Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع طالبان گزارش داد، تا زمانی که جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مشخص نشود این گروه با اعلام آتش‌بس موافقت نخواهد کرد. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دور تازه گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا روز گذشته در حالی در قطر آغاز شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش با ابراز امیداری گفته بود: پیش از اول سپتامبر سال جاری بر روی برقراری صلح در افغانستان توافق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور هفتم گفت‌وگوها، مانند ادوار گذشته، تمرکز بر روی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و تضمین طالبان برای عدم استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی به منظور حمله به دیگر کشورها است.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز پیش از این تصریح کرده بود که واشنگتن در پی یک توافق جامع در افغانستان است که شامل تضمین مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی، آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی (طالبان و دولت) و همچنین و آتش‌بس باشد.

خلیلزاد همچنین تاکید کرد، تا زمانی که بر روی همه این محورها توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته است.

واکنش خلیلزاد به طالبان: به دنبال توافق جامع و نه توافقی برای خروج هستیمحملات گسترده طالبان در سراسر افغانستان همزمان با آغاز مذاکرات صلحدفتر سیاسی طالبان: خروج نظامیان خارجی و گفت‌وگوها می‌تواند همزمان پیش رود

یک عضو ارشد طالبان که خواسته نامش فاش نشود به «آسوشیتدپرس» گفت: تا وقتی که جدول زمانی خروج نظامیان خارجی از افغانستان تعیین نشود طالبان با آتش‌بس موافقت نخواهد کرد زیرا اگر واشنگتن به وعده‌های خود عمل نکند بازگشتن طالبان به میدان جنگ و حفظ دستاوردهای کنونی دشوار است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق تجاری افغانستان و پاکستان

عبیدالرحمان نظامانی، کاردار سفارت پاکستان در کابل با موفق خواندن سفر هیئت پاکستانی به کابل، گفت: دو طرف بر سر تامین منافع مشترک و تسهیل تجارت دوجانبه توافق کرده‌اند.

وی افزود: دو طرف توافق کردند روی منافع مشترک کار کنند و تجارت دوجانبه و ترانزیت بین یکدیگر را تسهیل کنند.

گفتنی است دیروز هیاتی از مقامات پاکستان پس از حمله هوایی اسلام آباد به ولایت های خوست و پکتیا در افغانستان به کابل سفر کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شد
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟