Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@18:26:27 GMT

◄ کوچ لنج‌های صیادی و تجاری به بنادر کوچک

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۹۸۵۲

◄ کوچ لنج‌های صیادی و تجاری به بنادر کوچک

تین‌نیوز | 

یک کارشناس حمل‌ونقل، بنادر کوچک (موج‌شکن‌های) مردمی را بستری برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی دانست.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی با توجه به تجهیز برخی از  موج‌شکن‌های مردمی (از مجموع 46 موج‌شکن احداث شده در سواحل و جزایر جنوب کشور) به تجهیزات بهره‌برداری گفت: خوشبختانه بهره‌گیری از این بنادر در قالب سفاری (تجاری) و صیادی به‌شکل مطلوبی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موج‌شکن‌ها، اوایل تیرماه (4 تیر) به تجهیزات بهره‌برداری از جمله اسکله‌های شناور آلومینیومی بازویی، شمعی و درختی در بنادر چاه پهن (65 کیلومتری جنوب بوشهر)، اولی شمالی (5کیلومتری شرق بندر دیر) و هاله (واقع در خلیج نایبند عسلویه) مجهز شدند.

این کارشناس خاطر نشان کرد: با تجهیز بنادر مذکور به اسکله‌های ذکر شده، روند مهاجرت لنج‌های تجاری و صیادی از دیگر مناطق حاشیه بنادر اشاره شده به این بنادر رو به افزایش است.

مرادی تاکید کرد: خوشبختانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در طول نوار ساحلی و جزایر جنوب کشور، اقتصاد ساحل‌نشینان در قالب اقتصاد دریا پایه رونق خوبی به خود گرفته است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تجهیزات بندری موج شکن بنادر کوچک رضا مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ماموران گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال و ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و توقیف کردند.

سرهنگ مسعود احسانی گفت: در این زمینه ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید؛ ممنوعیت‌های شیلات هرمزگان برای صید در سال ۱۴۰۳

وی گفت: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است.

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افتتاح باشگاه تخصصی بوکس در چهارمحال و بختیاری