Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ارزش ۱۸ میلیون دلاری کالاهای ورودی به این منطقه و کاهش آن نسبت به سال گذشته گفت: علت کاهش ارزش کالای ورودی ترانزیتی تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز صنعتی مستقر در منطقه است. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، عباس نجفی‌زاده اظهار داشت: ارزش  کالاهای ورودی ترانزیتی به این گمرک در سه ماهه نخست سال بالغ بر 18 میلیون دلار بوده که این میزان کالا در قالب تعداد 54 پروانه ترانزیت، با وزنی حدود3400 تن وارد گمرک این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کالاهای  ورودی ترانزیتی درمدت مشابه در سال گذشته  معادل 35 هزار تن و به ارزش 184 میلیون  دلار بوده است که علت کاهش ارزش کالای ورودی ترانزیتی در  مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز صنعتی مستقر در منطقه  در  سال قبل است. 

نجفی‌زاده عنوان کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست آلومینیوم جنوب در سال جاری پیش‌بینی می‌شود  صادرات محصولات این واحد بزرگ صنعتی  از مبدا منطقه ویژه اقتصادی لامرد  آغاز و  روند کاهشی واردات نیز ادامه یابد. 

بوشهر| سامانه جامع امور گمرکی در گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی راه‌اندازی شد2000 خودرو خارجی در گمرک بوشهر با مشارکت نمایندگی‌ خودروها ترخیص می‌شود70 تا 80 درصد از واردکنندگان و صادرکنندگان استان مرکزی در مسیر سبز گمرکی فعالیت دارند

رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد  افزود: از بدو  استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تا کنون میلیون‌ها تن کالا از طریق گمرکات شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بازرگان، فرودگاه امام خمینی(ره)، منطقه ویژه اقتصادی شیراز  و سایر مبادری  رسمی ورودی  به این منطقه وارد شده که عمده کالای وارده شامل لوازم و تجهیزات خط تولید، ماشین آلات حفاری و بتن ریزی، سازه‌های فلزی، جرثقیل سقفی و دیگر تجهیزات مربوط به کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه برق و دیگر واحدهای مستقر در منطقه است که نقش تعیین‌کننده‌ای در سرعت بخشی به فرایند احداث صنایع بزرگ در حال ساخت در این منطقه راهبردی دارد.

وی   با اشاره به اهم اقدامات برای ارتقای سطح خدمات و استقرار رویه‌های مختلف گمرکی در  این مجموعه افزود: ایجاد رویه‌های گمرکی، راه‌اندازی واحد حقوقی و قضایی، ایجاد انبار اختصاصی شرکت پالایش پارسیان سپهر، راه‌اندازی اتوماسیون اداری و حذف اسناد کاغذی، راه‌اندازی باسکول به صورت سیستمی، سامانه گارد ورود و خروج گمرک، افزایش پرسنل فنی و حصارکشی محوطه 50 هکتاری گمرک طی یکسال اخیر به مرحله اجرا در آمده است.

نجفی‌زاده از در دست اقدام بودن فعالیت‌ها به منظور پیگیری ساخت انبارهای گمرکی، ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی در محدوده 50 هکتاری، توسعه سامانه جامع امور گمرکی و تمام زیرسامانه‌های آن، ایجاد رویه ترانزیت داخلی جهت بهبود کار در انبار اختصاصی خبر داد.

وی بیان کرد:  در اواخر سال گذشته رویه حقوقی و قضائی  در گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد عملیاتی شد و با پیگیری‌های  انجام شده و حمایت مدیر عامل این منطقه و تعامل مسئولان ارشد گمرک کشور و استان فارس امسال  نیز رویه‌های واردات قطعی، ورود موقت، خروج موقت، مرجوعی و ترانزیت مبدا جهت واحدهای تولیدی مستقر در منطقه راه‌اندازی شد که این امر نقش برجسته‌ای در  افزایش فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید  در این منطقه دارد.

انتهای پیام/  ز

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ انور ابراهیم با اشاره به امضاء توافقنامه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با مشارکت کشور همسایه تصریح کرد: این طرح تا پایان سالجاری میلادی با هدف تقویت ارتباطات فرامرزی و تسریع رشد اقتصادی عملیاتی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: بر اساس این توافقنامه هر دو طرف برای تقویت جریان فرامرزی کالا، سامانه ترخیص بدون گذرنامه را در مرز‌های دو کشور اجرایی خواهند کرد.
انور ابراهیم اعلام کرد: در این منطقه ویژه اقتصادی مشوق‌های تجاری بسیار مناسبی برای جذب سرمایه گذاران ازجمله جایگزینی نرخ مالیات بر درآمد ثابت ۱۵ درصد ویژه کارگران ماهر خارجی به جای ۳۰ درصد، صدور ویزای چند بار ورود برای تجار و کارگران خارجی و تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.
ایجاد منطقه‌ای که به علت ارائه مشوق‌های مناسب به جز شرکت‌های سنگاپوری می‌تواند شرکت‌های جهانی را که با محدودیت‌های منابع موجه اند؛ جذب کند.
شرکت‌های مالزیایی نیز به گفته کارشناسان می‌توانند از مزایای انباشتگی ثروت در این منطقه ویژه اقتصادی به نفع خود بهره برداری کنند.
منطقه ویژه اقتصادی جوهور - سنگاپور به تعبیر نخست وزیر مالزی موجب تغییر بازی در اقتصاد این کشور در قالب ایجاد صنایع پیشرفته‌تر، ادغام زنجیره‌های تامین جهانی و فرصت‌های فراوان برای شرکت‌های کوچک و متوسط خواهد شد.
دولت مالزی همچنین متعهد به ایجاد شهری متشکل از انواع شرکت‌های دانش بنیان پویا شد تا این کشور را در ردیف بیست کشور برتر دنیا در حوزه دانش بنیان‌ها قرار دهد و مالزی را به قطب مرکز نوآوری و کارآفرینی تبدیل کند.
نخست وزیر مالزی همچنین از اختصاص بودجه سه میلیارد رینگیتی برای رونق فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ارائه ایده‌های نوین تجاری خبر داد......... مصاحبه‌ها ........
۱) انور ابراهیم - نخست وزیر مالزی
۲) رفیضی راملی - وزیر اقتصاد مالزی

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد