Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ احمد اسماعیلی راد معاون  استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، با حضور در بخش قلعه نو در نشستی با عنوان "هم اندیشی و بررسی فرصتها، تهدیدها و ظرفیتها" در توسعه و پیشرفت بخش قلعه، با حضور  علیرضا صادقی بخشدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی بهرامی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بخش، اعضای شورای اسلامی بخش، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها، مسئولین نظامی و انتظامی و مدیران ادارات و سازمانهای دولتی مستقر در بخش شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو، ضمن تقدیر و تشکر ویژه از حضور گرم و صمیمانه فرماندار  در این جلسه، به بیان آمار و اطلاعات موجود پیرامون روستاهای بخش و اقدامات صورت یافته و در دست اجراء توسط مجموعه بخشداری قلعه نو پرداخت.

صادقی با بیان این موضوع که بخش قلعه نو طبق آخرین سرشماری رسمی در سال ۱۳۹۵ دارای ۶۵۰۰۰ نفر جمعیت می باشد، بیان کرد: این میزان از جمعیت نشانگر ظرفیت بالای این منطقه جهت رشد و توسعه انسانی میباشد که خاک حاصلخیز و منابع کافی آب جهت زراعت و کشاورزی این ظرفیتها را صدچندان کرده است.                                                                                                                           

بخشدار قلعه نو در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: امروزه بخش قلعه نو با ۸۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت و رقم تولید سالیانه در حدود ۵۱۰۰۰ تن به عنوان قطب تولید گندم در سطح استان تهران شناخته میشود که این میزان از تولید محصول استراتژیک گندم در سطح کشور نیز رقمی قابل ملاحظه است که رشد و ارتقاء آمارهای تولید در این حوزه، نیازمند توجه ویژه دولت و دستگاه های ذیربط به این موقعیت استثنایی در جنوب استان تهران می باشد.

 در ادامه این دیدار هریک از حاضرین به بیان نظرات، مشکلات و نیازهای موجود در سطح بخش و روستاهای تابعه  پرداخته و پیشنهادات خود را ارائه نمودند که این بخش از برنامه با استقبال گرم و قابل توجه دکتر اسماعیلی راد مواجه گردید.

فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن تقدیر از تمامی حاضرین به جهت سعی و تلاش در راستای حل مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت همه جانبه در قلعه نو، کار و برنامه ریزی تخصصی و علمی را نیاز اصلی مدیریت کشور دانست و بیان کرد: امروز علیرغم تمامی ظرفیت ها و محاسن ذکر شده در رابطه با استعداد بالای شهرستان ری و بخش قلعه نو در بخش کشاورزی و زراعت، ما شاهد این موضوع هستیم که عمده فعالان بخش کشاورزی ما بصورت سنتی و قدیمی درحال کشت و کار می باشند و از روشهای نوین علمی و فناوری های روز دنیا بی بهره اند که این امر سبب کاهش میزان تولیدات نسبت به رقم واقعی ظرفیت موجود گردیده است.

وی ادامه داد: بطور مثال طبق آمار رسمی موجود، میزان تولید محصولات کشاورزی در گلخانه ای به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع برابرست با همان میزان تولید در زمین کشاورزی با ۱۰۰۰۰ مترمربع! این بدان معنی است که با حرکت به سوی فناوری های نوین و استفاده از تکنولوژی روز میتوانیم در حدود ۱۰ برابر میزان تولیدات نهایی محصولات کشاورزی را افزایش دهیم که این امر سبب ایجاد تحولی عظیم در تولید و اقتصاد کشور و مردم خواهد شد.

دکتر اسماعیلی راد در بخش دیگر سخنان خود وظیفه دولت و دولتمردان را خدمت بی منت و صادقانه به مردم خواند و گفت: سرمایه های اصلی این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم و پشتیبانی آنها میباشد که وظیفه سنگین تمامی مسئولین و مدیران حفظ و حراست از این سرمایه بی نظیر با کار و تلاش و مجاهدت بی منت و خالصانه می باشد.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، فرماندار ویژه شهرستان ری با همراهی بخشدار، امام جمعه و سایر مسئولین ضمن بازدید میدانی از سطح روستاهای بخش، از نزدیک به بررسی و کارشناسی موارد مطروحه در نشست پرداختند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی زمین فرماندار کشاورزی نظام مقدس جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد

 در جلسه شورای اداری شهرستان نیکشهر با حضور رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری ، فرمانداران و بخشداران شهرستان های نیکشهر و قصرقند *"مصطفی سابکزئی بعنوان دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر در امر مردمی سازی دولت"* منصوب و معرفی شد.

همچنین با ابلاغ دستیار استاندار سیستان و بلوچستان، مصطفی سابکزئی بعنوان راهبر دستیار فرمانداران حوزه چابهار معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • سرپرست فرمانداری ویژه میناب منصوب شد 
  • جلسه هم‌‍اندیشی برگزاری نکوداشت دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی برگزار شد
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است