Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در دیدار جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: سئوال باید بدون هیچ گونه جبهه گیری سیاسی صورت گیرد و مسئولان هم باید به سئوالاتی که بر پایه دین و آرمان‌های شهدا است، پاسخگو باشند.

وی گفت: جمهوری اسلامی نظام استبدادی نیست بلکه بر پایه مردم سالاری دینی اداره می‌شود و دولت و دولتمرد در این نظام فقط وظیفه خدمتگذاری دارند نه آقا بالاسری، پس باید مسئولان نسبت به جایگاهی که دارند به مردم پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همراهی حماسی مردم در یوم الله ها و همفکری آنها از قشرهای مختلف بیانگر شور و نشاط در مرحله دوم انقلاب است که فرهنگیان باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نسبت به تربیت نیروی انسانی انقلابی تلاش کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ زمینه ساز تمام اقدامات بشری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و مدیریتی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: فرهنگ منشأ تمامی خوبی‌ها و بدی‌های موجود در جامعه جهانی است و آنچه استکبار جهانی با خشونت، آدم کشی، ویرانی و محاصره اقتصادی کشورها انجام می‌دهد برگرفته از فرهنگ است اما فرهنگی که پایه‌های آن غلط است.

وی افزود: سیاسی کاری و جناح و جناح بندی احتمالی در برخی مجموعه‌های داخلی هم برگرفته از همین فرهنگ غلط است اما آنچه مهم است همین ناملایمات موجب نتیجه شیرین خواهد شد زیرا پایان گستاخی شکست است همانطور که تفکر لیبرال غرب امروز در حال شکست است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آموزش و پرورش تنها نهادی است که صرفاً برای نیروی انسانی سرمایه گذاری می‌کند و امروز هم این حرکت باید بر پایه گام دوم انقلاب جلو برود.

نماینده فرهنگیان هم در این دیدار گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش عملیاتی نشده و علت اصلی آن برخی سیاسی کاری‌ها است.

نبویان با بیان اینکه سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ رونمایی شد افزود: این سند نتیجه تلاش ۶۰۰ پژوهشگر اسلامی ایرانی بود و از طرفی یونسکو تقاضای ترجمه این سند عظیم برای ترجمه و در اختیار گذاشتن آن برای جامعه جهانی را داشت اما متأسفانه در کشور ما نسبت به این سند بزرگ بی مهری شد.

وی گفت: نظام راهبری تربیتی، برنامه ریزی، تربیت منابع، نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، فناوری و پژوهش ذیل این سند تحول عظیم بود که قرار بود آئین نامه آن تا یک سال بعد به مدارس برسد اما مدارس هنوز طبق آیین نامه‌های سال ۷۹ عمل می‌کنند.

قربانپور نماینده دیگر جمعی از فرهنگیان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه سیاست زدگی محض در آموزش و پرورش بیشترین آسیب را بر پیکره تعلیم و تربیت وارد کرده است گفت: نبود نگاه جامع و کمرنگ شدن مباحث پرورشی از دیگر آسیب ها است.

وی افزود: سال هاست که سیاستمداران نگاه تعلیم و تربیتی به آموزش و پرورش ندارند بلکه میزان رأی جامعه هدف مورد توجه است.

وی گفت: کم شدن انگیزه، مشکلات اقتصادی و معیشتی، گم شدن هدف تعلیم و تربیت در سیاسی کاری‌ها، و چالش عدم نگهداری نخبگان در کانون تعلیم و تربیت از مهمترین مشکلات حوزه آموزشی است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی خراسان جنوبی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه شجره‌ طیبه‌ ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌ های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی به کشورها تسری پیدا کند بنابراین این مولود مبارک را  نباید تنها جریانی تعلیمی دانست.

  آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی در دیدار با هیئت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد.     آیت الله علم الهدی افزود: همه تلاش‌ هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان انجام می شود، باید در خدمت پیروی از خط ولایت حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفدا) باشد.   عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه نه‌ فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده اند و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.     وی تأکیدکرد: استادان برجسته سیاست در نظام سلطه، شیعه را همچون پرنده‌ ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف می کنند، بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌ هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سرباز و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان (عج) خواهد بود.   آیت‌ الله علم‌ الهدی گفت: فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌ های علمیه در سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌ های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌ اید.   وی بیان کرد: این همان عرصه‌ ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان (عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌ مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌ بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.   بیش از ۵۰ میلیون شیعه اثنی عشری و ۲۰۰ میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت (ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و سه هزار طلبه در ۱۰۰ مدرسه و حوزه علمیه هندوستان مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد