Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:55:31 GMT

دستگیری چند تروریست‌ تکفیری در تونس

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۶۶۰۸

دستگیری چند تروریست‌ تکفیری در تونس

نیروهای امنیتی تونس در استان قصرین این کشور چند تروریست تکفیری را دستگیر کردند. ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دو حمله انتحاری پنجشنبه گذشته در پایتخت تونس رخ داد که اولین آن علیه یک خودروی پلیس بود و به کشته شدن یک نیروی پلیس منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دومین حمله نیز در نزدیکی مقر یگان مبارزه با تروریست به وقوع پیوست. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات تروریستی را به عهده گرفته است. به دنبال این حملات، تدابیر امنیتی در تونس افزایش پیدا کرده است.

امام جمعه مرکز استان قصرین تونس دیروز در خطبه های نماز جمعه این شهر عملیات تروریستی اخیر در این کشور را محکوم و اعلام کرد: عناصر تروریستی از لیبی به تونس آمده اند و این همان چیزی است که قبلا به ما هشدار داده بودند.

به نوشته روزنامه تونسی " الشروق " ، منابع امنیتی تونس گفتند: عناصر تروریستی امام جمعه شهر قصرین را تهدید به قتل کردند که به دنبال آن،  ماموران با اخذ نیابت قضایی عناصر مزبور را به دلیل گرایش به سازمان های تروریستی تکفیری دستگیر کردند.

به گفته مقامات امنیتی افراد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارند تا کسانی که با آنان در  ارتباط هستند  شناسایی و دستگیر شوند.

تدابیر شدید امنیتی در تونس در پی حملات تروریستی اخیر

مقامات امنیتی تونس به روزنامه الشروق گفتند: فردی که عملیات انتحاری اخیر علیه یگان ویژه مبارزه با تروریست را در پایتخت انجام داد " محمد امین الکحلاوی " بود. وی 28 ساله، اهل تونس و  دارای گرایش های افراطی دینی بود.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تونِس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند

محمد یوسف‌وند در گفتگو با خبرنگار مهر از دستگیری یکی از مدیران سابق شرکت خدماتی خصوصی فاز یک شهرک صنعتی پرند و دو پیمانکار بانفوذ شرکت عمران پرند به اتهامات مالی خبر داد.

وی اظهار کرد: در ادامه مبارزه با تخلفات مالی و پرونده‌های قبلی، طی روزهای اخیر یکی از مدیران سابق شرکت خدماتی غیر دولتی فاز یک شهرک صنعتی پرند به اتهام تخلفات مالی و سو استفاده از موقعیت خود دستگیر و روانه زندان شد.

دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم در ادامه گفت: به دنبال پرونده‌های تخلفات مالی و دستگیری مدیرعامل سابق شرکت عمران دو نفر از مهم‌ترین و بانفوذترین پیمانکاران شرکت عمران پرند به علت اتهامات مالی نیز دستگیر و روانه زندان شدند.

یوسف‌وند در ادامه گفت: پرونده تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد و احتمال دستگیری‌های جدید هم دور از انتظار نیست.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته و در پی مبارزه دستگاه قضائی با فساد، بیش از ۲۰ مدیر و کارمند در رباط کریم و پرند دستگیر شدند.

کد خبر 6082400

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تیراندازی و شرارت در زابل
  • دستگیری گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین
  • دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ۳ هزار نفری ارومیه
  • وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس / عامل ناامنی دستگیر شد
  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز