Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ چندی است مسئله ی زیست شبانه مورد چالش جدی همه ذینفعان و مسئولین قرار گرفته است اما مسئله ای که در این میان وجود دارد نحوه  اجرای این طرح است؛ طرحی که به ایجاد غرفه های فست فود و مواد غذایی ختم شده است و اگر کسی قصد تمایل به خوردن خوراکی یا نوشیدن چای و قهوه در ساعات تاریکی شب نداشته باشد جایی در این طرح شبانه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح های تفریحی و فرهنگی این روزهای تهران به غرفه های خوراکی و فست فود ختم می شود. غرفه هایی که جز فروش مواد غذایی خدمات دیگری ارائه نمی کنند. تجربه خیابان سی تیر در کنار موزه های بزرگ تهران خود این گمانه را ایجاد کرده که طرح های مشابه به توسعه ون های فست فودی بینجامد چرا که متولیان شهری می توانستند از ظرفیت تفریحی و فرهنگی منطقه سی تیر استفاده کنند اما ترجیح دادند با فروش مواد غذایی، مخاطب خاص خود را پای این غرفه ها بکشانند. کافی است سری به دیگر طرح های اجرا شده پایتخت بزنیم. این روزها برنامه ای به جز فروش مواد غذایی و ساخت سوله ها و غرفه هایی برای توسعه فست فود ها دیده نشده است.

در کنار این وضعیت بر بحث حیات شبانه تاکید بسیاری می شود. بدین ترتیب شورائیان درصدد هستند با توافق هایی بخشی از پایتخت را شبانه روز در تهران دایر کنند تا بدین ترتیب مردم برای تفریح در ساعات غیر از پیک و ترافیک تردد داشته باشند تا به افزایش شادی و نشاط در شهر کمک کنند اما به نظر می رسد این دسته طرح ها به ساخت غرفه های فست فودی منجر می شود. در این رابطه زهرا نژاد بهرام؛ عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به خبرنگار برنا پاسخ گفت.

زهرا نژاد بهرام  در این خصوص عنوان کرد: گسترش فست فود ها به زیست شبانه ربطی ندارد، این کافه و فست فود ها به دلیل فضای تابستان گسترش پیدا کرده است و شهرداری مناطق به دلیل اینکه نیازهای غذایی و تغذیه ای مردم را مرتفع کند به برخی از این کافه ها اجازه فعالیت داده اند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: گسترش فست فودی ها و کافه های غذا را نباید به زیست شبانه مرتبط دانست.

نژاد بهرام تاکید کرد:  موضوع زیست شبانه یک موضوع شهری است و نمی توان با کافه بار ها یکی دانست.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات زیست شبانه عنوان کرد: موضوع زیست شبانه بنا است در معابر تجاری گسترش پیدا کند که دو هدف مهم را دنبال خواهد کرد.

وی اضافه کرد: زیست شبانه سبب ارتقا امنیت عمومی در سطح شهر و جلوگیری از شب مردگی در مراکز مرکزی شهر خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد:  جلوگیری از شب مردگی معابر شهری ما به خصوص در مرکز شهر یکی از اهداف زیست شبانه است؛ چرا که این مراکز یا اداری و یا تجاری هستند و تا ساعات 8 و 9 شب کار می کنند و پس از آن تعطیل می شوند.

نژادبهرام در پایان عنوان کرد: شهرداران مناطق برای اینکه به این مناطق رونق بدهند این کار را انجام داده اند و طرح زیست شبانه ارتباطی به توسعه کافه ها و فست ها ندارد.

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت چای شورای شهر شورای شهر تهران شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس غم‌انگیز منوی یک فست‌فودی وایرال شد + عکس

غزل صارمی (بازیگر ۴۷ ساله) با انتشار یک استوری از اوضاع بد اقتصادی مردم نوشت: «تا حالا با بغض سیب زمینی خوردین؟! من خوردم، ۳ نفر اومدن قیمت و پرسیدن و رفتن.»

منبع: اقتصاد ۱۰۰

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی به یکدیگر با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • طبیعت‌گردی باعث تنش و استرس به حیات وحش نشود
  • عکس غم‌انگیز منوی یک فست‌فودی وایرال شد + عکس
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • خاموشی یک کتابفروشی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد
  • نوزادان حیات وحش را لمس نکنید/مسئولانه با طبیعت رفتار کنیم