Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین بازگشایی نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» گفت: اقتدار نیروهای نظامی کشور در برابر هرگونه اقدامی علیه امنیت، سربلندی و استقلال کشور، پیام و هدف نهایی برپایی این نمایشگاه است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با حضور در آیین بازگشایی نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» با موضوع سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بار دیگر شاهد واکنش سریع هنرمندان گرافیک، کارتونیست و کاریکاتور به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است؛ پهپادی که با موشک‌های کاملا ایرانی و ساخته شده به دست متخصصان وطنی سرنگون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی ادامه داد: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بلافاصله پس از رویداد حماسی ایران در قبال تجاوز این پهپاد به مرزهای هوایی کشورمان دست به کار شده و با اعلام فراخوانی آثار قابل توجهی را با این موضوع جمع‌آوری کرد.

وی افزود: هنر کارتون و کاریکاتور برای بیان اقتدار ملت ایران در برابر هرگونه تجاوز به مرزها و جاسوسی از اسرار نظامی و امنیتی کشور توان پیام‌رسانی بسیار سریع و گیرایی دارد. از این جهت ما برای سریع‌ترین واکنش موثر در قبال این موضوع از هنرمندان پوستر، کارتون و کاریکاتور خواستیم تا به جمع ما در نمایشگاه «سیلی‌های سخت» بپیوندند. به این ترتیب در کمتر از چهار روز بیش از 30 اثر مورد تایید به دست ما رسید تا موفق به برگزاری این نمایش شویم.

شجاعی در ادامه گفت: اقتدار نیروهای نظامی کشور در برابر هرگونه اقدامی علیه امنیت، سربلندی و استقلال کشور، پیام و هدف نهایی برپایی این نمایشگاه است؛ چرا که نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توانستند یکی از گران‌قیمت‌ترین و باارزش‌ترین پهپادهای روز دنیا متعلق به نیروی هوایی ارتش تروریستی آمریکا را با موشک‌های کاملا بومی شکار کنند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: موفقیت سامانه‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در هدف قرار دادن هواپیمای پیشرفته بدون سرنشین گلوبال هاوک، هشداری قاطع به تمامی حکومت‌های متجاوز و متخاصم علیه ملت ایران دارد تا دیگر چنین خطایی نکنند.

شجاعی ادامه داد: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از همکاری و همراهی هنرمندان توانمند کشور در برپایی این نمایشگاه بسیار خرسند است. در این نمایشگاه 32 اثر به نمایش گذاشته شده است که نیمی از آثار به صورت پوستر طراحی شده و نیم دیگر هم در قالب کاریکاتور و کارتون بوده است. غالب آثار به زبان‌های فارسی و لاتین بوده تا با مخاطبان خارجی خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی در ادامه گفت: کاریکاتورهای این نمایشگاه به دلیل بهره‌مندی از طنز از جذابیت خاصی برخوردارند که به موجب آن تاثیرگذارتر می‌شوند. پوسترهای نمایشگاه «سیلی‌های سخت» نیز به دلیل ماهیت سرعتی پوستر در انتقال پیام بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. زبان غالب آثار نیز به فارسی و لاتین است تا با مخاطبان خارجی خود ارتباط بیشتری برقرار کنند.

شجاعی در پایان گفت: سپاس از خداوندی که بار دیگر به مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کمک کرد تا ادای دینی به انقلاب داشته باشد و نسبت به رویداد ویژه اقتدار و امنیت کشور کاری انجام دهد.

یادآور می‌شود، هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک یا rq4c یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.

گفتنی است، نمایشگاه گروهی پوستر، کارتون و کاریکاتور «سیلی‌های سخت» 10 الی 23 تیرماه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از  ساعت 9 الی 18 در خانه عکاسان حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ میزبان علاقه‌مندان خود خواهد بود.

همچنین هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه به مناسبت سالروز شهدای هفتم تیر از تابلوی نقاشی «شهید بهشتی» اثر عباس گنجی در نگاه خانه‌ حوزه هنری رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید مسعود شجاعی طباطبایی سیلی های سخت کارتون و کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است