Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه ورامین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع)، یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین با حضور آیت الله محمودی باسابقه‌ترین امام جمعه کشور، ائمه جمعه، مسئولین شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهیدپرور ورامین در مصلی صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرساله و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری، یادواره شهدای طلبه و روحانی در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.

شهرستان ورامین در طول جنگ تحمیلی ۲۱ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب کرده است که هر کدام به تنهایی سند افتخار دیار ۱۵ خرداد هستند و در این گزارش پرچمداران هدایت ورامین به صورت کوتاه و مختصر معرفی می‌شوند تا هرچه بیشتر با ابعاد شخصیتی آنان آشنا شویم.

شهیدان محمد ناصر رحیمی، رجبعلی اسلامی خوزانی، ابراهیم رمضانی، سید حسن احمدی، حسین کاشانی، غلامحسن ضرغام، محسن عرب بهشتی، سید منصور دلاوری، سید مصطفی محمودی، مرتضی اکبری، سید محمد تقی حسین تبار، مجید بلوچی، صدرالله حجازی فر، ذوقعلی جلالی نیا، سید علاء الدین ضیا، سید مجتبی طباطبایی، محمد جواد خاکباز، مسعود صانعی، حمید حسن زاده از طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان ورامین هستند.

طلبه شهید سید مصطفی محمودی

سیدمصطفی محمودی در سال ۱۳۳۶ در گلپایگان متولد شد، وی در دوران نوجوانی در مجالس اهل بیت با نغمه زیبایش مدیحه سرایی می‌کرد و به فرمان امام راحل (ره) جز اولین گروه‌های فراری از پادگان بود و پس از پیروزی انقلاب به پادگان مراجعت کرد.

شهید سید مصطفی، در دوران مبارزه با رژیم در برپایی تظاهرات، پخش نوارها، اعلامیه‌های حضرت امام (ره) فعال بود، این شهید بزرگوار بخاطر علاقمندی به علوم حوزوی به قم عزیمت کرد و مشغول تحصیل علوم دینی شد.

با شروع جنگ تحمیلی، وی از طریق بسیج قم به جبهه اعزام شد و با حضور در گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران، به دفاع از انقلاب و کشور پرداخت و سرانجام با هم‌رزمانش در تاریخ ۱۹/‏۱۲/‏۱۳۵۹‬ در جبهه مالکیه سوسنگرد به شهادت رسید.

طلبه شهید مجید بلوچی

شهید بلوچی در سال ۱۳۴۶ در باقرآباد و در خانواده‌ای متوسط و مذهبی دیده به جهان گشود، دوران دبستان و راهنمایی را در مدارس باقرآباد گذراند و در سال ۱۳۶۱ به دلیل عشق و علاقه به مسائل مذهبی وارد حوزه علمیه امام صادق (ع) شد.

با شروع جنگ تحمیلی از طریق بسیج وارد عرصه دفاع مقدس شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در عملیات خیبر که بعنوان کمک آرپیچی زن حضور داشت شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش در بهشت زهرا آرام گرفت.

روحانی شهید رجبعلی اسلامی خوزانی

شهید رجبعلی اسلامی در سال ۱۳۰۷ در خمینی شهر اصفهان به دنیا آمد و از آنجایی که خانواده شهید اسلامی از نظر مالی ضعیف بود، وی روزها کار می‌کرد و بعد از ظهرها به تحصیل می‌پرداخت.

وی در سال ۴۲ به دلیل اعتراض به دستگیری امام خمینی در تهران بازداشت شد و در جریان این دستگیری دو فرزند شش ماهه این شهید زیر دست و پا جان سپردند.

شهید اسلامی به دلیل علاقه شدید به علوم حوزوی وارد حوزه علمیه شد و در سال ۱۳۵۹ به ورامین نقل مکان کرد، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد تا اینکه در سال ۱۳۶۴، بر اثر حمله دشمن به هواپیمای حامل شهید محلاتی در کنار این عالم ربانی به فیض شهادت نائل آمد.

طلبه شهید مرتضی اکبری

شهید مرتضی اکبری در سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای متوسط و زحمتکش در ورامین به دنیا آمد، پدر شهید به دلیل علاقه به روحانیت، مرتضی را پس از اتمام تحصیل در مدرسه، به حوزه علمیه امام صادق (ع) فرستاد.

شهید اکبری تحت نظر آیت الله محمودی بسیار زود مدارج علمی را طی کرد و به دلیل صدای خوبی که داشت به عنوان مکبر نمازجمعه شهرستان ورامین انتخاب شد.

این شهید بزرگوار با حضور چندین باره اش در جبهه، عاقبت در منطقه عملیاتی شلمچه در حالت سجده مورد ضربت قرار گرفت و به همراه برادرش مصطفی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

طلبه شهید سیدحسن احمدی

شهید سید حسن احمدی در تیرماه ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی در ورامین دیده به جهان گشود، با شروع نهضت اسلامی در تظاهرات و رساندن پیام امام (ره) کوشا بود که به دستگیری و زندانی شدن وی منجرشد، وی درسال ۱۳۵۶ به جهت علاقه به تحصیلات حوزوی وارد حوزه علمیه امام صادق (ع) شد.

این شهید بزرگوار همواره از مادرش تقاضا می‌کرد که دعا کند تا به فیض شهادت نائل آید و سرانجام نیز در مرداد ۱۳۶۱ درحالی که لباس مقدس سپاه رابه تن داشت، به عنوان معاون گردان عمار در عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از ۱۴ سال در جوار شهدای بهشت زهرا آرام گرفت.

طلبه شهید محمدجواد خاکباز

شهید محمد جواد خاکباز در سال ۱۳۴۴ درخانواده ای متوسط در ورامین به دنیا آمد و پس از اتمام مقطع راهنمایی به دلیل عشق و علاقه به روحانیت وارد حوزه علمیه امام صادق (ع) شد، محمدجواد فردی خوش اخلاق و شوخ طبع بود که همواره لبخند بر لبانش جاری بود.

با آغاز جنگ تحمیلی از طریق پایگاه کمیل به جبهه جنگ اعزام شد و پس از مدتی به عنوان فرمانده گردان قاسم بن الحسن منصوب شد، وی در عملیات فتح بستان و خرمشهر حضور فعال داشت و سرانجام در عملیات خیبر در جزایر مجنون به خیل شهدا پیوست.

روحانی شهید سید منصور دلاوری

شهید سید منصور دلاوری در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی در ورامین به دنیا آمد، وی در سن ۱۵ سالگی به زیارت امام رضا (ع) رفت و این زیارت سرنوشت زندگی اش را دگرگون ساخت، پس از بازگشت از مشهد مقدس تصمیم گرفت طلبه شود، به همین خاطر در امتحان ورودی حوزه علمیه قم شرکت کرد و قبول شد.

با شروع جنگ تحمیلی این شهید بزرگوار برای تبلیغ عازم جبهه شد و سرانجام در مأموریت آخر خود در حوالی آباده شیراز بر اثر تصادف به درجه رفیع شهادت نائل آمد و کتاب در حال تألیفش نیمه تمام باقی ماند.

طلبه شهید غلامحسن ضرغام

شهید ضرغام در سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای متدین در شهر ری به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۹، به دلیل شغل پدر که کارمند راه آهن بود به همراه خانواده به ورامین نقل مکان کرد.

از همان کودکی عشق و علاقه به مسائل دینی در وجود غلامحسن موج میزد و این امر باعث شد وی به سمت حوزه علمیه گرایش پیدا کرده و ابتدا در حوزه علمیه شهید بهشتی تهران و سپس در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شود.

این شهید بزرگوار همزمان با تحصیل به جبهه جنگ حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در عملیات مرصاد و طی درگیری با منافقین کوردل به شهادت رسید.

روحانی شهید محسن عرب بهشتی

شهید بزرگوار محسن عرب بهشتی در سال ۱۳۴۴ در روستای آب‌باریک به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در همان روستا سپری کرد.

محسن به دلیل ارتباط نزدیکی که با روحانیت داشت به حوزه علمیه علاقه‌مند شد و توانست در حوزه علمیه شهید بهشتی تهران مشغول به تحصیل شود.

این شهید بزرگوار از نوجوانی در پایگاه‌های بسیج حضوری فعال داشت و با شروع جنگ به عنوان بسیجی به جبهه رفت و در سمت معاونت گردان خدمت کرد و در نهایت در عملیات بیت المقدس ۷ در منطقه شلمچه، به دیدار حق شتافت.

طلبه شهید صدرالله حجازی فر

شهید صدرالله حجازی فر در سال ۱۳۴۸ در ورامین به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در مدرسه شهید آیت گذراند.

با شروع جنگ تصمیم گرفت به جبهه برود و در اثر رفت و آمد به جبهه مصمم شد تا وارد حوزه علمیه شود و مسائل دینی را فراگیرد، به همین خاطر با قبولی در آزمون وارد حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین شد. این شهید بزرگوار که در جنگ بی‌سیم چی بود، سرانجام در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تیر به پا و سرش به شهادت رسید و پیکر پاکش پنج روز پس از عملیات به عقب بازگشت.

طلبه شهیدعلی (ذوقعلی) جلالی نیا

شهید ذوقعلی جلالی نیا سال ۱۳۴۹ در روستای کندوان شهرستان میانه به دنیا آمد و تحصیلات متوسطه را در میانه به پایان برد و به دلیل علاقه وافر به تحصیل علوم اسلامی وارد حوزه علمیه آیت الله سید مصطفی خمینی تهران شد.

این شهید بزرگوار پس از یک ماه تعلیم دوره نظامی به عنوان روحانی عازم جبهه جنوب شد، خانواده ذوقعلی به دلیل شرایط فرزندان خانواده، به تهران و سپس ورامین مهاجرت کردند، شهید جلالی نیا پس از ایثار و مقاومت فراوان، سرانجام در پنجم خرداد ماه ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

طلبه شهید ابراهیم رمضانی

شهید ابراهیم رمضانی در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای ساده و صمیمی در زواره اردستان متولد شد اما خانواده ابراهیم به دلیل علاقه فراوان پدر خانواده به امامزاده جعفر (ع)، به پیشوا مهاجرت کردند.

شهید رمضانی پس از اخذ دیپلم به عنوان معلم در محمد آباد عرب‌ها مشغول به فعالیت شد، پس از یک سال، ابراهیم تصمیم گرفت طلبه شود، به همین خاطر وارد حوزه علمیه قم شد.

این شهید بزرگوار همزمان با تحصیل به جبهه اعزام شد و در جریان عملیات‌های مختلف، سه مرتبه مجروح و شیمیایی شد، سرانجام در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر پاکش بدون داشتن یک دست به آغوش خانواده بازگشت.

طلبه شهید سیدعلاءالدین ضیا

شهید سید علاء الدین ضیا در سال ۱۳۴۵ در تهران به دنیا آمد و دو سال قبل از پیروزی انقلاب به همراه خانواده به قرچک مهاجرت کرد، پس از اخذ دیپلم در قرچک، در دانشگاه افسری قبول شد اما به دانشگاه نرفت و بدون اطلاع خانواده در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شد.

علاءالدین یک ورزشکار بود و در رشته کاراته رتبه‌های بالایی به دست آورد، در شجاعت زبانزد خانواده بود و همین امر او را به سوی جبهه سوق داد، این شهید بزرگوار سه روز پس از قطعنامه ۵۹۸ در حمله ناجوانمردانه نیروهای بعثی در محور کوشک به دیدار دوستان شهیدش شتافت.

طلبه شهید مسعود صانعی

شهید مسعود صانعی در سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان پیشوا به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در این شهر گذراند و پس از اخذ مدرک سیکل، وارد حوزه علمیه امام صادق (ع) شد.

در جریان اعزام طلاب حوزه امام صادق (ع) به مناطق عملیاتی همراه دوستان خود به جبهه رفت و پس از شرکت در عملیات‌های مختلف در منطقه کردستان و جنوب، سرانجام در عملیات والفجر پنج در منطقه پنجوین به شهادت رسید.

طلبه شهید سیدمجتبی طباطبایی

سید مجتبی طباطبایی در سال ۱۳۴۵ در شهرستان پیشوا دیده به جهان گشود و پس از اتمام تحصیلات مقدماتی خود در این شهر، به دلیل علاقه زیادی که به مسائل دینی داشت و حضور دو روحانی در خانواده، وارد حوزه علمیه قم شد.

سید مجتبی، انسان منظم و دقیقی بود، همواره سعی می‌کرد برای زندگی اش برنامه داشته باشد، وی با شروع جنگ به عنوان بسیجی و در مسئولیت تخریبچی به جبهه اعزام شد، در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سرش شهد شیرین شهادت را نوشید.

طلبه شهید حسین کاشانی

شهید بزرگوار حسین کاشانی در سال ۱۳۴۲ در شهرستان پیشوا به دنیا آمد، حسین از همان کودکی عاشق روحانیت بود و در نمایش‌هایی که بازی می‌کرد همواره نقش روحانی را بر می گزید، پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه خوانسار و سپس حوزه علمیه قم شد و با شروع جنگ به فرمان امام (ره) لبیک گفت و به جبهه رفت.

این شهید بزرگوار آنچنان به جبهه علاقه داشت که بلافاصله پس از مراسم نامزدی اش به جبهه بازگشت و سرانجام در جریان دفع حمله دشمن در ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۶۵ در فکه به شهادت رسید و به دیدار برادرش محمد که سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده بود، شتافت.

طلبه شهید حمید حسن زاده

شهید حمید حسن زاده در سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای زحمتکش در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۷ به همراه خانواده به قرچک مهاجرت کرد، پدر حمید یک بنای ساده اما انسانی مقید بود.

شهید حسن زاده پس از اتمام تحصیلات ابتدایی به دلیل علاقه شدید به علوم اسلامی وارد حوزه علمیه زنجان شد و با شروع جنگ تحمیلی وظیفه خود دانست برای دفاع از کیان مملکت به جبهه رود و به عنوان مبلغ حضوری فعال در جبهه داشته باشد.

وی پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسید و پیکر پاکش در سال ۱۳۸۰ به میهن اسلامی بازگشت.

طلبه شهید محمد ناصر رحیمی

شهید محمد ناصر رحیمی در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در قرچک گذراند، ناصر نقاشی زبردست بود و برخی از دیوارهای قرچک توسط وی نقاشی شد، این شهید بزرگوار پس از اتمام تحصیلات به دلیل علاقه فراوان به مسائل دینی وارد حوزه علمیه شد.

پس از شروع جنگ تحمیلی با عزمی راسخ به جبهه رفت و در لشگر ۲۷ محمدرسول الله (ص) به کارهای هنری پرداخت و آنچنان کارش جذاب بود که نقاشی دیوارهای دوکوهه به او سپرده شد و سرانجام محمد ناصر در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از یک دهه به میهن اسلامی بازگشت.

طلبه شهید سید محمدتقی حسین تبار

شهید محمد تقی حسین تبار در سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و قبل از پیروزی انقلاب به همراه خانواده به قرچک مهاجرت کرد، تحصیلات خود را در این شهر به پایان رساند، این شهید بزرگوار پس از پایان دوره هنرستان به تحصیل در حوزه علمیه گرایش پیدا کرد و پس از قبولی در آزمون ورودی حوزه، در مدرسه امیرالمومنین تهران مشغول به تحصیل شد.

تهاجم صدام به خاک ایران محمد تقی را خشمگین ساخته و او را به سوی جبهه سوق داد، او در جبهه به عنوان یک تخریبچی حرفه‌ای فعالیت می‌کرد، سرانجام در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید و یک ماه بعد پیکر پاک او توسط پدرش پیدا شد و در بهشت زهرا آرام گرفت.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، شهید اصغر لشنی متولد شهرستان دورود لرستان سال ۱۳۵۹ به نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۷در حال عزیمت به جبهه ها‌ی حق علیه باطل با لب تشنه دعوت حق را لبیک گفت.

وی در دوران دفاع مقدس در عملیاتی‌های متعددی از جمله فتح المبین، بیت المقدس، سلیمانیه، حاج عمران، کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۶ حضور داشت و بار‌ها مجروح شد، اما پس از بهبود دوباره عازم جبهه می‌شد.

شهید لشنی فرمانده گردان محرم از لشکر ۵۷ حضرت ابالفضل (ع) بود و همه او را به امانتداری و حفظ بیت المال می‌شناختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع و تدفین شهید مرزبان گلستانی در زادگاهش برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، فردا در لنگرود
  • بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در اردستان برگزار شد
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • یادواره خانگی شهید حادثه تروریستی کرمان در یزدان آباد
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود