Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:34:26 GMT

ده‌ها درخت در ورامین قربانی ساخت سالن ورزشی شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۳۰۶۳

ده‌ها درخت در ورامین قربانی ساخت سالن ورزشی شدند

به گزارش ایرنا قطع درختان در ورامین اعتراض و نگرانی شهروندان و فعالان زیست محیطی را به همراه داشته و این گلایه ها زمانی زیادتر شده که پیشتر نیز سابقه داشته که به بهانه اجرای طرح های عمرانی، درختان را قطع کنند.

بخشی از سوابق قطع درختان

در ابتدای دهه هفتاد نیز هنگامی که قرار بود محور اصلی ورامین حد فاصل صادقعلی تا میدان امام حسین (ع) تعریض شود برای جلوگیری از هزینه تملک زمین حدود ۱۰۰ اصله درخت کهنسال قطع و این درختان در اقدامی بیهوده در کمربندی شمالی بار دیگر کاشته شد ولی عمر درختان بریده شده، به چند هفته هم نرسید و همگی خشکیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین سال‌ها بعد هنگامی که قرار بود میدان رازی ورامین احداث شود اولین گزینه برای اجرای این پروژه قطع ده‌ها اصله درخت کهنسال پارک خانواده بود؛ درختان سربه فلک کشیده‌ای که با خود تاریخی از ورامین را یدک می‌کشیدند.


بررسی سوابق نشان می‌دهد پروژه قطع درختان در ورامین به اینجا نیز ختم نشد و در زمان احداث پل روگذر قطار شهری تهران – ورامین نیز ده‌ها اصله درخت دیگر ورامین به زمین افتاد.
این درحالی است که روزهای پایانی سال گذشته نیز قطع درختان ورامین با زمین افتادن ده‌ها اصله درخت مقابل مسجد جامع تاریخی این شهر به بهانه اجرای پروژه بهسازی محوطه این مسجد تاریخی ادامه پیدا کرد و با اجرای طرح اصلاح هندسی اطراف مسجد جامع، چندین اصله درخت کهنسال دیگر نقش زمین شد.


حالا در جدیدترین اقدام شهرداری ورامین نیز ده‌ها اصله درخت کهنسال در ضلع جنوبی مسجد جامع و در حاشیه پارک جوان به بهانه احداث پروژه ای ورزشی قطع شد تا بخش دیگری از فضای سبز شهر به بهانه اقدامات عمرانی از بین رود.
بررسی نقشه‌های هوایی ورامین نشان می‌دهد طی یکسال گذشته ده‌ها اصله درخت در حاشیه مسجد جامع ورامین قطع شده؛ اقدامی که همواره با اعتراض بی‌نتیجه مردم مواجه بوده و اقدامی برای جلوگیری از تکرار آن صورت نگرفته است.
 

شهردار: اطلاعی ندارم
حسین دهقان شهردار ورامین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از قطع درختان در این بخش از شهر ورامین اطلاعی ندارم و پس از بررسی نتیجه را اعلام می‌کنم.
پس از این اظهار نظر، شهردار ورامین دیگر جواب خبرنگار ایرنا را نداد.
 

شورا: مجوز قطع درختان صادر نشده

عضو و رئیس کمیسیون قطع درختان شورای اسلامی ورامین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون مجوزی برای قطع یا جابه جایی درختان صادر نشده است.
علی خانی افزود: برای قطع درختان در این منطقه از ورامین مجوزی صادر نشده است و این کمیسیون نیز اطلاعی از این موضوع ندارد.


رسیدگی در حوزه شهری وظیفه شهرداری است
این درحالی است که رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: رسیدگی به قطع درختان در حوزه شهری وظیفه شهرداری و در خارج از حوزه شهر آن هم درختان غیر مثمر نظیر کاج، سرو، چنار و … وظیفه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.
احمد فدایی اردستانی به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قطع درختان فارغ از مثمر یا غیرمثمر بودن آنها بسته به سن درخت از ۷ تا ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی دارد.
وی اظهارداشت: براساس بند ۱۷ ماده یک قانون حفاظت و بهره‌برداری، رسیدگی به قطع درختان غیرمثمر در خارج از محدوده شهر وظیفه اداره منابع طبیعی و قطع درختان مثمر بر عهده جهاد کشاورزی است ولی در حوزه شهر، شهرداری باید ورود کند.

شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‏‬ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید

ایسنا/تهران سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرماندار شهرستان شهریار درخصوص افتتاح این سالن ورزشی اظهار کرد: عملیات آغاز این پروژه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت ۴۴ درصدی کار آن متوقف گردید که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پروژه مجددا شروع به فعالیت کرد و امروز به بهره برداری رسید. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۱۲۵۰ متر احداث گردید.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: افتتاح پروژه های ورزشی سهم بزرگی در حوزه شور و نشاط اجتماعی دارد و توسعه اماکن ورزشی به عنوان یک اقدام اساسی در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند. توسعه و حمایت از ورزش مخصوص یک ارگان خاص نیست بلکه همه ادارات و سازمان ها باید به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار این شهرستان با اشاره به الگو بودن ورزشکاران برای جوانان گفت: شهرستان شهریار ورزشکاران و نام آورانی را در دامان خود پرورش  داده است که الگویی برای تمام جوانان هستند و می‌توانند نقش راهبردی در جامعه داشته باشند. ما باید با افزایش سرانه های ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی ایجاد کنیم.

فاتحی نژاد در پایان تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد شده است برای همین تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام مانند افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه زمینه را برای توسعه بیش از پیش ورزش فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسکان ۸ هزار زائر در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • ۵۰۰ میلیون اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به زراعت چوب اختصاص دارد
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • پنج هزار اصله نهال چنار در سطح ابهر غرس می‌شود
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • جان باختن دهیار روستای بن‌انبانی بر اثر سقوط از بالای سالن ورزشی / جزییات
  • بهار به درختان الیمالات نرسید!
  • سقوط درخت در محدوده بزرگراه امام علی (ع) تهران