Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محمد موحدپور در آئین افتتاحیه نخستین مرکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی در جوار صنایع لرستان اظهارداشت: ارزش و اهمیت مجموعه نوآوری به تبدیل ایده‌های های نیروی کار به طرح‌های صنعتی است.

وی افزود: فارغ التحصیلان که وارد بازار کار می‌شوند نسبت به محیط کار اطلاع چندانی ندارند و اطلاعات تئوریک خود را در میدان کار کمتر توانسته‌اند عملی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد پور با بیان اینکه این خلأ را دانشگاه علمی کاربردی به خوبی پر کرده است، بیان کرد: بین محیط دانشگاهی و صنعت حلقه مفقوده ای بود که دانشگاه علمی کاربردی توانست این ارتباط را برقرار کند.

معاون استاندار لرستان با تاکید بر اینکه با مهارت آموزی دانشجو و با ذهنیت قبلی فعالان صنعت از نیروی کار تربیت شده، به رونق تولید کمک می‌شود، اضافه کرد: نیروی کار تحصیل کرده در مراکز نوآورانه علاوه بر بازاریابی و تولید خوب، می‌تواند ایده‌های خود را اجرایی کند.

موحد پور با اشاره به اینکه‌‬ لرستان بر اساس سند آمایش استانی است که در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارای استعداد است، گفت: دانشگاه‌ها باید در این راستا گام بردارند. نیروی انسانی جوان و توانمند داریم که با اندک آموزشی می‌تواند وارد بازار کار شود و در بازار کار به شکوفایی برسد.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه آموزش نیروی توانمند است تا در نهایت منجر به رونق بازار کار و تولید شود.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سیاست‌های اجرایی و برنامه‌های عملیاتی را باید به سمت پروژه‌های کلیدی استان ببریم، باید مراکز نوآوری ایجاد و توسعه یابند و این مراکز در دل صنعت و کشاورزی باید ایجاد شوند، افزود: تدوین سند آموزش عالی استان نیز بر مبنای مهارت آموزی و توسعه نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار مطرح است.

موحد پور یادآور شد: تدوین سند آموزش عالی استان در کارگروه مربوطه در استان مصوب شده و به دانشگاه لرستان واگذار شده و در حال تدوین است. امیدواریم هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، نخستین مرکز نوآوری واحدهای علمی کاربردی در جوار صنایع لرستان افتتاح شد و ۴ مرکز نوآوری دیگر نیز در روزهای آتی در استان افتتاح خواهد شد.

این مراکز نوآوری در جوار صنایع فعال استان در بخش‌های صنعت، پوشاک و هنر افتتاح می‌شوند.

در راستای راه اندازی ۵ مرکز نوآوری در استان در نقاط مختلف خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر مجوز صادر شده است.

۷۲۷۴/‌۷۲۷۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جوادی بابیان اینکه ۸۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین‌المللی رسیده است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت برق کشور است و این کنفرانس با مشارکت دانشگاه‌های معتبر و صنایع بزرگ صنعت برق کشور در دانشگاه زنجان که یکی از دانشگاه برتر کشور در حوزه برق و الکترونیک است برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق زنجان همواره در ارتباط با بخش‌های علمی و پژوهشی پیشگام بوده است، افزود: فراهم سازی بستر مناسب برای کنکاش، تبادل دانش و تجربیات خبرگان علمی و صنعتی از اهداف اصلی برگزاری کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: فراهم سازی بستر مناسب جهت ارائه دستاورد‌های اندیشمندان و متخصصان صنعت توزیع نیروی برق به جامعه علمی و صنعتی، امکانات و شرایط لازم برای ارتقای ارتباط و تبادل دانش بین شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه ها، ترسیم نقشه راه برای توسعه صنعت توزیع نیروی برق و معرفی آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های پیشرفته جهان در این حوزه، توسعه دانش بنیان در حوزه صنعت توزیع نیروی برق و معرفی شرکت‌های داخلی تجهیزات صنعت توزیع برق به شرکت‌کنندگان و متخصصان، معرفی اهمیت هوشمند سازی در حوزه توزیع نیروی برق و جلب توجه صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران به توسعه آن، توسعه همکاری‌های علمی و صنعتی با سایر مراکز علمی جهان اهدافی است که در فراخوان کنفرانس منتشر شد.

جوادی گفت: بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان، ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور