Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان از وضعیت نابسمان جمعه بازار این شهر گلایه کرد و خواستار رسیدگی متولیان امر شد.به گزارش بلاغ،مهدی نیکنام اظهار داشت : شهر برازجان از بزرگترین شهرهای استان بوشهر و نزدیک به مرکز استان از لحاظ موقعیت جغرافیایی، جایگاه خاصی در استان دارد.

رئیس شورای اسلامی برازجان افزود: بی‌تردید تنها بازار هفتگی استان با بیش از 300 غرفه، کسبه است و همچنین دست‌فروشان از استان‌های همسایه به این بازار وارد می‌شوند و امرار معاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد اخیرا با بی‌توجهی مسؤولان شهری، وضعیت بازاری که بیش از 10سال فعالیت داشته بسیار نامطلوب و در صدر ضعیف‌ترین بازارهای هفتگی استان قرار گرفته است که این خود جای بسی تأسف دارد.
 
نیکنام ابراز داشت : در حال حاضر این بازار با تصمیم‌گیری نادرست مسؤولان وقت، عدم جانمایی مناسب و عدم آماده‌سازی زیرساخت‌های اولیه باعث شده که هم کسبه و هم مردم گلایه‌های بسیاری از این مکان جدید داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد : اعتراضات این قشر و کسبه بسیار وارد است چرا که خواسته آنان این بوده که چرا تا قبل از نقل مکان ما، مکان فعلی به کوچکترین امکانات مجهز نشده است.

رئیس شورای اسلامی برازجان گفت: آیا این کسبه سزاوارند در مکانی بدون روشنایی در شب و ناایمن که با تاریک شدن هوا اموال آنها مورد تعرض برخی افراد ارازل و اوباش قرار می‌گیرد، باشند.

وی با بیان اینکه بانوان هم در این بازار امنیت ندارند، ادامه داد: نبود پوشش و سرپناه برای جلوگیری از نور مستقیم آفتاب و گرما و گردوخاک، عدم وجود امکانات رفاهی و بهداشتی، عدم دسترسی مردم به این مکان دور افتاده، وجود ناخاله‌های ساختمانی که خود باعث جمع شدن حشرات و حیوانات موذی از جمله مارهای سمی و خطرناک شده‌اند،  از جمله مشکلات بازار فعلی است.

نیکنام  با اشاره به اینکه گرمای طاقت‌فرسای بیش از 56 درجه و نبود آب آشامیدنی هم کسبه و هم مردم را سرگردان کرده است، افزود : بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی  و نماینده مردم در این شهر ضمن احترام به نظر اعضای شورای تأمین شهرستان باید بگویم  مسؤولین مربوطه بر اساس چه معیارهایی این مکان را جهت برپایی بازار هفتگی بزرگترین شهرستان استان انتخاب کرده‌اند؟؟

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد

رضا تقی‌پور ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: نظام حکمرانی صنعت و بازار خودرو باید تدوین و نقش دولت و تولیدکننده در این مسیر به درستی و با دقت تعیین شود. در این میان گروهی مشخص همه موضوعات مربوط به این حوزه از جمله قیمت را تعیین تکلیف کنند که به نظر من این وظیفه باید برعهده وزارت صمت باشد، زیرا شورای رقابت نهادی عمومی است و چارچوب‌ها را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام برخلاف آنچه برخی افراد بیان می‌کنند، قیمت‌گذاری دستوری نیست و قیمت کنترل شده است. بیشتر مواد اولیه و نرخ برق، آب و ... با قیمت کنترل شده تامین می‌شود، نه نرخ‌های بازار آزاد.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجاکه هدف دولت این است که خودرو را با قیمت‌های عادلانه به دست مصرف‌کننده برساند،  بنابراین قیمت خودرو باید تعیین شود، اما در این مسیر این نکته را نیز قبول داریم که در تعیین قیمت باید تمام هزینه‌ها لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مشکلی که در این مسیر وجود دارد این است که بسیاری از هزینه‌ها از نظر حسابداری تمام شده مورد قبول نیستند و نباید در قیمت نهایی لحاظ شود. بنابراین نهاد تنظیم‌گر باید نظارت کند و براساس صورت‌های مالی قیمت‌های منطقی و عادلانه را تعیین کند. علاوه بر صورت‌های مالی ما مرجع‌های دیگری نیز مانند قیمت خودروهای مشابه در منطقه و کشورهای همسایه داریم که باید در تعیین قیمت به این نکات نیز توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • قالیباف: مشکلات ارز برای مردم غیرقابل تحمل شده است
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۳۷۵ هزار راس دام روستایی و عشایری
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد