Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیر کنندگان لوازم خانگی اصفهان گفت: گران و کمیاب شدن بسیاری از کالاها در حوزه لوازم خانگی منجر به افزایش میزان تقاضا برای تعمیرات آنها شده و همین امر افزایش تعداد تعمیرکاران غیر مجاز را در پی داشته است.

حسین عباسی عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حقیقت تعداد تعمیرکاران به صورت قارچ گونه رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از تعمیرکاران در همه امور اظهار تخصص می کنند و انواع لوازم خانگی را تعمیر می کنند در صورتی که مردم باید برای تعمیر وسایل خانگی شان به متخصص تعمیر همان وسیله مراجعه کنند.

وی با اشاره به افزایش میزان تقاضای مردم برای خرید یا تعمیر کولر در فصل تابستان، گفت: مردم نباید به تعمیر کنندگان و فروشندگان انواع کولر که در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تبلیغات می کنند اعتماد کنند. تنها باید از متخصصان واحدهای صنفی مجاز اتحادیه استفاده کنند.

عباسی افزود: نرخ سرویس و تعمیر انواع کولر مربوط به همه فصول سال است، اتاق اصناف و متخصصان اتحادیه در مصوبه ای این نرخ را اعلام می کنند و این نرخ در فصل تابستان افزایش پیدا نمی کند.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیر کنندگان لوازم خانگی اصفهان اضافه کرد: نرخ نامه سرویس کولرها در اتحادیه نصب شده و در اختیارصاحبان واحدهای صنفی اتحادیه قرار گرفته است. متاسفانه تخلفات زیادی در زمینه سرویس و فروش کولر در فصل تابستان صورت می گیرد و با متخلفان به صورت جدی و کتبی برخورد می شود. هرچند مبالغ گران فروشی در این زمینه قابل ملاحظه نیست و مردم این تخلفات را به اطلاع اتحادیه نمی رسانند بنابراین اتحادیه از میزان پایینی از تخلفات آگاه می شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید دقت بیشتری داشته باشند و در قبال پرداخت وجه از تعمیرکنندگان و فروشندگان فاکتور بخواهند. امسال چندین واحد صنفی به دلیل گران فروشی از سوی اتحادیه متخلف شناخته شده و پلمب شدند.

عباسی عبدلی گفت: افرادی که به صورت غیر مجاز و غیر قانونی به تعمیر کولر در فصل تابستان می پردازند اغلب صاحبان مشاغلی هستند که رسته دیگری دارند اما در فصل تابستان در کنار فعالیت شغلی خود به این حرفه نیز وارد می شوند. برای مثال بسیاری از واحدهای صنفی مربوط به تعمیرات آبگرمکن به تعمیر و نصب کولر نیز می پردازند که این نوعی تخلف و تداخل صنفی محسوب می شود.

مجوزی برای تعمیرکاران سیار لوازم خانگی صادر نشده است

وی ادامه داد: فعالیت در هر حرفه ای نیاز به تخصص مرتبط با همان حرفه دارد  در صورتی که گزارشی از تخلفات در زمینه نصب یا تعمیر کولر توسط افراد غیر مجاز به اتحادیه برسد، بلافاصله بررسی می شود و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیر کنندگان لوازم خانگی اصفهان تصریح کرد: تعاملی با ۱۱۸ اصفهان صورت گرفته است که این راهنمای تلفنی تنها شماره تلفن تعمیرکاران متخصص و دارای مجوز از اتحادیه را به مردم ارائه کند. اغلب تعمیرکاران غیر مجاز دستمزد بسیار زیادی دریافت می کنند و در مقابل فعالیت مناسب و تخصصی انجام نمی دهند و منجر به بروز حادثه در دراز مدت می شوند.

عباسی عبدلی ادامه داد: اتحادیه هیچ دستورالعملی درباره صدور مجوز برای تعمیرکاران سیار لوازم خانگی ندارد و تا کنون برای هیچ یک از آنان مجوزی صادر نشده است. واسطه ها و دلال ها نیز به حرفه تعمیرات لوازم خانگی وارد شده اند وافراد بدون تخصصی هستند که با تبلیغات گسترده برخی از تعمیرکاران را آموزش می دهند و با معرفی آنها به مردم از تعمیرکاران درصد دریافت می کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تابستان فصل تابستان کولر آبی کولر گازی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود

سیاوش فولادی وندا ، گفت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در فروردین ماه امسال، ۳۶۴ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد بازرسی هشت مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

او ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی کشفیات فروردین‌ماه امسال ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بوده‌است.

فولادی وندا گفت: در همین رابطه بیش‌از چهار هزار و ۱۰۰ مورد کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی و تلفن همراه بود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: همچنین بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تعداد ۱۵۹مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۲۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، بسیج و اتحادیه‌های مرتبط بوده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ
  • درخواست رسیدگی به وضع نابسامان رانندگان وانت نیسان
  • ◄ سونامی و آوار گرانی بر سر رانندگان عمومی از حق بیمه 3 میلیونی تا هزینه دلاری لوازم یدکی
  • آموزش تعمیرات لوازم خانگی