Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اکبری با بیان‌اینکه امام صادق(ع) به حال منتظران غبطه می‌خورند، گفت: ایشان با به یادگار گذاشتن دعای عهد، تجارت بسیار خوبی را به منتظران ظهور آموزش داده‌اند که به وسیله آن می‌توانند حتی در صورت مرگ نیز امام زمان (عج) را یاری کنند.

حجت الاسلام «جواد اکبری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام انجام شد با اشاره به روایات مهدوی ایشان پیرامون امام عصر (عج) و یارانشان، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام در روایتی درباره امام زمان(عج) می‌فرمایند: «لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَیامَ حَیاتِی؛ گر دوران او را درک می‌‌کردم، همه‌‌ی زندگی‌‌ام را در خدمت به می گذراندم» در ادامه این روایت نیز ایشان می فرمایند: حضرت مهدی (عج) ششمین نفر از نسل من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور افزود: با بیان اینکه در روایتی دیگر امام صادق علیه السلام نسبت به افرادی که دوران ظهور و حضور امام زمان (عج) را درک می کنند رشک می ورزند و نسبت به حال آنان غبطه می خورند، گفت: در این باره امام صادق علیه السلام می فرمایند: «طُوبی لَهُمْ؛ خوش به حال آنها».

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه روزی  امام حسین(ع) فریاد «هل من ناصر ینصرنی» سر داد که برخی آن را متوجه شدند و به یاری ایشان شتافتند، تصریح کرد: بسیاری از افراد نیز ندای امام حسین علیه السلام را نشنیدند، امروز نیز منتظران ظهور باید با شنیدن ندای هل من ناصر امام زمان (عج) مسئولیت خود را بدانند و به آن عمل کنند.

 

وی اضافه کرد: امام صادق علیه السلام در روایتی می‌فرمایند: هر قومی برای خود دارای یک دولت و حکومت هستند که دولت ما اهل بیت علیه السلام در دوران ظهور امام زمان (عج) است، این احادیث و روایات نشان می دهد که امام صادق علیه السلام در تلاش بودند جایگاه امام زمان (عج) را بسیار رفیع و بالا معرفی کنند.

 

اکبری با بیان اینکه در میان ائمه اطهار علیه السلام امام زمان (عج) دارای منزلت و جایگاه ویژه ای هستند، تصریح کرد: اگر فردی امامت تمامی ائمه علیه السلام را بپذیرد اما امام زمان (عج) را قبول نداشته باشد به تعبیر امام صادق علیه السلام گویی تمام پیامبران را قبول دارد اما پیامبر آخرالزمان را قبول ندارد.

 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور تاکید کرد: پیامبر (ص) در روایتی می‌فرمایند: اگر فردی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، امروز ما با وجود آنکه ایشان را نمی بینیم وظیفه شناخت و معرفت نسبت به ایشان را داریم زیرا همانند زمانی که برادران حضرت یوسف ایشان را می‌دیدند اما نمی شناختند، امام زمان (عج) نیز در میان ما حضور دارد اما ما ایشان را نمی شناسیم.

 

 وی افزود: بر اساس این روایت پیامبر (ص)، وظیفه اصلی منتظران در عصر غیبت شناخت امام زمان (عج) و کسب معرفت نسبت به ایشان است و در گام بعدی، منتظران وظیفه حرکت در مسیر ایشان و زمینه‌سازی برای ظهور را برعهده دارند.

 

اکبری با بیان اینکه بهترین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) تشکیل یک حکومت اسلامی در دوران غیبت است که این مهم توسط امام خمینی (ره) در کشورمان انجام شده است، تصریح‌کرد: با توجه به وجود این بستر در شرایط کنونی، همان طور که امام صادق علیه السلام فرمودند اگر دوران حضور را درک می کردند تمام عمر خود را در خدمت امام زمان (عج) صرف می کردند، ما نیز باید درس بگیریم و در این دوران غیبت، تمام عمر و فعالیت های خود را صرف زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) کنیم.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه دعای عهد از سوی امام صادق (ع) برای منتظران به یادگار مانده است، گفت: مهمترین دعای مطرح شده در دوران غیبت از سوی امام صادق علیه السلام صادر شده است که همان دعای عهد است و بر اساس روایات اگر شیعیان ۴۰ صباح این دعا را بخوانند، خداوند این توفیق را به آنان خواهد داد تا در رکاب امام عصر (عج) باشد و حتی اگر از دنیا رفته باشند از باب رجعت ‌می توانند به این دنیا برگردند و حضرت حجت(عج) را یاری کنند.

 

وی ادامه داد: بر اساس روایات، رجعت هم برای بهترین انسان ها و هم برای بدترین انسان ها اتفاق می افتد لذا افرادی که چهل صباح دعای عهد را بخوانند، می توانند از این باب به دنیا برگردند و امام زمان (عج) را یاری کنند.

 

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام با این دعا، تجارت بسیار خوبی را به منتظران ظهور آموزش داده اند که به  وسیله آن می توانند حتی در صورت مرگ نیز امام زمان (عج) را یاری کنند.

 

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه قوه قضائیه دهه کرامت نماز جمعه خبرگزاری شبستان شهید بهشتی شهادت امام صادق ع خطبه نماز جمعه اهواز استان بوشهر شهادت امام صادق ع مهدی باوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل

کم کم زمان اثبات ادعا‌ها نیز فرا میرسد؛ صحبت‌هایی که به میان می‌آمد، اما شاید برخی به اثبات آنها شک داشتند. نقل‌هایی که در میان غربی‌ها نیز درباره قدرت کشورمان رواج داشت حالا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. شاید بد نباشد به بخشی از این اظهار نظر‌ها نگاهی بیاندازیم.

فاکس نیوز: ایران در آستانه ابرقدرت شدن

تیرماه بود که شبکه فاکس‌نیوز در برنامه‌ای به قدرت روز‌افزون جمهوری اسلامی ایران اذعان و اعلام کرد: ایران در آستانه ابرقدرت شدن است.

در این برنامه ابتدا «مارک لوین مجری» مجری این شبکه تلویزیونی ضمن اذعان به قدرت افزایی جمهوری اسلامی ایران خطاب به «ریچارد کِمپ عضو سابق نیرو‌های ویژه انگلیس در افغانستان» مهمان برنامه می‌گوید: «ما در مورد چین و روسیه زیاد صحبت کرده‌ایم، اما امروز می‌خواهیم در مورد ایران صحبت کنیم، هیچ توجهی به این مسئله نمی‌شود که ایران در آستانه ابرقدرت شدن است، اکنون فناوری هسته‌ای نیز دارد و در حال کار برای کنار هم قرار دادن آن است، این یک کشور بنیادگرا است که بار‌ها و بار‌ها درباره نابودی آمریکا صحبت کرده است.»

دی ماه هم روزنامه گاردین در یک گزارش تحلیلی با تاکید بر اینکه جایگاه ایران باتوجه به تحولات اخیر در منطقه، بهبود روابط این کشور با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دوستی‌اش با چین و روسیه تقویت شده است، نوشت: ایران، اکنون بزرگ‌ترین قدرت در غرب آسیاست.

اسفند سال پیش هم در رده‌بندی جدید منتشر شده از سوی سایت تحلیلی گلوبال فایرپاور، ایران را بالاتر از برخی کشور‌های غربی و در رتبه ۱۴ دسته‌بندی کرد. این وب‌سایت تخصصی نظامی، ایران را در رده‌بندی قدرت نظامی از میان ۱۴۵ کشور بر مبنای بیش از ۶۰ شاخص در رتبه چهاردهم قرار داد؛ و این تنها بخش کوچکی از اذعان رسانه‌های غربی به قدرت ایران بود؛ قدرتی که حالا از شنیده به دیده تبدیل شده است. آن هم بعد از یک وعده صادق.

جمهوری اسلامی به یک رژیم دارای سلاح اتمی حمله کرد

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است: ایران با انجام عملیات وعده صادق چند کار مهم انجام داد ابتدا اینکه به تهدیدات خود مهر اعتبار زد؛ همان تهدیداتی را عملیاتی کرد که بسیاری گمان می‌کردند هرگز عملیاتی نخواهد شد. نکته دوم اینکه جمهوری اسلامی به یک رژیم دارای سلاح اتمی حمله کرد؛ آنهم در این حجم که بسیار مهم است و آنهایی که باید پیام این حمله را می‌گرفتند گرفتند. وزن و جایگاه ایران با این حمله اثبات شد که جمهوری اسلامی ایران دارای بهترین سامانه‌های پدافندی است که میتواند بر مجهز‌ترین سامانه‌های پدافندی دنیا موثر باشد و کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه به کمک اسرائیل می‌آیند تا بتواند موشک‌های ایرانی را رهگیری کند با این وجود بسیاری از این پرتاب‌ها از سامانه‌های پدافندی عبور کردند.

وی تشریح کرد: تا قبل از این حمله میان ایران و اسرائیل نوعی توازن وجود داشت مبنی بر اینکه ایران و اسرائیل از تعرض به هم خودداری می‌کردند، اما جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی عملا حمله کرد و مسئولیت آن را نیز برعهده گرفت، اما رژیم صهیونیستی نتوانست واکنش در خوری نشان دهد و عقب نشینی کرد و تحقیر در برابر ایران را پذیرفت.

اسکای نیوز: ناتو در حال مغلوب شدن

محمدباقر خرمشاد کارشناس دیگر مسائل سیاسی نیز در این باره معتقد است: شاید گذاره‌ای که این روز‌ها خیلی شنیدیم و قطعا یکی از پیامد‌های راهبردی اتفاق افتاده است بحث بالا رفتن قدرت بازدارندگی ایران است. برای این که ما این را تصور کنیم و خوب بفهمیم روز قبل از عملیات وعده صادق را تصور کنیم کاملا می‌توانیم قضاوت کنیم که آن روز قبل از عملیات وعده صادق به هرحال فضای رسانه‌ای بین المللی چه بود، این که ایران خاکش، سفارتش خورده جواب می‌دهد، نمی‌دهد، می‌تواند جواب بدهد، نمی‌تواند جواب بدهد، ایران خیلی در فضای سنگینی قرار گرفته، در بن بست سنگینی قرار گرفته خصوصا مخالفان در بیرون ایران خیلی بر این می‌دمیدند، شما این را مقایسه کنید با فردای عملیات وعده صادق که به اذعان همه کارشناسانی که سری در سر‌های کار‌های استراتژیک دارند این بوده که قدرت بازدارندگی ایران نه تنها ترمیم شد بلکه به نسبت قبل از آن چند پله بالاتر قرار گرفت، همین یک اتفاق دیگر راهبردی را هم به صورت پیامد باعث شده، این که موازنه قدرت استراتژیک را در منطقه قطعا و به تعبیر بعضی‌ها حتی در سطح جهانی موازنه قدرت را بین بلوک‌های قدرتی که در منطقه شکل گرفته تغییر داد به صورت محسوسی این اتفاق، روند‌هایی بود این عملیات وعده صادق به عنوان کاتالیزور عمل کرد، شتاب داد و ناگهان موازنه استراتژیک قدرت را به شرایط قبل و بعد از خودش تقسیم کرد به دلیل اهمیتی که داشت.

و در پایان شاید بد نباشد به اظهار نظر شبکه اسکای نیوز درباره تاثیر عملیات وعده صادق بر چینش قدرت‌ها در نظام بین‌الملل اشاره کنیم که نوشته است: «حمله ایران و جنگ اوکراین، ضعف فزاینده غرب در برابر تهدید‌ها را آشکار کرد. ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳