Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - شبهای سفید همانطور که از نامش مشخص است، به شبهایی گفته می‌شود که تاریک نیستند، به این معنا که مردم روسیه در بخشی از سال شاهد شبهایی هستند که روشن است و البته ناگفته نماند که این رویداد در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ نمایانتر است و به مسافرانی که علاقه‌مند هستند از نزدیک آن را ببینند، توصیه می‌شود که یکی از این دو شهر را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





زمان شبهای سفید
روسیه کشور پهناوری است به همین خاطر دور از ذهن نیست که زمان دقیق رخداد شبهای سفید در شهرهای مختلف آن کمی متغیر باشد. برای مثال در شهرهای یاکوتسک و یکاترینبورگ نیز می‌توانید شاهد شبهای سفید باشید اما به مرور زمان شبهای سفید به جزئی از هویت شهر سن پترزبورگ تبدیل شده‌ است. بنابراین ما هم تاریخ شبهای سفید را بر اساس این شهر بیان می‌کنیم، شبهای سفید در سن پترزبورگ از 11 تا 14 جولای مصادف با 20 تا 23 تیر ماه می‌باشد.

علت نامگذاری شبهای سفید
همانطور که اشاره شد در طی شبهای سفید، آسمان کاملا تاریک نمی‌شود به عبارت دقیق‌تر غروب آفتاب دیرتر از حالت عادی رخ داده و از سوی دیگر طلوع خورشید زودتر انجام می‌شود و همین موضوع باعث می‌گردد که آسمان رنگی شبیه به نارنجی به خود بگیرد و غروب آفتاب ادامه دار شود. برای نشان دادن تضاد بین شب و روز و روشن بودن شب، نام شبهای سفید برای این پدیده‌ی نادر انتخاب شده است.

سفر به روسیه در شبهای سفید
بد نیست بدانید که همه ساله تورهای مسافرتی متعددی به مقصد روسیه در طی شبهای سفید برنامه‌ریزی می‌شود و این مدت به عنوان مهمترین رویداد طبیعی سرزمین تزارها شناخته شده است و به نوعی یک جاذبه‌ی گردشگری نیز محسوب می‌گردد. از دلایلی که گردشگران خارجی علاقه‌مند هستند در طول شبهای سفید به روسیه و به ویژه سن پترزبورگ سفر کنند این است که این دیار مملو از بناهای دیدنی و معماری‌های شگرف است که با نورپردازی طبیعی، زیبایی آنها دوچندان می‌شود؛ همچنین آنان می‌توانند از برنامه‌های شبانه‌ی روسیه هم در این مدت استفاده نمایند.

دلیل علمی پدیده شبهای سفید
به صورت کلی کمی در رابطه با چرایی رخداد شبهای سفید صحبت شد اما اگر بخواهیم جنبه‌ی علمی آن را بیشتر بیان کنیم باید بگوییم که دلیل بروز این پدیده موقعیت قرارگیری ماه، زمین و خورشید است. به این صورت که به خاطر وسعت زیاد مدار عرضی، غروب و طلوع خورشید به میزان زیادی به یکدیگر نزدیک می‌شوند و در واقع خورشید به افق باز نمی‌گردد.
وجود شبهای سفید در شهرهایی مانند سن پترزبورگ باعت به وجود آمدن مشکلاتی چون کم خوابی یا بی‌خوابی نیز شده است تا اندازه‌ای که بسیاری از ساکنان این دیار با استفاده از پرده‌های زخیم و روشهای گوناگون، سعی در تاریک کردن خانه‌های خود می‌کنند تا در طول روز دچار خشکی چشم، کم حوصلگی یا کم خوابی نشوند.

منبع: لست سکند

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شب های سفید روسیه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است
  • سید جلال ساداتیان: شما نمی‌توانید با یک بخشی از جامعه بین‌المللی کاملا در تضاد دائم باشید و صرفا بخواهید با یک بخش کوچکی از این جامعه کار کنید/ روسیه و چین در همه امور پای شما نایستاده‌اند/ هرچه محدودیت‌ها را افزایش بدهید، زندگی و سفره مردم محدودتر می‌شود
  • برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)
  • اگر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ پرسپولیس و استقلال تا ۱۰۰ سال دیگر زیر نظر وزارت ورزش بودند
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • چگونه هدف خود را در زندگی پیدا کنید؟
  • آیا خورشید می‌تواند زمین را ببلعد؟
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • نشست همگرایی دستگاه‌های خدمات رسان در روستای آبدهگاه باشت
  • نشست کمیته ساماندهی کودکان کار خراسان رضوی