Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اختلاف بالای قیمت محصول جو به نرخ دولتی و بازار آزاد گفت: کشاورزان چندان رغبتی برای فروش محصول خود به نرخ دولتی ندارند.

سقراط بیرنگ اظهار کرد: به علت همین اختلاف قیمت بالا امسال خریداری این محصول از طریق بورس صورت نمی‌گیرد و در حال حاضر هر کیلوگرم جو در بازار آزاد تا نرخ ۲,۰۰۰ تومان و به نرخ دولتی هر کیلو ۱,۰۷۰ تومان خریداری می‌شود که این امر موجب شده کشاورزان چندان رغبتی برای فروش محصول خود به نرخ دولتی نداشته نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از ممنوعیت خرید گندم در خارج از شبکه دولتی خبر داد و اعلام کرد: خریداری گندم در مراکزی غیر از شبکه دولتی ممنوع بوده و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

بیرنگ بیان کرد: امسال در شبکه دولتی محصول گندم کاران هر کیلو به قیمت ۱,۷۰۰ تومان خریداری و در اسرع وقت مطالبات گندم خریداری شده از کشاورزان پرداخت می‌شود که از گندم کاران اسدآبادی می‌خواهیم محصول خود را برای فروش به مراکز از پیش تعیین شده تحویل دهند ضمن اینکه هر کشاورز که به بانک کشاورزی و یا بانک دیگری بدهی داشته باشد هیچ بانکی مجاز به برداشت وصول مطالبات کشاورزان از محل وجوه گندم نیست.

وی با بیان اینکه امسال برای خرید محصول گندم کشاورزان اسدآبادی به نرخ دولتی ۷ مرکز درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: از ۷ مرکز خرید در نظر گرفته شده شهرستان تعداد ۳ مرکز شامل سیلوی زرین ظفری، سیلو زردانه آقاپور و کارخانه آرد زرین زارعین مراکز خرید اصلی بوده و علاوه بر این مراکز ۴ مرکز خرید نیز در مناطق دهستان کلیایی، چهاردولی، روستای موسی آباد و تعاونی تولید شهر اسدآباد خرید گندم منطقه را بر عهده دارند.

بیرنگ تصریح کرد: ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای گندم این شهرستان ۱۱۱ هزار تن بوده که امسال ۷۷ هزار تن ظرفیت فضای خالی برای خرید، نگهداری و ذخیره گندم تولیدی شهرستان در نظر گرفته شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان

جام جم آنلاین - خوزستان، علی شکاری پیش از ظهر امروز (یکشنبه 2 اردیبهشت)  گفت: با حضور فرماندار ،امام جمعه ، مدیر جهاد کشاورزی ، مدیر تعاون روستایی شهرستان و جمعی از کشاورزان، سومین مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان افتتاح شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان افزود: از این پس کشاورزان بخش سورین می توانند محصول گندم مازاد بر نیاز خود را به مرکز خرید گندمی که با همکاری مسئولان این شهرستان تاسیس و راه اندازی شده، تحویل دهند.

وی اظهار داشت: تا قبل از افتتاح این مرکز خرید، کشاورزان بخش سورین ، گندم مازاد خود را به مرکز خرید بخش چم خلف عیسی یا مرکز خرید آسیاب واقع در شهر امیدیه که مسافت طولانی با بخش سورین دارد تحویل می دادند، که علاوه بر زمان بر بودن، هزینه های بسیاری  برای کشاورزان داشته است، که با افتتاح این مرکز خرید گندم این مشکل برطرف شده است.  

 شایان ذکر است همزمان با افتتاح  سومین مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، جـایگاه جدیـد ســوخـت رسـانــی بخش کـشاورزی در دهملا بزرگ افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان