Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر در این نمایشگاه که حاوی ۳۰ اثر است شفاف زاده افزون بر نقاشی، آثاری نظیر سینی، آینه، میز، ساعت و آنچه دکوراسیون داخلی است به شیوه اکریلیک به نمایش گذاشته است.

این هنرمند شیرازی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دومین نمایشگاهی است که به شکل انفرادی برگزار می کند، گفت: اولین نمایشگاه خود را در لندن برگزار کردم که آثاری با پارچه را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفاف زاده که حرفه اصلی اش نقاشی نبوده و رشته میکروبیولوژی خوانده با بیان اینکه دوره «اکسس» را گذرانده، افزود: کلمه «تکست تایل» به معنی پارچه ترجمه است اما به معنی بافت است که می تواند پارچه یا چوب هم باشد که می شود آنرا به شکل سیمان و گچ هم طراحی کرد.

وی با بیان اینکه ۸ سال در طراحی پارچه تجربه کسب کرده گفت: بعد از بازگشت از لندن در طراحی پارچه بویژه در دوخت دوره قاجاریه کار کردم که به خاطر ظرافت دوخت سختی است، البته طراحی دیجیتال هم بخشی از کارم به شمار می رود.

این هنرمند شیرازی، درعین حال گفت: یک سال است که در زمینه هنر آبستره مدرن (رزین و اکرلیک» فعالیت می کنم.

وی در باب عنوان این نمایشگاه اظهار کرد: «بهشت عقل» به معنای ترکیب زیبای احساس درون و هنر وخلاقیت ذهن می باشد و از ترکیب این سه قدرت درونی انسانی هنر به معنای واقعی تجسم خواهد یافت.

شفاف زاده که عضو انجمن طراحان ایران است، بیان کرد: به علت اینکه دوست داشتم در برندهایی با کیفیت بالا مانند کتان، حریر و ابریشم کار کنم، اما در ایران کشش بازار در حدی نبود که بتوانم ادامه دهم، بدین خاطر باید در ردیف کاری می رفتم که مردم توانایی داشته باشند بخرند.

وی در ادامه به شاخه «فلوید آرت» یا هنر سیال اشاره کرد و گفت: خیلی دوست دارم دراین زمینه کار انجام دهم؛ فلوید آرت تکنیک جدیدی است، که رواج هنر ساخت قطعات با رزین اپوکسی، موجب گردیده جایگاه خاصی در هنر نقاشی و تابلو سازی برایش ایجاد شود، البته بدلیل وجوه اشتراک این تکنیک با سبک نقاشی آبستره، لازم است ابتدا آشنایی و شناخت ما نسبت به آبستره افزایش یابد.

این بانوی هنرمند با بیان اینکه بسیاری شیوه ها برای کار با اکریلیک وجود دارد، یادآور شد: در هنر سیال از این تکنیک ها استفاده می شود و این هنر در کشورهای دیگر رواج دارد.

این هنرمند ۳۸ ساله شیرازی درخصوص اهمیت آثاری که در نمایشگاه «بهشت عقل» ارایه شده است، گفت: اگر بخواهیم جنبه دکوراتیو را در نظر بگیریم از آنجا که سبک پست مدرن در ایران رواج دارد، سبک های من مدرن به شمار می رود، اما در این آثار، زیباشناسی و ترکیب بندی رنگی برای من اهمیت داشته است.

شفاف زاده درباره برنامه بعدی که خواهد داشت، گفت: در پی این هستم که تحولی در کارهایم انجام دهم و قصدم از برپایی این نمایشگاه این بود که مردم چه چیز را می پسندند گرچه هر دو جنبه دکوراتیو و زیبایی شناسی برای مخاطب یکسان است.

وی افزود: امیدوارم که مردم کشور ما که مهد هنر است و آن قدر هنرهای نایاب شده دارد که مردم باید به آن گرایش پیدا کنند و بیشتر به گالری بیایند و ارزش هنر کشور باقی بماند.

شفاف زاده درباره تفاوت برگزاری نمایشگاه هنری در خارج از کشور و ایران گفت: در ایران با توجه به شرایط اقتصادی مردم کمتر به مدرنیته گرایش پیدا می کنند اما در دیگر کشورها مردم دغدغه اقتصادی ندارند و به این دلیل خواهان هنر هستند؛ ای کاش می شد مردم ما فارغ از هنرمندان که علاقه دارند بیشتر به هنر گرایش پیدا کنند.

شادی شفاف زاده دارای مدرک کارشناسی طراحی پارچه و بافت از دانشگاه هنر لندن در شاخه طراحی پارچه به مدت ۸ سال در گرایش طراحی دیجیتال و «سابلیمیشن» به طور حرفه ای فعالیت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه آثار شادی شفاف زاده با عنوان بهشت عقل تا ۱۳ تیرماه جاری در نگارخانه سروناز شیراز برپاست.

کد خبر 4655015

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز نگارخانه های شیراز نگارخانه سروناز نمایشگاه نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)

روی شیشه این ماست به جای استفاده از لیبل‌های مرسوم، نام گاوهایی که در تولید این ماست نقش داشته‌اند نوشته شده. این ایده مستقیم عواطف و احساسات مخاطب را نشانه گرفته و باعث می‌شود که مخاطب ارتباط خوبی با محصول برقرار کند.

 همچنین مصرف‌کننده حس می‌کند این ماست در یک مزرعه سنتی و روستایی تولید شده، جایی که همه چیز طبیعی و ارگانیک است و مزرعه‌دار ارتباط خوبی با دامهایش داشته، آنقدر که روی آن ها اسم‌های قشنگی گذاشته، پس این مزرعه جایی است گاوها دچار درد و رنجِ تولید صنعتی نمی‌شوند!

منبع: خلاقیت بدون مرز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • نمایشگاه تصاویر تاریخی بهشت بقیع/ آخرین عکس نویافته از بقیع در قم به نمایش در می‌آید
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
  • خلاقیت در عرضه ماست (+عکس)