Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@14:34:35 GMT

چگونه می‌توان از سکته مغزی پیشگیری کرد؟

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۵۶۰۸

آفتاب‌‌نیوز :

سکته مغزی به دلیل وقفه‌ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ‌ها به‌وجود می‌آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می‌شود و بخشی از بافت مغز آسیب می‌بیند، سکته قسمت‌های مختلف مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گاهی بر اثر سکته عارضه‌ای به نام خونریزی زیرعنکبوتیه (subarachnoid hemorrhage) رخ می‌دهد که نوعی خونریزی مغزی است و معمولاً افراد مبتلا در مدت سه ماه جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیگار و فشار خون بالا مهمترین عامل بروز سکته مغزی است، محققان برای بررسی علل دیگر، اطلاعات پزشکی مربوط به ۷۰ هزار بیمار را در فنلاند بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد ورزش سبک حتی به میزان کم نیز در کاهش احتمال سکته مغزی نقش دارد. در این مطالعه آمده است حتی ۳۰ دقیقه ورزش سبک در هفته احتمال بروز سکته را ۵ درصد کاهش می‌دهد و به همان نسبت هر چقدر میزان ورزش بیشتر باشد، احتمال بروز سکته کاهش بیشتری دارد.

این مطالعه نشان می‌دهد ۳۰ دقیقه پیاده روی سبک یا دوچرخه سواری به مدت چهار روز در هفته، احتمال سکته مغزی را ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. محققان احتمال می‌دهند ورزش با کاهش التهاب عروق خونی در کاهش سکته مغزی نقش دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سکته سکته مغزی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عمار شهنیایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است اظهار کرد: بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر، درباره برنامه راهبردی استان بوشهر برای پیشگیری و مقابله با بزه سرقت در سطح استان بوشهر گفت: سرقت از جمله جرایمی است که بالای ۷۰ درصد جرایم کیفری استان را به خود اختصاص داده و برای کنترل و کاهش وقوع این دسته از جرایم نیاز به برنامه ریزی برای تقویت پیشگیری وضعی، اجتماعی، رسانه‌ای و کیفری وجود دارد.

اجرای اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه

وی با بیان اینکه در موضوع مهم پیشگیری از وقوع سرقت، حداقل ۲۷ دستگاه به استناد دستورالعمل صادره دارای شرح وظایف مصرح و مشخص است، گفت: تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی بوده و بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند و به اموال مردم خسارت وارده می‌کنند با هدف کاهش جامعه آمار کیفری باید در دستور کار قرار گیرد.

شهنیایی اضافه کرد: در همین راستا، قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت در دستگاه قضائی استان به صورت ماهیانه با هدف و رویکرد مطالبه‌گری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که وجود دارد برگزار شد که خوشبختانه در کاهش بسترهای وقوع جرم و افزایش فرصت کشف با روش علمی و کارآگاهی مؤثر بوده است.

مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: بر اساس آمار، میزان سرقت در سال جاری تا این لحظه در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین دستگاه قضائی استان مأموریت پیشگیری و مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت را با همکاری و مشارکت شهروندان و هم‌افزایی و هم‌‎پوشانی سایر دستگاه‌ها تا پایان سال با جدیت دنبال خواهد کرد.

کد خبر 6080875

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش بابت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد