Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «وانیک» به کارگردانی بهار محمود زاده، یکشنبه ۹ تیرماه با حضور گوهر خیراندیش در سالن شماره ۲ تماشاخانه سپند اجرای خود را آغاز کرد.
بهار محمود زاده، قبل از شروع این اجرا در سخنانی کوتاه گفت: نمایش کمدی وانیک را با نیت صلح آغاز کرده و امیدواریم که در همه جای دنیا خنده، شادی و صلح حکم‌فرما باشد و به این ترتیب همه مردم جهان دور از جنگ و هیاهو به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گوهر خیراندیش نیز در سخنانی با تاکید بر ضرورت حمایت از تئاتر گفت: وقتی به تماشای تئاتری می‌آییم، چه دوستش داشته باشیم و چه نه، خوب است دیگران را سفارش به تماشای تئاتر کنیم چراکه تئاتر احتیاج به حمایت تک‌تک شما مخاطبان دارد. بازیگر روی صحنه با حضور شما احیا می‌شود و می‌تواند حرف دل شما را بزند و شما بشنوید و دولتمردان ما هم با زرورق عشق انتقادهای هنرمندان را گوش کنند. بنابراین از شما می‌خواهم تا می‌توانید تئاتر را در میان دوست و آشنا و خانواده و در فضای مجازی تبلیغ کنید.

این بازیگر پیشکسوت همچنین با تاکید بر اینکه همگی ما باید به حقوق شهروندی‌مان پایبند باشیم، گفت: باید بدانیم همه دارای ارزش و احترام نسبت بهم هستیم و در فضای مجازی مهربان‌تر باشیم و به خود یادآوری کنیم مهربانی‌مان روز به روز کم‌تر می‌شود.

 خیراندیش ادامه داد: قضاوت‌هایمان را باهم به اشتراک نگذاریم بلکه واقعیت‌ها را متوجه شویم و بدانیم مشکلات و مسائل هر کسی به خودش مربوط می‌شود و یادمان باشد ویترین بازیگری ما گاهی بیشتر دیده می‌شود. منِ بازیگر دوست دارم این حمایتم را از مردم‌ام داشته باشم که حقوق شهروندی‌مان حفظ شود. انتظار دارم وقتی توهینی می‌شنویم آن را ادامه ندهیم و بدانیم هر کسی فحش می‌دهد به جای مشارکت در آن، باید دفاع کنیم.

او با تاکید بر اینکه گاهی دشمنانی می‌خواهند به مشکلات دامن بزنند که بین ما فاصله بیفتد، گفت: خوشبختانه این فاصله روز به روز کمتر می‌شود. اینستاگرام من سرشار از مهر شماست و حتی یک نفر به من توهین نمی‌کند چون می‌دانند دوست‌تان دارم و این جایگاهم را از شما دارم.
خیراندیش در پایان با آرزوی خیر برای تئاتر گفت: امیدوارم برکت این روزها و قدم‌تان به مرور شامل روزهای آینده تئاتر هم بشود و سالن همواره پر از تماشاگر باشد.

نمایشنامه «وانیک» یکی از آثار شاخص واسلاوهاول نخست‌وزیر فقید و نمایشنامه‌نویس اهل چکسلواکی است که توسط بهار محمود زاده با نگاهی تازه آماده اجرا شده است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «وانیک» روایت داستانی ساده، اجتماعی و روانشناسی بوده که در دو اپیزود متفاوت با رگه‌هایی از طنز و سیاست به زندگی نویسنده‌ای به نام وانیک می‌پردازد. به نوعی قصه، وانیک را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که روی عقاید و اصولش پا بگذارد... آیا او این کار را انجام می‌دهد؟
بهاره رهنما، علی اوجی، محمد زوار بی‌ریا، دانیال خیری‌خواه بازیگرانی هستند که در این کمدی اجتماعی به ایفای نقش می‌پردازند.
از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: ایمان یزدی (تهیه‌کننده)، لیلا جعفری (پن استودیو) (مجری طرح)، میثم نویریان (طراح صحنه)، ماهرخ سلیمانی (طراح لباس)، پروین شفیعی‌نژاد (گریم)، علی امینی نجفی (مترجم)، رضا محمدپور (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، نیلوفر رازمند (منشی صحنه)، مارال سوری (دستیار لباس)، رزیتا خانیان و سونیا محمد علیزاده (اجرای لباس)، عاطفه حیدری (دستیار صحنه)، مهدی حبیبی، امین سنایی و سید محمد فرجامی (ساخت دکور)، سینا افشار (طراح پوستر و گرافیک)، پن استودیو (ساخت تیزر و عکس)، مریم شریعتی (مدیر تبلیغات) و حامد قریب(مشاور رسانه‌ای) اشاره کرد.

همچنین جینورا به عنوان سرمایه‌گذار در کنار این پروژه فرهنگی حضور دارد.

۲۵۸۲۵۸
 

کد خبر 1275303

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر بازیگران سینما و تلویزیون ایران بازیگران تئاتر گوهر خیراندیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه، اجراهای نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کری‌یر و کارگردانی کیارش رُست از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه، ۳۰ فروردین، در سالن چارسوی مجموعه تئاترشهر آغاز شد.

همچنین ساعاتی قبل از شروع نمایش، در همین روز، طی مراسمی از پوستر نمایش «روال عادی» به طراحی محمدصادق زرجویان، با حضور مجید مجیدی تهیه کننده نمایش، سیدجواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر، کیارش رُست کارگردان، بازیگران و عوامل نمایش و اصحاب رسانه در تالار مشاهیر تئاترشهر برگزار شد.

در ابتدا، محمد محمدی مجری مراسم و مدیر روابط‌عمومی مجموعه تئاترشهر درباره ارتباط دیرینه مجید مجیدی با تئاتر، از پیش از انقلاب صحبت کرد و یادآور شد که خانه اصلی مجید مجیدی تئاتر است و او از تئاتر به سینما کوچ کرده و مجدد با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» به تئاتر بازگشته است.

محمدی اضافه کرد: نخستین نمایش در تئاترشهر پس از انقلاب با حضور مجید مجیدی کلید خورده است.

سپس کیارش رست کارگردان «روال عادی» بیان کرد: نویسنده نمایشنامه از علاقه‌مندان به کشور ایران بود و این موضوع من را به انتخاب این متن علاقه‌مند تر کرد. من با توجه به خوانش شخصی و برداشتی که از متن داشتم، تغییراتی را در شیوه اجرا ایجاد کردم. پیشنهاد متن ۲ بازیگر است، منتهی تصمیم گرفتم از ۴بازیگر استفاده کنم.

سپس مجید مجیدی تهیه‌کننده این اثر در سخنانی عنوان کرد: تئاتر شهر برای من نوستالژی خاصی دارد. اوایل انقلاب حدود ۵ سال در تئاترشهر زندگی کردم. من از تک تک سالن‌های این‌جا خاطره دارم. نمایش «نهضت» را در اوایل انقلاب در سالن چارسو به کارگردانی شهید قشقایی کار کردیم. من تئاتر را با آقای حسین قشقایی شروع کردم و علت علاقه‌ من به تئاتر او بود. در آن زمان علاوه بر تئاتر از شهید قشقایی درس زندگی گرفتم. امروز اگر این‌جا هستم ادای دین به اوست.

مجیدی اضافه کرد: وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم. اکثر افرادی که از تئاتر به سینما آمدند بازیگران یا کارگردان‌های موفق‌تری هستند اما متاسفانه وضعیت الان سینما جای تاسف دارد.

وی همچنین در رابطه با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» گفت: این تئاتر سراسر خلاقیت است. من برای این گروه کاری نکردم و هر کاری کردم کاملا خالصانه بود. امیدوارم مسیر این گروه مسیر درخشانی باشد.

سیدجواد طاهری رییس تئاترشهر نیز گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده تئاتر و بنابر مسئولیتی که به من سپرده شده است، وظیفه خود را حمایت از گروه‌های جوان تئاتری می‌دانم.

وی به گروه‌های جوان تئاتری توصیه کرد: ما منابع ارزشمند هنری و تئاتری در کشور خودمان داریم که فرهنگ گذشته، حال و آینده را به ما نشان می دهد. از گروه‌های تئاتری به ویژه گروه‌های جوان تقاضا دارم که به این سمت و سو حرکت کنند و من هم در حد توان و وظیفه خودم از آن‌ها حمایت می‌کنم.

در پایان این مراسم از پوستر نمایش «روال عادی» که توسط محمدصادق زرجویان طراحی شده است، رونمایی شد.

نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کریر، ترجمه اصغر نوری، کارگردانی کیارش رُست و تهیه‌کنندگی مجید مجیدی از ۳۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6082632 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها