Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا صالحی امیری امروز در یک نشست خبری در مورد این که در انتخابات فدراسیون‌ها برخی از کاندیداها می‌گویند مورد نظر کمیته ملی المپیک هستند، بیان کرد: ما معتقدیم مجمع هر فدراسیون صاحب نظر است و مداخله ما دو اشکال وارد می‌کند اول اینکه انگیزه را برای حضور و رقابت تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم مداخله باعث جریان سازی نادرست می‌شود. ما باید بستر را به سمتی هدایت کنیم که انتخابات آزاد شکل گیرد. مداخله در انتخابات غیراخلاقی است. من در هیچ موردی مداخله نداشتم اما کمیته ملی المپیک نظر خود را با رأی که دارد روز مجمع اعلام می‌کند.

او ادامه داد: من با همه کاندیداها ملاقات داشتم و به همه گفتم هر کاندیدایی رأی بیاورد قطعاً مورد حمایت ما است. البته عده‌ای به طور طبیعی و غیر طبیعی تلاش می‌کنند خود را به سیستم منتسب کنند. ما به عنوان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هیچ گونه مداخله‌ای در فرایند انتخابات فدراسیون‌ها نداریم و نداشتیم. الان در مورد انتخابات کشتی و وزنه‌برداری حرف است اما به صراحت می‌گویم روی هیچ کسی نظر نداریم. من حتی هنوز با دبیرکل در مورد اینکه رأی ما در مجمع وزنه‌برداری چه کسی است صحبت نکرده‌ام و برای روز آخر گذاشته‌ام.

صالحی امیری در مورد این که در جلسات اخیر، کسب کرسی در کمیته بین المللی المپیک را چطور ارزیابی کرده است؟ گفت: عضویت در IOC به سه کار نیاز دارد و به این سادگی نیست و چهره‌هایی که عضو هستند، سابقه قوی دارند. اول ظرفیت و قدرت ارتباطی فرد کاندیدا است‌. دوم مقبولیت جهانی فرد که نیازمند مذاکره و لابی‌های زیادی است و سوم این که شرایط سیاسی نیز اهمیت دارد و این که انکار کنیم تحت تأثیر مسائل سیاسی نیست غلط است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیک انتخابات کشتی وزارت ورزش وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش  صدای ایران از ایسنا، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیات مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.


وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.


زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.
مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است