Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامحسین اسماعیلی» یکشنبه شب در گفت و گویی تاکید کرد: در حال حاضر رویکرد کلی قوه قضائیه ایجاد تحولات بزرگ در داخل این قوه است تا با استفاده از روش‌ها و ساختارهای مناسب تعداد پرونده‌های دادگاه‌ها و اطاله دادرسی در محاکم دادگستری کمتر شود.

وی اظهارداشت: در دوره جدید چالش‌ها و مشکلات قوه قضائیه شناسایی شده و متناسب با این چالش‌ها برنامه‌ها و رویکردهای جدیدی ارائه شده تا بتوانیم شاهد تحولات مثبتی در اجرای سند تحول قوه قضائیه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قوه قضائیه یادآورشد: با توجه به شرایط فعلی کشور، در گام دوم انقلاب با وجود دشمنی‌های تمام عیار به سرکردگی آمریکا برعلیه ملت ایران، قوه قضائیه بر اساس رویکردهای جدید به دنبال این است که به صورت انقلابی ساختارهای موجود قوه قضائیه را چابک، پویا و کارآمد کند.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه اصلاح ساختارهای جدید قوه قضائیه تدوین و نهایی شده است، گفت: مردم از انجام برخی امور در قوه قضائیه گله داشتند و ما طبق برنامه‌های تحولی در قوه قضائیه به دنبال این هستیم که تا آنجا که امکان دارد با تمام توان آنها را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه اطاله دادرسی یکی از گلایه‌های مردم از قوه قضائیه است، تاکید کرد: در دوره جدید به دنبال آن هستیم در مدت کوتاه به انباشت پرونده‌ها در دادگستری غلبه کنیم و با توجه به ظرفیت‌های داخلی، جهادی و انقلابی بتوانیم مشکلات موجود را با برنامه ریزی مناسب برطرف کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: هم اکنون با ارائه برنامه‌های جهادی به دنبال این هستیم شعب دادگاه‌ها خارج از وقت اداری به پرونده‌های موجود خود رسیدگی کنند و به جای اینکه هر روز برای سه پرونده تعیین وقت شود به ۴ یا ۵ پرونده وقت تعیین شود تا با عملکرد قضات در روزهای پنجشنبه و جمعه از میزان حجم پرونده‌ها در قوه قضائیه کاسته شود.

اسماعیلی گفت: در اصلاح ساختارهای موجود ما به استفاده از نیروهای داخلی قوه قضائیه بسیار تاکید داریم، زیرا معتقدیم قضات باید در حوزه دادرسی انجام وظیفه کند نه در حوزه ستادی، لذا ما اعلام کردیم که تمام قضات از ستاد به حوزه دادرسی بیایند و کار قضائی انجام دهند و اگر هم قرار است کار ستادی توسط قضات انجام شود در طول هفته فقط به یک روز محدود شود و تمام قضات در حوزه دادرسی انجام وظیفه کنند.

در حال تکمیل است…

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: اینکه ما الگوهایی را برای تجمعات سالم و شادی آفرین طراحی کنیم یکی از اقدامات و برنامه‌های مهم جریان مؤمن و انقلابی است.

وی برنامه‌هایی مانند محفل قرآن خوانی امام حسنی‌ها، محل فرآن خوانی چهارباغ، مهمانی کیلومتری غدیر و … را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری مراسم محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی باعث شد مردم در کنار رسیدگی به امور معنوی، سرگرمی سالم هم داشته باشند، اضافه کرد: این برنامه در مقایسه با برنامه‌هایی که ناسالم است و می‌تواند آینده نسل جوان ما را به خطر بیندازد، اقدام بسیار مهمی بود.

وی گفت: یکی از محاسن جشن بزرگ ورزشگاه آزادی در کنار جشن ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن (ع) همدردی با مردم فلسطین و غزه بود و نشان داد که همواره مظلومیت مردم غزه و حمایت از این مردم برای همه شهروندان ایران به غنوان یک دغدغه است.

کد خبر 6064404

دیگر خبرها

  • بازداشت پیمانکاران مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام خمینی
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • تجمع مردمی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ارومیه برگزار می‌شود
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • مردمی کردن اقتصاد منجر به جلوگیری از فساد و رانت می‌شود