایی تان به صهیونیست ها عبور کردیم و قلعه های نظامی آن رژیم جعلی و جنایتکار را شخم زدیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان گفت: توصیه می کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده و خود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

دیگر خبرها

  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • آلمان: اسرائیل باید دیپلماسی را دنبال کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • هیچ اقدام رژیم صهیونیستی بی‌جواب نمی‌ماند/ هرگونه واکنشی را کوبنده‌تر پاسخ می‌دهیم
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • عمان خواستار خویشتن‌داری کشورهای منطقه شد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • ایران پنجمین کشور دنیا از نظر هزینه‌های دفاعی + نمودار