Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@20:37:24 GMT

بودجه قرآنی قزوین مطلوب است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۸۴۷۷

بودجه قرآنی قزوین مطلوب است

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در خصوص وضعیت بودجه قرآنی استان قزوین در سال 98 اعلام کرد: بودجه قرآنی استان خوب است و ما نیز توجه خاصی به مباحث قرآنی داریم، البته بعضی از مؤسسات عملکرد خوبی نداشتند و موردپسند ما نبوده است.

این مسئول با بیان اینکه از روزی که به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان انتخاب شدم برخی از مؤسسات لطف کرده و پای‌کار آمدند، یادآور شد: ملاک ارزیابی فعالیت‌های مؤسسات قرآنی همان موارد قبلی است و کارشناسان ما آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و بر این اساس ارزیابی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان مذهبی است سعی می‌کنیم نسبت به دیگر استان‌ها بودجه و اعتباری در شأن استان برای مباحث قرآنی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین تأکید کرد: می‌خواستیم نمایشگاه قرآن قزوین را در ماه رمضان برگزار کنیم که به دلیل تداخل با نمایشگاه قرآن تهران این امر میسر نشد و احتمال دارد این نمایشگاه آبان ماه در قزوین برگزار شود.

وی اضافه کرد: بااین‌حال در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه سراسری قرآن تهران، استان قزوین توانست بعد از گذشت 27 دوره از برگزاری این نمایشگاه در حوزه خوشنویسی و کتابت قرآن توسط اساتید استان حائز رتبه شود.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با اشاره به اینکه استان قزوین قاریان و فعالان بسیاری در رشته‌های مختلف قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر مسئولیتم به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین وظیفه شرعی و اخلاقی خود می‌دانم که شب و روز در راستای توسعه قرآنی فعالیت کنیم تا خروجی کار مطلوب باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بودجه قرآنی موسسات قرآنی ایکنا قزوین اداره فرهنگ و ارشاد قزوین نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» این روز‌ها در فرهنگسرای نیاوران درحال برگزاری است و در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

یکی از این نشست‌های تخصصی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. این نشست تحت عنوان «سیر تحول هنر‌های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران با حضور دکتر سجاد محمد یارزاده (رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهران هوشیار (دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره)، مهدی خانکه (استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهدی محمدی (استادیار و مدیر گروه هنر‌های سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره) برگزار و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه روایت باران توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید برجسته خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنر‌های ایرانی واسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

لازم به ذکر است نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم