Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:38:22 GMT

تصادفات شبانه در خراسان جنوبی افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۶۵۲۹

تصادفات شبانه در خراسان جنوبی افزایش یافته است

سرهنگ علیرضا رضایی روز یکشنبه در نشست مشترک کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل، سوانح رانندگی و شورای ترافیک خراسان جنوبی که با حضور رئیس پلیس راه کشور و معاون عمرانی استاندار برگزار شد افزود: از ابتدای امسال و در جریان سیلاب‌ها حوادث و تصادفات جاده‌ای افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: سه ماه نخست امسال ۷۵ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل این رقم ۷۹ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس راه خراسان جنوبی به وقوع نیمی از حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اشاره کرد و گفت: ۳۸ نفر از آمار ۷۵ نفری متوفیان امسال در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها جان خود را از دست داده اند که علت عمده واژگونی ناشی از خستگی بوده است.

وی بیان کرد: ۱۱ درصد از متوفیان حوادث امسال موتورسواران، سه درصد عابران پیاده، ۴۳ درصد راننده‌ها و ۴۳ درصد سرنشینان خودروها بوده اند.

سرهنگ رضایی با اشاره به مرگ هشت نفر در محور دیهوک - طبس از ابتدای امسال گفت: پس از این محور، سربیشه به نهبندان در رتبه بعدی میزان متوفیان حوادث رانندگی قرار دارد.

وی از رشد تعداد تصادفات جرحی در محور روستایی اسدیه خبر داد و گفت: این محور نیازمند یک راه دسترسی به سمت سربیشه و بیرجند است تا بار تردد از محورهای موجود کمتر و ۲۰ کیلومتر مسیر دسترسی رانندگان به سمت سربیشه یا بیرجند کوتاه‌تر شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه محور طبس - یزد بدون مجتمع رفاهی است ادامه داد: به دلیل وجود آسفالت سرد در این محور امکان ایجاد شیار لرزاننده نیز وجود ندارد که همین مساله باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود.

وی با اشاره به بومی بودن ۶۰ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای استان گفت: ۷۲ درصد متوفیان در جاده‌های اصلی، ۱۸ درصد در محورهای روستایی و ۱۰ درصد در راه‌های فرعی جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ۵۱ درصد متوفیان به دلیل واژگونی جان باخته اند، افزود: ۵۱ درصد متوفیان در صحنه و ۴۷ درصد در بیمارستان فوت کرده اند.

وی یادآور شد: ۲۰ درصد مجروحان حوادث رانندگی موتورسواران هستند همچنین به خاطر اینکه بخشی تصادفات فوتی به خاطر پرت شدن سرنشینان خودرو است باید بستن کمربندی ایمنی جدی گرفته شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی به افزایش تصادفات اتوبوس در استان اشاره کرد و گفت: اگرچه این افزایش ناشی از بیشتر شدن تردد نیست اما امسال ۶ سانحه برخورد اتوبوس را شاهد بودیم که سه حادثه آن در محور دیهوک - طبس رخ داده است.

وی بیان کرد: نصب نیوجرسی، شیب شیروانی، احداث استراحتگاه‌های موقت بین راهی از پیشنهاداتی است که برای کاهش تصادفات انجام آن مورد انتظار است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه سال گذشته هر ۱۰ روز یک نفر در حوادث رانندگی استان کشته شده است گفت: اگرچه نرخ وقوع تصادفات پایین بوده اما میزان تلفات و مجروحان نسبت به میانگین کشوری بالا است که نیاز به تحلیل دارد.

سرهنگ علیرضا عباسی افزود: سرعتگیرهای زیادی در شهرها وجود داشته که سال ۹۶ به دلیل اعتراض‌های مردم جمع آوری شد و نتیجه آن را در افزایش تصادفات شاهد هستیم.

وی نصب تجهیزات الکترونیکی و سرعتکاه استاندارد را مورد تاکید قرار دارد و گفت: سال گذشته ۳۷ فقره تصادف فوتی در حوادث درون شهری داشته ایم که ۳۸ نفر جان باخته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به فوت ۱۱ نفر از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: فوت و جرحی شدن ۶ نفر در یک حادثه رانندگی تعجب برانگیز است که شدت برخورد را در حوادث رانندگی نشان می‌دهد.

وی از شناسایی ۱۴ نقطه حادثه خیز در شهرهای استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین با احتساب ۲۵ محل مستعد حادثه، ۳۹ معبر حادثه خیز در استان شناسایی شده است.

۹۸۹۳*۳۰۲۸
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه تصادف حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز