Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه زیبنده شهر مذهبی شیراز نیست که مظاهر فساد، بدحجابی و سگ گردانی علنی شود، بر طرح مقابله عملی با مظاهر فساد در شهر  شیراز تأکید کرد. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در همه برنامه‌های کشور و قوه قضائیه جاری است، اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه در حکم انتصاب خود دستورات رهبری انقلاب را به عنوان منشور  تحول قضایی  قرار داده‌اند و ما نیز ضمن پیروی از منشور در راستای تحول قضایی نیازمند همراهی متدینین به عنوان نخبگان این استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزایش بی‌رویه پرونده‌های قضایی در استان فارس را در شأن استان با فرهنگ و مذهبی فارس ندانست و گفت: گردش 800 هزار پرونده در طول سال گذشته حاکی از آمار بسیار بالای حجم ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان فارس است. 

وی کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی در دستگاه قضایی را یکی از مشکلات مجموعه دانست و گفت: به منظور کاهش حجم ورودی پرونده‌های قضایی نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها هستیم و در این راستا همراهی صدا و سیما، شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک و سایر ادارات و نهادها در کاهش حجم ورودی پرونده می‌تواند تأثیرگذار باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس از برنامه‌ریزی  دادگستری استان درباره کاهش اطاله دادرسی خبر داد و گفت: بدین منظور کمیته رفع اطاله دادرسی فعال‌تر شده و مذاکراتی نیز درباره کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی صورت گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای برای جرائم مهم و امنیتی مانند سرقت‌های مسلحانه و آدم ربایی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. 

‌موسوی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا 6 ماهه آینده همه پرونده‌های مسن موجود که رقمی حدود 4 هزار پرونده است، تعیین تکلیف شود.

وی از تلاش و تمرکز دادگستری استان فارس بر اجرای پرونده‌های اجرای احکام خبر داد و گفت: نمود و تلاش کار مجموعه قضایی در اجرای احکام است و به همین منظور سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان احکام قطعیت یافته اجرا شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه به موضوع اتقان آراء نیز اشاره کرد و گفت: تقاضای ماده 477 زیاد و اعتراض نسبت به رأی‌های داده شده بسیار زیاد بود و برای اینکه رأی‌های صادره آراء محکم و مستدلی باشد از حضور و نظرات دانشگاهیان، علماء و روحانیون باید استفاده شود و به همین منظور دادگستری استان فارس در صدد انعقاد تفاهم نامه‌ای با دانشکده حقوق دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه فارس در این زمینه است.

تهران|مبارزه با مفسدان اقتصادی سرلوحه کار قوه قضائیه باشدقوه قضائیه به پرونده مافیای دام و سوخت در سیستان و بلوچستان رسیدگی کندامام جمعه همدان: قوه قضائیه ‌در مبارزه با مفسدان اقتصادی از هیاهوی سیاسیون ترسی نداشته باشد

موسوی با بیان اینکه زیبنده شهر مذهبی شیراز نیست که مظاهر فساد، بدحجابی و سگ گردانی علنی شود بر طرح مقابله عملی با مظاهر فساد در شهر  شیراز تأکید کرد و گفت: قطعاً دغدغه همه متدینین شهر شیراز را از همه مهمتر می‌دانیم و این امر یکی از برنامه جدی دستگاه قضایی استان فارس است و  اجازه  این‌گونه بی‌فرهنگی‌ها  داده نمی‌شود و اگر با اقدام فرهنگی جواب ندهد حتماً با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی  خواهد شد.

وی به بحث کاهش جمعیت کیفری زندان نیز اشاره کرد و گفت:  اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضائیه است و با اِعمال تأسیسات قانونی نسبت به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها این امر مهم در سطح استان پیگیری می‌شود.

وی به زندانیان مهریه نیز اشاره کرد و گفت: زندانیان مهریه فارس حدود 600 نفر بودند و در حال حاضر به 30 نفر تقلیل و کاهش یافته و اجازه نمی‌دهیم از این به بعد کسانی که نمی‌توانند مهریه پرداخت کنند به زندان بیافتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این منویات مقام معظم رهبری برای ما حجت است و در سال رونق تولید دادگستری فارس تمام تلاش خود را در زمینه رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع به کار می‌گیرد گفت: در این مدت کوتاه  از سوی مسئولان قضایی بازدیدهای مختلفی از واحدهای صنعتی و تولیدی صورت گرفته است و در سال گذشته  با اهتمام دادگستری فارس از تعطیلی 60 واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد و دادگستری فارس  با قاطعیت از تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

موسوی به سالم‌سازی دستگاه قضایی از فساد نیز اشاره کرد و گفت: قضات استان فارس از خالص‌ترین و پاک‌ترین افراد هستند اما اگر کوچکترین تخلفی صورت گیرد بدون هیچ گونه اغماضی با این افراد برخورد می‌کنیم.

وی درباره مبارزه با مفسدان اقتصادی نیز گفت: دستگاه قضایی دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی را دایر کرده  است و در سال گذشته در دادگاه مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی  و در امر مبارزه با مفسدین اقتصادی احکام بسیار خوبی صادر شد و برخی از پرونده‌های دیگر در این زمینه  نیز در شُرف  صدور رأی است.

وی به امنیت مطلوب استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ویژه‌ای برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر،کالا و ارز و نیز سارقین در دستور کار قرار دارد و باید در راستای دستیابی به امنیت مطلوب استان تلاش بیشتری انجام شود.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی استان طرح‌های خوبی را در سال‌های گذشته اجرا کرده است تأکید کرد: افرادی که در سال‌های قبل زمین‌هایی را از سوی دولت به منظور اجرای طرحی تولیدی و عمرانی گرفته و اقدامی در راستای به کارگیری این املاک برای سرمایه‌گذاری انجام نداده‌اند مورد بررسی قرار گرفته و این زمین‌ها  را از آنان پس خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به لزوم ورود جدی قضایی به موضوع تغییر کاربری‌‌ها گفت: شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه دیدار با مردم سوادکوه در محل دادگستری سوادکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیق خدمت به مردم سوادکوه و انجام مطالبات مردمی را داشتیم.

وی با بیان اینکه سعی بر این است که‌ هر جایی نیاز به حضور باشد، بازدید میدانی داشته باشیم، گفت: مخصوصا اقدامات برخی افراد که منافات با حقوق عامه داشته باشد همچون تغییر کاربری‌ها، برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه که باید ورود کرد.

پوریانی تصریح کرد: این امورات متولی خاص خود را دارد، رودخانه حریم دارد و کسی نباید در حریم آن ساخت و ساز انجام دهد و متولی آب منطقه‌‌ای است که نباید اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه را دهد.

رئیس کل دادگستری مازندران با توجه به سیل سال 94 در سوادکوه که منجر به ایجاد خسارت چند میلیاردی و محکوم شدن شهرداری زیراب برای پرداخت بدهی شده بود، خاطرنشان کرد: بحث سیل چند سال گذشته یکی از مسائل مطرح امروز بود که همچنان این موضوع مطرح است و شهرداری محکوم شده بود و شاکیان به دنبال مطالبات خود هستند، بعضا افرادی در حریم رودخانه ساخت و ساز انجام می‌دهند که دستگاه متولی باید قبل ساخت و ساز ورود پیدا کند. 

پوریانی، ادامه داد: در بحث ساخت و ساز غیرمجاز نیز جهاد کشاورزی متولی بوده و قبل ساخت و ساز باید ورود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در امور مختلف مدیرانی که ترک فعل کند باید پاسخگو باشند، مدیران باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، اگر جایی نیاز به ورود دادستان و رئیس حوزه قضایی باشد باید ورود کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران، اظهار کرد: دادستان و رئیس حوزه قضایی نباید اجازه سوء‌استفاده به افراد دهند به ویژه در بحث ساخت و ساز در سوادکوه.

وی افزود: در مواردی که محیط زیست در معرض خطر قرار می‌گیرد، دادستان و رئیس حوزه قضایی به موضوع ورود پیدا کنند .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین