Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:16:42 GMT

نمایشنامه‌خوانی «اتاق ۱۲۱۶» در تماشاخانه سرو

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۴۴۲۴

نمایشنامه‌خوانی «اتاق ۱۲۱۶» در تماشاخانه سرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس، این نمایشنامه خوانی که در سالروز واقعه خونین حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ۶۵۵ ایران ایر اجرا خواهد شد، ادای دینی ازسوی هنرمندان تئاترمقاومت کشور به شهدای این واقعه و محکوم نمودن این فاجعه تروریستی از سوی ایالات متحده آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی برجی کارگردانی این نمایشنامه‌خوانی را بر عهده دارد و الهام هادیان، داوود شمس، مریم کوچک خانی، بهارک توسلی و علی برجی نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی هستند.

این نمایشنامه‌خوانی از روز چهارشنبه ۱۲ تیر مصادف با سالروز این حمله تروریستی به مدت ۳ روز تا ۱۴ تیرماه ازساعت ۱۸ در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان مرکز تخصصی نمایش‌های ارزشی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، با ظرفیت ۱۵۰ نفر در خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به تقاطع خیابان شهید مفتح، جنب ایستگاه مترو طالقانی قرار دارد.

کد خبر 4654281 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نمایشنامه خوانی تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود

حشمت الله اسلامی رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: با راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر قزوین فضای مناسبی برای فعالیت هنرمندان استان قزوین فراهم شده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: سال گذشته به دلیل نداشتن فضای مناسب برای اجرای فعالیت‌های هنرمندان در اجرای برنامه‌های نمایشی از جمله تعزیه خوانی در مضیقه بودیم، اما با لطف مسئولان استانی مجموعه تئاتر شهر قزوین به بهره‌برداری رسید که افتخاری برای استان است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه با تکمیل مجتمع ارشاد قزوین و افتتاح مجموعه تئاتر شهر موانع موجود در مسیر فعالیت هنرمندان آثار نمایشی برطرف شده و بستری مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان قزوین فراهم شده است.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاح مجموعه تئاتر شهر قزوین، پیشنهاد شد اجرای تعزیه‌خوانی و ذکر ائمه اطهار (ع) و ۱۴ معصوم در این مجموعه آغاز شود که درصددیم این کار عملی شود.

اسلامی گفت: قرار شد نمایش تعزیه به مدت چهار شب از تاریخ ۹ تا ۱۲ فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۲۰ در مجموعه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت اجرا شود.

وی اظهارداشت: برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی ۱۸ تعزیه‌خوان مشارکت دارند که شاید بیشتر هم شود و با برنامه ریزی صورت گرفته در شب نخست تعزیه حربن یزید ریاحی، شب دوم تعزیه حضرت ابوالفضل (ع)، شب سوم تعزیه امام حسین (ع) و شب چهارم هم تعزیه شهادت امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: از شهروندان مومن دعوت می‌شود در مراسم تعزیه‌خوانی حضور باشکوهی داشته باشند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین اضافه کرد: گسترش و تداوم آموزش تعزیه خوانی به دانش‌آموزان مدارس سطح استان در سال تحصیلی با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس