Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید سومین مرحله‌ای که در ایجاد اشتغال کوچک‌دروستایی لازم است را تامین منابع خواند و گفت: امروز مشکل اشتغال کشور، تامین منابع نیست، البته در جذب آن مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع تسیهل گران بنیاد برکت از رویکرد این بنیاد در توجه به مناطق محروم و اشتغال مناطق غیر برخوردار تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید افزود: این حجم از خدمات با تنوع بسیار بالا در روستا‌ها و‌مناطق محروم کشور بسیار ارزشمند است. بحمدالله بنیاد برکت در کنار ساخت هزار مدرسه‌ای که در محروم‌ترین مناطق کشور توجه ویژه‌ای به زیر ساخت‌های روستایی داشته و به مدد نظام در این زمینه آمده است. از این بابت و رشد روز افزون بنیاد خدا را شاکریم.
معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به نهضت آب و برق رسانی و اخیرا گاز رسانی به روستاها، گفت: مراکز معتبر آمار در دنیا اعلام کردند که جمهوری اسلامی در زمینه خدمت رسانی به روستا‌ها بعضا مسرفانه عمل کرده است. یعنی حتی برای یک روستای سی خانواری هم برق رسانده است که از دید الگوی آن‌ها شاید توجیه اقتصادی ندارد.
وی در ادامه گفت: متاسفانه با این حجم از خدمت رسانی، اما شاهد کاهش جمعیت روستایی بودیم و از درصد آن نسبت به جمعیت شهری کاسته شد.
امید با اشاره به توجه ویژه دولت فعلی به موضوع روستا‌ها از افزایش اشتغال پایدار مناسب در روستا‌ها و ایجاد ۱۵۰ هزار اشتغال با استفاده از این منابع خبر داد و گفت: البته این طرح ممکن است اشکالاتی داشته باشد که امیدواریم با کمک عزیزان وزارت کار مشکل آن بر طرف شود.
معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اجرای سیاست ایجاد اشتغال کوچک در روستا‌ها گفت: مهم‌ترین آسیب این نوع اشتغال، نظارت و رصد بر آن است.
وی در ادامه به مراحل اجرای اشتغال کوچک افزود: ابتدا باید استعداد سنجی شود. یعنی تسهیل گر ابتدا باید استعداد فرد و استعداد منطقه را بسنجد تا ببیند کشش ایجاد این اشتغال وجود دارد یا خیر. دوم تسهیل گر باید آموزش ببیند و البته فراگرفتن آموزش برای افراد را قبل، حین و بعد از اجرای طرح را فراهم کند.
امید سومین مرحله‌ای که در ایجاد اشتغال کوچک‌دروستایی لازم است را تامین منابع خواند و گفت: امروز مشکل اشتغال کشور، تامین منابع نیست، البته در جذب آن مشکلاتی وجود دارد.
معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با اشاره به نقطه قوت بنیاد برکت گفت: چهارمین مرحله نظارت است که بسیار مهم بوده و پیشنهاد می‌کنم بنیاد برکت بتواند به سمتی برود تا این نظارت‌ها را به صورت هوشمند انجام دهد.
وی افزود: گام پنجم بازاریابی بوده و بنیاد باید برای محصولات اشتغالات کوچک کمک کند تا بازار مناسبی از جمعیت هشتاد میلیونی کشور و حتی بازار کشور‌های همسایه ایران پیدا کنند. ششمین مرحله نیز تداوم اشتغال و رسیدن به مرحله کارآفرینی است.
امید با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه بندی را برای کمک به تسهیل گران قرار دارد، به نوعی که تا پایان برنامه یکصدهزار تسهیل گر تربیت شده و در مناطق حضور یابند. خوشبختانه بنیاد برکت به خوبی در این زمینه که از وظایف دولت است عمل کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توسعه اشتغال بنیاد برکت تسهیل گران اشتغال کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: یکی از برنامه جهاد کشاورزی این شهرستان اجرای طرح ملی زراعت چوب می‌باشد.

مهدی هزاریان افزود: تاکنون  بیش از  ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان  به زیر کاشت زراعت چوب رفته است.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت بنیاد برکت در حال اجرا می‌باشد و این بنیاد تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان لالی اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی بیان کرد:  استفاده و احیای زمین‌های غیرقابل زراعت و شیب دار از مزایای مزرعه چوب می‌باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳