Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نامزدهای سابق مجلس سنای آمریکا تحریم‌ها علیه ایران عزم را اقدام جنگی توصیف کرده اما گفته اعمال آنها عزم مردم ایران را محکم کرده است. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مارک دانکوف»، نامزد سابق مجلس سنای آمریکا در یک مصاحبه اختصاصی تحریم‌های آمریکا ضد ایران را «اقدام جنگی» توصیف کرده اما گفته اعمال این تحریم‌ها عزم مردم ایران را محکم‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانکوف در انتخابات سال 2000 کنگره از «حزب قانون اساسی» برای ورود به مجلس سنا به عنوان نماینده ایالت «دلوار» نامزد شد و با یک نامزد دموکرات و یک نامزد جمهوری‌خواه رقابت کرد. 

او در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم درباره اقدام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «تحریم‌ها نوعی اقدام جنگی هستند. مهم است که مردم آمریکا و دنیا این را بدانند.»

دانکوف در ادامه با یادآوری شعار انتخاباتی ترامپ در سال 2016 («اول آمریکا») از او به دلیل اعمال تحریم‌هایی که به جای منافع مردم آمریکا منافع «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در نظر گرفته انتقاد کرد و آن را خلاف قانون اساسی کشورش و جامعه بین‌‌المللی توصیف کرد. 

وی گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ هیچ دلیل قانونی برای انجام این کار (اعمال تحریم) ندارد، مگر آنکه وعده‌های انتخاباتی «اول آمریکا» توسط او در سال 2016 که قرار بود آمریکا را از درگیری‌های بی‌ارزش خاورمیانه دور نگاه دارد توسط عوامل نومحافظه‌کار صهیونیست ربوده شده باشد؛ آنها بیشتر علاقه‌مند خدمت‌رسانی به بنیامین نتانیاهو و اسرائیل هستند تا اطاعت از قانون اساسی آمریکا و قوانین بین‌المللی و مرتفع کردن نیازها و منافع طبقه متوسط آمریکا.»

دانکوف در پاسخ به این سوال که آیا سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران اثرگذار خواهد بود گفت: «از نظر من، تحریم‌ها صرفاً عزم ایرانی‌ها را سخت‌تر کرده است. با توجه به همین قضیه می‌توان عملیات‌های پرچم عوضی در خلیج فارس و خلیج عمان که به اشتباه به ایران نسبت داده می‌شوند را توضیح داد، در حالی که این حادثه‌ها کار نومحافظه‌کارانی در دولت ترامپ است که مشتاقانه با رژیم‌های اسرائیل و عربستان و مجاهدین خلق (منافقین) همدست هستند.»

نامزد سابق مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه با مقاومت ایران علیه تحریم‌ها موافق است، درباره مفید فایده بودن مذاکره با آمریکا گفت: «از فلسطینی‌ها بپرسید از سال 1948 و در سال‌های اول دولت ترامپ "مذاکرات" آنها را به کجا رسانده است.»

ماکرون: حتی اگر ایران برجام را نقض کند اروپا قصد تحریم فوری تهران را ندارد

 

انتهای پیام/   

 

R36444/P/S8,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" تحریم های ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا تحریم های ایران اخبار آمریکا تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (سوم اردیبهشت) در گزارشی با اشاره به تصویب تشدید تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در مجلس آمریکا نوشت: تحلیلگران بازار نفت معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام هرگونه حرکتی که می تواند قیمت نفت خام یا بنزین را برای مصرف کنندگان آمریکایی افزایش دهد، بیزار است.

به گفته کارشناسان، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا از اختیارات پیش بینی شده در این طرح برای اعمال معافیت ۱۸۰ روزه در اجرای این تحریم ها استفاده و از اجرای سختگیرانه آن اجتناب خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وضعیت کنونی تا حدودی مشابه اوضاعی است که دولت بایدن با روسیه و تهاجم آن به اوکراین مواجه است. اگرچه کاخ سفید تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده، اما در همین حال تلاش کرده تا ضمن محدود کردن درآمدهای این کشور اجازه دهد صادرات نفت آن همچنان جریان داشته باشد تا عرضه جهانی تحت فشار قرار نگرفته و تورم که از جمله دغذغه های انتخاباتی بایدن است، افزایش نیابد.

واشنگتن همچنین در روزهای اخیر و با وجود تمدید تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، با تداوم صدور نفت آن کشور موافقت کرد.

به گفته شرکت مشاوره انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners) مستقر در واشنگتن، در صورت اجرا و اعمال تحریم های جدید، قیمت های جهانی نفت می تواند به میزان ۸.۴۰ دلار افزایش یابد.

رویترز پیشتر به نقل از کلیر ویو نوشته بود که ۲ طرح مصوب مجلس، "در صورت اجرا و اعمال می‌توانند بر صادرات نفت ایران تأثیر مستقیم بگذارند. "

به گفته این گروه پژوهشی، در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

با این حال، این طرح شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می دهد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

کد خبر 846699 منبع: ایرنا برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند