Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@21:11:16 GMT

داستان تغییر سیم‌کارت‌ها و اما و اگرها

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۳۴۶۴

داستان تغییر سیم‌کارت‌ها و اما و اگرها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برخی از شهروندان پس از یوسیم کردن به دنبال استفاده از طرح «دوستات رو یوسیمی کن» متوجه شدند که ۵ گیگ هدیه مورد نظرشان به نام شخص دیگری ثبت شده و نمی‌توانند دوستانشان را از اینترنت رایگان بهره‌مند سازند.

یکی از شهروندان همدانی در این باره گفت: این روزها با تماس‌های مکرری از سوی مخابرات مبنی بر حضور در امور مشترکین و یوسیم کردن سیم‌کارت خود مواجه شدم و در پی پیامک‌های پیاپی و تماس‌های مکرر به ناچار تصمیم گرفتم به مخابرات مرکزی همدان مراجعه کنم و سیم‌کارت خود را به دست متصدی امور مشترکین بسپارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: وقتی وارد شدم بدون اینکه سرصف بایستم مرا به سمت یک متصدی راهنمایی کردند و حتی سوال کردند آیا قبلاً کسی برای یوسیم کردن به او مراجعه کرده یا نه. آنجا بدون چک کردن مدارک شناسایی و هویتی فرد مراجعه‌کننده و اینکه آیا صاحب سیم‌کارت هستی، با کمال میل سیم‌کارتت را یوسیم می‌کنند.

این شهروند همدانی ادامه داد: آن متصدی پس از ارائه سیم‌کارت و انجام مراحل یوسیم کردن، گوشی مرا گرفت و دقایقی بعد تحویلش داد و من خوشحال از داشتن ۱۵ گیگ اینترنت به منزل بازگشتم. از کسی درباره ۵ گیگ اینترنت هدیه یوسیم کردن شنیده بودم پس کد دستوری را شماره‌گیری کردم تا به دخترم اینترنت رایگان هدیه دهم اما گویا کسی از قبل این کار را انجام داده بود.

وی افزود: دخترم با شماره‌ای که هدیه اینترنت رایگان را از آن خود کرده بود تماس گرفت و پس از کلی بحث و جدل سرانجام ۵ گیگ اینترنت خود را پس گرفتیم اما هستند افرادی که نمی‌توانند حق خود را بگیرند و یا حتی از این موضوع اطلاع ندارند که پیگیر قضیه شوند.

فرد دیگری هم که خود و خانواده از این قضیه شاکی بودند، اظهار کردند که مجدداً به متصدیان امور مشترکین مراجعه کردیم تا درباره واگذاری ۵ گیگ اینترنتشان به افراد دیگری سوال کنیم اما در جواب گفتند: «۵ گیگ اینترنت، هزینه یوسیم کردن سیم‌کارتتان است».

***تعویض سیم‌کارت‌ها رایگان انجام می‌شود

رئیس اداره امور مشترکین همراه اول استان همدان با اشاره به طرح یوسیم کردن سیم‌کارت‌های همراه اول گفت: با یوسیم کردن سیم‌کارت‌ها سرعت استفاده از اینترنت افزایش می‌یابد که تعویض سیم‌کارت‌ها رایگان انجام می‌شود.

حمیدرضا رنگین‌کمان درباره بسته اینترنت هدیه در طرح یوسیم همراه اول، ادامه داد: در طرح یوسیم طرحی به عنوان «دوستات رو یوسیمی کن» وجود دارد که علاوه بر اینکه به مشترکین دائمی ۲۰ گیگ و به مشترکین اعتباری ۱۵ گیگ اینترنت رایگان می‌دهد، ۵ گیگ اینترنت رایگان به مشترک داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در طرح «دوستات رو یوسیمی کن» فردی که تعویض سیم‌کارت را به طور رایگان انجام می‌دهد می‌تواند این ۵ گیگ هدیه را برای خود بردارد به‌طوریکه به امور مشترکین اعلام شده کسانی که تعویض رایگان سیم‌کارت را انجام می‌دهند به مشترک اطلاع دهند که ۵ گیگ هدیه برای خود آنهاست که البته برخی از مشترکین قبول نکرده و به ۹۹۹۰ شکایت می‌کنند.

***برداشتن ۵ گیگ اینترنت توسط امور مشترکین تخلف نیست

رنگین‌کمان اذعان کرد: برداشتن ۵ گیگ اینترنت توسط امور مشترکین تخلف نیست چرا که یوسیم کردن سیم‌کارت‌های همراه اول جز شرح وظایف متصدی امور مشترکین نبوده اما گفته شده هنگام فعالسازی ۵ گیگ اینترنت هدیه به مشتری اطلاع دهند و در صورت رضایت این کار صورت پذیرد.

رئیس اداره امور مشترکین همراه اول استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه کم فروشی اینترنت در موبایل و تلفن ثابت نداریم، گفت: یکی از نقاط ضعف مشترکین عدم آگاهی است.

وی با بیان اینکه مردم بدون اطلاع کدهایی که در فضای مجازی ارسال می‌شود را فعال می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه تعداد زیادی از مشترکین تنظیمات گوشی هوشمند را بلد نیستند و همین موضوع باعث می‌شود با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند و تصور بر این است که مشکل از سوی مخابرات بوده است.

رنگین‌کمان با اشاره به اینکه تنظیمات گوشی ارتباطی به مخابرات ندارد، تصریح کرد: مراجعه کنندگان در زمینه مشکلات اینترنت به مخابرات زیاد است که همگی به تنظیمات گوشی افراد برمی‌گردد و به مخابرات ربطی ندارد.

وی با تأکید براینکه مردم باید از امکانات گوشی‌های هوشمند خود آگاهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ممکن است که فقط ۲ درصدی در محاسبه بسته‌های اینترنت اشتباه شود اما غالب مشکلات به مشترکان برمی‌گردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فناوری سیمکارت اینترنت رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • شمار مشترکین جدید نتفلیکس به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید
  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • بخشنامه «هما» درباره شرایط رسیدگی به امور مسافران
  • تعویض نزدیک به ۲ هزار فقره کنتور آب خراب مشترکین در شهرستان خوی
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید