Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:29:03 GMT

تخصیص آب از شاهرود از نیازهای مهم قزوین است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۷۵۲۹

تخصیص آب از شاهرود از نیازهای مهم قزوین است

به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخ زاد در نشست استاندار قزوین با وزیر نیرو با بیان اینکه برخورداری از آب در رونق تولید، کشاورزی، اشتغال و پیشبرد طرح‌های مختلف اقتصادی نقشی انکارناپذیر دارد، گفت: تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود، یکی از مطالبه های مهم استان است و نقش تاثیرگذاری در رشد کشاورزی برای ساکنین اطراف شاهرود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ما در بافت های فرسوده شکستگی لوله های آب است که هزینه های زیادی را به مردم و دولت تحمیل کرده است و به همین منظور طرح اصلاح شبکه های توزیع آب در این مناطق درحال انجام است که نیاز به حمایت وزارت نیرو دارد.

فرخ زاد استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب شهرها را بسیارمهم دانست و گفت: اگر بتوانیم از پساب های تصفیه خانه شهر ها با رعایت درجه بندی در کشاورزی استفاده کنیم مشکل تامین آب کشاورزی و بالاخص آبیاری باغستان های سنتی تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود نیروگاه برق شهیدرجایی و تاثیر آن در آلودگی هوا همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده است، تاکید کرد: باید استفاده سوخت های آلاینده ازت و گازوئیل در این نیروگاه به صفر برسد و برای رفع نگرانی مردم نقش نیروگاه در افزایش آلودگی هوا و تاثیرات آن بر شرایط اقلیمی توسط کارشناسان بررسی و گزارشات آن از طریق رسانه ها در اختیار عموم قرار گیرد.

این مسئول، راه اندازی پست برق به معلم کلایه راضروری برشمرد و تاکید نمود: همچنین احداث پست برق شهرک انرژی و ایجاد پست و خط انتقال برق مهرگان باید در اسرع وقت انجام شود.

۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استان قزوین انرژی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است