Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@20:21:30 GMT

ناراحتی و عصبانیت ترامپ از قتل خاشقجی!

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۰۲۳۴

ناراحتی و عصبانیت ترامپ از قتل خاشقجی!

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ادعای عصبانی و ناراحت بودنش از قتل جمال خاشقجی اعلام کرد درباره این موضوع در دیدار با «محمد بن سلمان» بسیار جدی با او صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته (شنبه) گفت در دیدارش با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی، با او صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ در این خصوص گفت: «این موضوع را بسیار جدی با او (بن سلمان) در میان گذاشتم. اتفاق بدی بود». ترامپ این اظهارات را در کنفرانس مطبوعاتی در نشست گروه ۲۰ که در اوساکای ژاپن برگزار شد، مطرح ساخت.

سی‌ان‌ان در این خصوص نوشت دو روز پیش (جمعه) نیز رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفته بود از قتل خاشقجی «سخت عصبانی و بسیار ناراحت» است؛ اما مدعی شده بود «هیچ کسی مستقیما انگشتش را به سوی بن سلمان نشانه نرفته است». در حالی که بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا بر این باورند که نقش بن سلمان در قتل خاشقجی مسلم و آشکار است، ترامپ به دلیل منافعی که در رابطه میان واشنگتن و ریاض می‌بیند بر ارتباط خوب خود با بن سلمان اصرار می‌ورزد، به گونه‌ای که روز جمعه او را «دوست خوب من» خواند.

در گزارشی که سیا و سازمان ملل در خصوص قتل جمال خاشقجی تهیه کردند بن سلمان را در آن دخیل دانسته و او را متهم به صدور اجازه برای این قتل دانستند. در پاسخ به اینکه در گزارش سیا، بن سلمان دستور قتل را صادر کرده است ترامپ گفت: «نمی‌توانم درباره سازمان اطلاعات (مرکزی آمریکا) نظری بدهم. واقعیت آن است که نمی‌خواهم درباره آنها صحبت کنم» در ادامه رئیس‌جمهور آمریکا از ارتباطات گسترده‌اش با سران کشورها مختلف دفاع کرده و گفت «با بن سلمان رابطه خوبی دارم».

جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن پست که منتقد سرسخت بن سلمان و آل سعود بود، در اکتبر سال گذشته میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. ریاض ابتدا منکر این موضوع بود؛ اما پس از مدتی دادستان کل عربستان اذعان کرد خاشقجی به قتل رسیده است و این قتل از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

در تحقیق مستقل متخصصان حقوق‌بشر سازمان ملل در خصوص این قتل آمده «شواهد معتبری» پیدا شده است که نشان می‌دهد عربستان سعودی در «قتل عمدی و از پیش طراحی شده» خاشقجی مسئول بوده است. با این حال بن سلمان همچنان نقش خود را در این قتل انکار می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا جمال خاشقچی دونالد ترامپ عربستان سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پارتنر مجری زن مشهور CBS از شوخی بی‌مزه جیمی کرگر: او خط قرمزها را رد کرد

پارتنر کیت عبدو خطاب به جیمی کرگر گفته که او خط قرمزهایی را رد کرده و اگر با من در این مورد صحبت نکند با او برخورد فیزیکی می‌کند.

طرفداری | کیت عبدو مجری ورزشی سی‌بی‌اس به خاطر شوخی جیمی کرگر در مورد رابطه او با مالک اسکات، بوکسور حرفه‌ای سابق ایالات متحده، اذعان کرد که "آزار دیده است."

به گزارش GOAL، هنگامی که کرگر در جریان گزارش سی‌بی‌اس از بازی آرسنال و پورتو در لیگ قهرمانان اروپا در ماه مارس، طعنه‌ای نامناسب و ناخوشایند به همکار مجری خود زد، واکنش‌های تندی در رسانه‌های اجتماعی به این اتفاق رخ داد. عبدو شب بعد در برنامه‌ای زنده به این موضوع پرداخت و آن را حل و فصل کرد، اما بعداً اذعان کرد که این اتفاق بر او تأثیر گذاشته است.

شوخی جیمی کرگر در مورد مجری مشهور CBS

کرگر در حین گزارش بازی آرسنال و پورتو، در مورد عبدو که در کنار او نشسته بود، گفت:

کیت، تو طرفدار سرسخت دو تیمی هستی که در این بازی حضور دارند. این نشان‌دهنده وفاداری تو به هر دو طرف است!

این اظهار نظر با سکوت سنگین و چهره‌های ناخوشایند عبدو و سایر مفسران حاضر در استودیو مواجه شد.

واکنش‌ها به شوخی جیمی کرگر با کیت عبدو

بسیاری از بینندگان این اظهار نظر را توهین‌آمیز و نامناسب تلقی کرده و در شبکه‌های اجتماعی به شدت از کرگر انتقاد کردند. عبدو در پخش زنده شب بعد به این موضوع اشاره کرد و گفت که از این اظهار نظر کاراگر "کمی آزرده خاطر شده است."

مالیک اسکات، پارتنر عبدو که یک بوکسور حرفه‌ای است نیز به این موضوع واکنش نشان داد و در مصاحبه‌ای با لحنی تند گفت که کرگر از خط قرمزها عبور کرده است:

اینکه کیت کمی از این موضوع آزرده شده بود، چیزی بود که واقعاً به من برخورد. اگر کیت ناراحت شود، این موضوع واقعاً برای من مهم است و با او تماس می‌گیرم و اگر به تماس من پاسخ ندهد، به صورت فیزیکی با او روبرو می‌شوم.

با این حال، عبدو در مصاحبه با iFLTV همه چیز را روشن کرد و تأکید کرد که "مالیک نمی‌خواهد با جیمی بجنگد."

کیت عبدو، مجری زن مشهور CBS در ادامه می‌گوید:

آن حرفی که جیمی گفت فقط یک جمله کوتاه بود، قرار بود بامزه باشد، گاهی اوقات این جور شوخی‌ها می‌گیرد گاهی اوقات هم نه و بی‌مزه می‌شود.

مالیک اسکات (سمت چپ) در کنار کیت عبدو و تیری آنری

 او در مصاحبه با iFLTV ادامه داد:

کرگر تا حدی از مسیر شوخی خارج شد و خب من کمی ناراحت شدم و آزار دیدم، اما این دیگر اتفاقی است که افتاده است. باید به کارمان ادامه می‌دهیم. در موردش صحبت کردیم، همه چیز خوب است، چیز خاصی برای صحبت کردن وجود ندارد.

ممکن است شوخی بی‌مزه کرگر به طور قابل‌درکی به عبدو صدمه زده باشد، اما به نظر می‌رسد که این موضوع لاقل تا به اینجا حل شده است و این دو نفر همچنان در طول گزارش‌های خوب سی‌بی‌اس در لیگ قهرمانان اروپا همچنان با هم شوخی می‌کنند و کنار می‌آیند. آنها پس از تماشای عبور مادرید از سد منچسترسیتی در اوایل این هفته، بدون شک منتظر رویارویی نیمه‌نهایی رئال مادرید با بایرن مونیخ در 30 آوریل خواهند بود.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • عصبانیت پارتنر مجری زن مشهور CBS از شوخی بی‌مزه جیمی کرگر: او خط قرمزها را رد کرد
  • عصبانیت کارشناس صهیونیستی از حمله صهیونیستها با ریزپرنده پیتزابَر
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ