Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@13:39:04 GMT

تشییع پیکر دو شهید تازه تفحص شده در رشت

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۵۳۴۳

تشییع پیکر دو شهید تازه تفحص شده در رشت

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) پیکر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، شهیدان محمد حسین نژاد دریاکناری و حسین رستمی روشن با حضور دکتر ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان صبح امروز ازمقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت تا میدان فرهنگ تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پس از مراسم تشییع در رشت، پیکر شهید محمد حسین نژاد دریاکناری به زادگاهش لنگرود و پیکر شهید حسین رستمی روشن به زادگاهش رودسر منتقل می شود و صبح فردا در محل زادگاهشان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.   شهید محمد حسین نژاد دریاکناری ۲۲ تیر ۱۳۶۱ در شلمچه و در سن ۲۱ سالگی و شهید حسین رستمی روشن نیز ۷ اسفند ۱۳۶۲ در  جزیره مجنون و در سن ۲۳ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام صادق حضرت امام خاک دوران دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه تنها نیست؛ والدین شهدایی که برای بچه‌های‌شان اشک نریختند و مشکی نپوشیدند

«رئیس دفتر سیاسی حماس بچه‌هایش را فرستاده به هتل‌های امن قطر و ترکیه؛ آن وقت دم از مقاومت مردم غزه می‌زند.» این شایعه‌ای است که تا قبل از پیچیدن خبر شهادت فرزندان اسماعیل هنیه دهان به دهان می‌چرخید؛ اما خبر شهادت فرزندان او وسط شهر غزه، خط بطلانی بر همه این شایعات کشید و نشان داد برای رهبر جبهه مقاومت، تفاوتی میان فرزندش و دیگر مردم وجود ندارد.

فیلم واکنش اسماعیل هنیه بعد از شنیدن خبر شهادت فرزندان و نوه‌هایش برای تعداد زیادی از والدین شهدای ایرانی تازگی نداشت و شاید خاطرات دردناک، اما توأم با غروری را در قلب آنها زنده کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پدری که برای پسرش لباس عزا نپوشید

پدر شهید اغتاشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ روح‌الله عجمیان، که به فجیع‌ترین شکل ممکن توسط آشوبگران به شهادت رسیده بود، هیچ گاه برای شهادت فرزندش سیاه نپوشید و با پیراهن رنگی بالای سر پیکر بی‌جان فرزندش حاضر شد. در تصاویری که از او وجود دارد معمولاً پیراهن رنگ روشنی زیر کت همیشگی‌اش پوشیده.

او در پاسخ به افرادی که علت این کار را از او می‌پرسیدند، می‌گفت: «برای چه مشکی بپوشم؟ پسرم عزتمند شده.» او می‌گفت: «۳ پسر دیگر دارم، آنها را هم فدای نظام می‌کنم.»

بسیاری از شهدای مدافع امنیت با اتهام زندگی‌های مرفه و بی‌درد زندگی می‌کردند و یکی از مواردی که پس از شهادت خط بطلانی بر این اتهام کشید، خانه ساده پدر شهید عجمیان و صفا و سادگی اعضای خانواده او بود.

نکند شهیدمان را شرمنده کنیم

محمدرضا حججی پدر شهید مدافع حرم محسن حججی، وقتی پیکر پسرش به کشور برگشت، تنها توانست یکی از پا‌ها و قسمتی از دنده‌های او را لمس کند و به نظرش می‌رسید دیگر قسمت‌های بدن محسن از سوریه برنگشته است. با این حال می‌گوید: «سعی نکردم نحوه شهادت محسن را پیگیری کنم.»

او دلیل این کارش را توضیح می‌دهد: «شهید ما به راه مقدسی قدم گذاشته. ممکن است احساسات پدری و مادری باعث شود خدای نکرده حرفی به زبان بیاوریم که خلاف عقیده و راهی باشد که شهید ما رفته است و همین باعث شرمندگی مقابل فرزندمان شود.»

هدیه‌ای که خدا از ما قبول کرد

پدر شهید مصطفی احمدی روشن، شهید هسته‌ای برجسته کشورمان، در یکی از صحبت‌هایش گفته بود: «خداوند مصطفی را از ما نگرفت؛ بلکه از ما قبول کرد.»

این در حالی است که شهدای هسته‌ای ما به ساخت بمب هسته‌ای به ازای دریافت پول متهم می‌شوند.

ام عبدالسلام همسر هنیه نیز که هنگام شهادت فرزندانش در بیمارستان بستری بود، پس از شنیدن خبر شهادت فرزندان و نوه‌هایش از زبان شوهرش، شکر خدا را بجا آورد، وضو گرفت و ۲ رکعت نماز شکر خواند. او نیز اولین مادر مقاوم جبهه مقاومت نیست و بین شهدای این جبهه پر از ام‌عبدالسلام‌هایی است که حسرت یک آه را بر دل دشمن گذاشتند.

من مصطفای شهید را می‌خواستم

صدیقه سالاریان مادر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی‌روشن، بالاسر پیکر بی‌جان فرزندش با صلابت ایستاد و بدون اینکه خم به ابرو بیاورد از خدا خواست این هدیه را از او قبول کند. او گفت: «من همین مصطفی را می‌خواستم؛ نه مصطفای ترسو را!»

با اینکه سال‌ها از شهادت احمدی‌روشن می‌گذرد، اما هنوز غرور چشمان مادر مصطفی بالای سر پیکر بی‌جان فرزندش فراموش‌شدنی نیست. او می‌گفت: «من علیرضای مصطفی را هم مثل مصطفی بزرگ می‌کنم.» 

علیرضا احمدی‌روشن پسر مصطفی احمدی‌روشن و نوه سالاریان است.

مادر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا هم با افتخار می‌گوید: «همین که لیاقت پیدا کردم مادر شهید باشم از خدا ممنونم.»

مدافعان حرم نیز یک دسته دیگر از افرادی هستند که اتهام‌های «وطن‌فروشی»، «مبارزه برای پول» و ... از سوی رسانه‌های ضدانقلاب متوجه آنهاست.

هنوز ۳ پسر دیگرم را فدای امام نکرده‌ام

مادر شهیدان امیر، مجید و حبیب آقاجانلو از شهدای دوران دفاع مقدس، بر پیکر هیچ یک از پسر‌های شهیدش گریه نکرد. او در تشییع پیکر آخرین پسرش فریاد زد: «صدام، بدان که خدا به من ۶ پسر داده و هنوز ۳ پسر دیگر دارم. همه آنها را هم فدای امام خمینی می‌کنم.»

آفرین آرمان

آروز فروغی مادر یکی دیگر از شهدای اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱، آرمان علی‌وردی، که زیر آزار و شکنجه آشوبگران حاضر نشد کلمه‌ای خلاف عقایدش بر زبان بیاورد، در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: «وقتی خبر شهادتش را شنیدم، واقعا به آرمان افتخار کردم و گفتم: «آفرین آرمان من که پای حرفت ایستادی!»

این در حالی است که پسر آرزو فروغی تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و به طور غریبانه به شهادت رسید. فیلم شکنجه جگرگوشه‌اش طوری در فضای مجازی پخش شد که بعید است مادرش آن را ندیده باشد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • تشییع پیکر ابوالشهداء حاج رجبعلی دهنوی در مشهد+عکس
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • تشییع پیکر پاک ستواندوم شهیدحمید سلطانی نژاد در هامون
  • پیکر پدر شهید در بروجن به خاک سپرده شد
  • تشییع پیکر پدر شهید در بروجن
  • تشییع و تدفین پیکر مادر شهید در کردکوی +فیلم
  • تشییع و تدفین پیکر مادر شهید در کردکوی +_فیلم
  • هنیه تنها نیست؛ والدین شهدایی که برای بچه‌های‌شان اشک نریختند و مشکی نپوشیدند
  • تشییع پیکر مادر شهید؛ کردکوی