Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی اذعان کرد که پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شده است، از خاک امارات برخاسته بود.

به گزارش جنوب نیوز، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی اعتراف کرد که هواپیمای جاسوسی آمریکا که ایران هفته گذشته آن را سرنگون کرد از خاک امارات برخاسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرقاش در گفت‌وگو با  روزنامه ایتالیایی لا ریپوبلیکا اعلام کرد: «هواپیمای آمریکایی که توسط ایران سرنگون شد از خاک ما بلند شده بود»

وی افزود: آمریکا پایگاه‌هایی نظامی در کویت، قطر، امارات و بحرین دارد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزیر اماراتی با بیان اینکه چنین مأموریت‌هایی متوقف نمی‌شود، ادعا کرد: این پهپاد آمریکایی زمانی که بر فراز آب‌های بین‌المللی تنگه هرمز بود سرنگون شد و احتمال ندارد که حریم هوایی ایران را نقض کرده باشد.

پیشتر منابع منطقه‌ای تأیید کرده بودند که پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا که روز پنجشنبه توسط یگان پدافند موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر فراز تنگه هرمز سرنگون شده، از پایگاه هوایی الظفره، یک فرودگاه نظامی در منطقه «مصفح» در حومه «ابوظبی» پایتخت امارات عربی متحده، به پرواز در آمده بود.

ایران هم با احضار کاردار سفارت امارات در تهران مخالفت خود را نسبت به ارائه تسهیلات از سوی امارات به نیروهای خارجی و فراهم‌کردن زمینه تعرض به حریم ایران به نماینده این کشور ابلاغ کرد.

در پی سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا و اعلام مختصات محل انهدام آن، در برخی محافل رسانه‌ای و بین‌المللی به ویژه منابع آمریکایی درباره اینکه این پهپاد در مرز آبی ایران ساقط شده یا خیر، سوال‌ها و ابهام‌هایی مطرح شد؛ اما داده‌های دریافتی و محاسبات انجام شده توسط متخصصان سازمان نقشه برداری کشور ثابت کرد، پهپاد آمریکایی در ۸ مایلی خط ساحلی جمهوری اسلامی ایران در سواحل هرمزگان حدفاصل «کرتان» و «کوه مبارک» منهدم شده است.

قرقاش در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با روزنامه ایتالیایی، همچنین به حمایت کشورش از نیروهای ژنرال حفتر در حمله به پایتخت لیبی اعتراف کرد و آن را در راستای کمک به مبارزه با تروریسم در لیبی و مقابله با گروه های تندرو مورد حمایت ترکیه خواند.

یکی از فرماندهان اتاق عملیات نیروهای خلیفه حفتر در شهر غریان لیبی در جنوب طرابلس هم چند روز پیش از حضور افسران فرانسوی و اماراتی در این اتاق عملیات پرده برداشت.

علی محمد الشیخی در این باره گفت: «تعدادی از نظامیان فرانسوی و اماراتی با هدف مدیریت عملیات نظامی علیه طرابلس در اتاق عملیات غریان حضور یافتند.»

وزیر مشاور در امور خارجه امارات، از روز چهارشنبه با سفر به رم با وزیر خارجه و تنی چند از مقامات ایتالیا دیدار کرده است.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ظریف جلسه مذاکره با این زن را بهم زد؟

به گزارش اطلاعات، در بخشی از فصل چهارم کتاب "پایاب شکیبایی" دکتر ظریف به دیدار چالشی خود با وزیر نجارت سوئد اشاره می‌کند و می‌نویسد:

دیدار با وزیر تجارت ملی سوئد بسیار چالشی شد که بر خلاف مشی همتای سوئدی، دولت ترامپ و اوفک را مشکل بنیادی نمی‌دانست و حتی می‌گفت آمریکا دوست ماست و اگر سوئد و اروپا از ایران نفت بخرد و مبلغش را در اینستکس بگذارد، سبب ناراحتی و واکنش منفی آمریکا می‌گردد.

دیدار در دفتر وزیر و پشت میز کنفرانس بود. بر اساس پروتکل خانم وزیر نزدیک در ورودی و ما در سوی دیوار قرار داشتیم. سخن به خودداری بنگاه‌های سوئدی از فروش نیازمندی‌های درمان زخم‌های پروانه‌ای کودکان کشید. خانم وزیر تلاش داشت طبق رویه اروپایی‌ها برخورد شرکت‌ها را در چارچوب استقلال بخش خصوصی توجیه کند به او گفتم کودکان پروانه‌ای در ایران زجر می‌کشند و شما برخلاف تعهدات خود تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را رعایت می‌کنید. او که تلاش می‌کرد این عمل غیرانسانی را به روش‌های گوناگون توجیه کرده و هیچ تعهدی برای اصلاح روش ندهد، در بخشی از پاسخش دوباره گفت آمریکایی‌ها دوستان ما هستند...

صحبتش را قطع کردم و گفتم «دوستان شما قاتل بچه‌های ما هستند. دیگر با شما صحبتی ندارم؛ دیدار ما تمام است. خدا نگهدار».

بلند شدم و دور میز از پشت او در حال خارج شدن از اتاق بودم که با حالتی بهت زده، ولی با همان خود پسندی اروپایی گفت هنوز سخنم تمام نشده و می‌خواهم پرونده حقوق بشر را نیز مطرح کنم در حالی که اتاق دیدار را ترک می‌کردم به او گفتم اگر برای اعلام به خبرنگاران می‌خواهید این پرونده را مطرح کنید هر چه می‌خواهید به آنان بگویید، با همتای خود پیرامون حقوق بشر گفتگو کرده ام...

تندی و تلخی دیدار که دومین برنامه در سفر دو روزه به سوئد بود با تمهیدات قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد و سفیر ایران در استکهلم، بر برنامه‌های پرشمار دیگر در دو روز اقامت در سوئد اثری نگذاشت و حتی نخست‌وزیر بر خلاف عرف تشریفاتی، برای استقبال به در ورودی کاخ نخست‌وزیری آمد و با هم به اتاق دیدار در طبقه دوم ساختمان رفتیم.

به یاد نمی‌آورم کسی از موضع بالا برخورد کرده و جواب تندی نگرفته باشد. البته هرگز در دیدار‌ها و گفتگو‌ها تنها به اعلام موضع بسنده نمی‌شد. بلکه توضیح و تبیین با زبان قابل فهم برای طرف مقابل ارائه می‌گشت.

دیگر خبرها

  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد 
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد
  • اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • شکست هاکی روی یخ بانوان امارات مقابل ایران
  • دوربردترین پهپاد انتحاری جهان را بشناسید + تصاویر
  • چرا ظریف جلسه مذاکره با این زن را بهم زد؟