Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نصیر ملت پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات آبی اصفهان و استان‌های هم جوار تاکنون گفتمان منطقی میان استان‌های حوضه آبریز زاینده رود کمتر وجود داشته است و بر این اساس در نخستین گام باید این گفتمان را شکل دهیم.

وی افزود: استان‌های هم جوار و ذی‌نفع هیچ مشکلی در این ارتباط ندارند، راه‌حل‌های منطقی و خوبی نیز برای رفع مشکلات وجود دارد که تفاهم درباره آنها تنها از طریق یک گفت و گوی دوستانه و منطقی امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تعلل‌هایی که در ساخت تونل بهشت آباد انجام شد، ابراز داشت: در ابتدا اصفهان، کرمان و یزد ذی نفعان این پروژه بودند اما در میانه راه یزد و کرمان مسیر جداگانه‌ای برای این تونل انتخاب کردند.

مدیریت شهری اصفهان پیگیر طرح اولیه تونل بهشت آباد باشد

وی ادامه داد: با این رویه بیشترین ضررها متوجه اصفهان شد، هنوز نیز باید مدیریت شهری اصفهان پیگیر طرح اولیه تونل بهشت آباد با مشارکت اصفهان، یزد و کرمان باشد و در غیر این صورت این جداسازی آسیب جدی برای اصفهان خواهد داشت و با قطع یکی از مسیرهای تأمین آب اصفهان، در آینده دچار مشکل جدی خواهیم شد.

ملت با اشاره به افزایش عوارض نوسازی برای توسعه شبکه آبرسانی ابراز داشت: از فواید توسعه این شبکه شهرهای مختلفی سود می‌برند اما مشخص نیست به چه دلیل تنها این عوارض بر شهروندان اصفهانی تحمیل شده است.

روند ساخت تونل گلاب با سرعت بیشتری پیش برود

در ادامه دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر از تونل گلاب مربوط به تأمین آب شرب کاشان آماده آبگیری است، گفت: باید روند ساخت تونل گلاب با سرعت بیشتری پیش برود تا شهرهای استان اصفهان از آب با کیفیت تری برخوردار شوند.

مهدی مزروعی با اشاره به برداشت‌های بی رویه بالادستی از آب زاینده رود گفت: مطابق قانون لازم است از این برداشت‌های غیرمجاز جلوگیری شود تا مشکلی در تأمین آب شرب مردم اصفهان پیش نیاید.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب باید از نهادهای مختلف استان مانند شهرداری آغاز شود تا به تدریج این فرهنگ به دیگر بخش‌های جامعه نیز منتقل شود.

کد خبر 4654418

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر خشکسالی کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات ناشی از بارش در استان اصفهان اظهار کرد: بارش رگباری باران باعث جریان رواناب و سیلاب در روستای صالح آباد شهرستان نطنز شد.

وی با اشاره به بروز خسارت به باغات، معابر، آسفالت راه ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو افزود: خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند، اضافه کرد: در این راستا مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق در راستای ایمن‌سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌های وارد شدا اقدام کنند.

وی گفت: همچنین به علت شدت بارش‌ها آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز - کاشان و نیز برخی ازمحورهای جاده‌ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شد که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امدادرسانی مستقر هستند.

شیشه فروش تصریح کرد: بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.

کد خبر 6086564

دیگر خبرها

  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • اجرای ۴۲۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • اجرای ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • آیت‌ الله علم‌الهدی: خدمت‌ رسانی مدیریت شهری قابل لمس باشد