Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، میثم خلجی گفت: این سمینار ۲ روزه با همکاری انجمن پیلاتس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، دبیرخانه منطقه هفت ورزش همگانی کشور و کمیته پیلاتس همدان برگزار می‌شود

خاطرنشان کرد: در این سمینار حقوق ورزشی در پیلاتس، توپ شنی، پیلاتس معلق، متد استات، داوری جدید پیلاتس و پیلاتس هنری آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلجی با اشاره به اینکه نهمین دوره سمینار تاریخ ورزش پیلاتس کشور را میزبانی می‌کنیم، بیان کرد: این سمینار ۲۷ تیرماه با حضور ۲۰۰ مربی از استان‌های مختلف کشور در تالار فجر همدان برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیأت ورزش‌های همگانی همدان یادآور شد: ورزش پیلاتس استان هم اکنون در سطح کشور نمونه است و فعالیت گسترده‌ای را در این رشته پر مخاطب شاهد هستیم.

وی افزود: پیلاتس به صورت روش تمرینی ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می‌گیرد و آسیب‌های ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می‌دهد.

خلجی یادآور شد: حرکات ورزشی در پیلاتس با اجرای تنفس‌های عمیق و انقباض‌های عضلانی انجام می‌گیرد و مکملی مناسب برای سایر ورزش‌ها و تمرینات ورزشکاران است.

ورزشی پیلاتس که در سال ۱۹۲۰ توسط یوزف پیلاتس پایه‌گذاری شد و متشکل از ورزش‌هایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام‌های بدن دارند، بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.

این روش تمرینی از حرکات کنترل شده‌ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می‌برد.

روش پیلاتس در مجموع به دنبال افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری و کنترل بدن است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تنفس حقوق مغز برنا همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمد نقی‌پور اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور رقابت‌های هندپلو در شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رقابت‌ها به میزبانی مجموعه فرهنگی ورزشی استخر شهرداری ارومیه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: این مسابقات که به صورت دوستانه و بین استخرهای شهر ارومیه برگزار خواهد شد، در رده سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال انجام می‌شود.

نقی‌پور ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات هندپلو که ورزشی شاد و نوین در سراسر کشور است می‌توانند به استخر شهرداری ارومیه مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: این مسابقات روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد.

ورزش هندپلو یا به زبان ترکی محلی توپ‌سو برای اولین بار توسط دو تن از اساتید دانشگاه ارومیه طراحی و در مسابقات المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های کشور برای بانوان و آقایان اجرا شد و از سال ۱۴۰۲ توسط وزارت ورزش و جوانان به رسمیت شناخته شده و به عنوان کمیته هندپلوی ایران، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی با مجوز وزارت ورزش و جوانان فعالیت ملی خود را آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • برگزاری سمینار کوچینگ ورزش‌های رینگی
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه
  • مازندران میزبان مسابقات تنیس رده‌های سنی دختران و پسران کشور و تور جهانی + فیلم
  • شهید «شمسی پور» شهید شاخص ورزشی کشور