Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:42:49 GMT

فرصتی که با استاد از دست رفت!

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۳۹۰۹

فرصتی که با استاد از دست رفت!

مدیر جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) همزمان با سالگرد تولد همایون خرم، آهنگساز و نوازنده فقید موسیقی ایرانی یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، بردیا صدرنوری ـ نوازنده، آهنگساز و مدیر جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) ـ همزمان با سالگرد تولد استاد همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی کشورمان دلنوشته‌ای را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یادداشت بردیا صدرنوری آمده است: 

«حدود بیست دقیقه تلفنی صحبت کردیم. از نکاتی که فرمودند مشخص بود به دقت فراوان کارم را گوش کرده اند... در خواب هم نمی‌دیدم که شاید روزی بتوانم با یکی از بزرگترین آهنگسازان و موسیقی‌دانان عصرمان دقیقه‌ای درباره توانایی‌ها و راه موسیقایی ام، صحبت و مشورت نمایم. خضوع و فروتنی ایشان من را به شدت تحت تاثیر قرار داد. برایم باورپذیر نبود که یک استاد مسلم موسیقی تا این حد برای کار و تلاش جوانی که در ابتدای راه است، احترام قائل باشد. آن بزرگمرد کسی نبود جز همایون خرم موسیقی ایران و انسان والایی که برای اولین باردر سال ۱۳۷۵ و در یک محفل خصوصی  با تردید و ترس، بخشی از آثار ضبط شدهام را در یک نوار کاست به ایشان تقدیم کردم. کمی بعد از مهمانی در کمال ناباوری پیام مرا پاسخ دادند و با آن مکالمه طولانی مرا به ادامه کار دلگرم کردند.

درک و شناخت عمیق ایشان از موسیقی، در کنار ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاقی، از همایون خرم استاد به تمام معنا ساخته بود. واقعیت این است که همین سجایای اخلاقی، ماندگاری آثار جاودان موسیقایی شان را در میان مردم دو چندان کرده است.

همان سال‌ها روزی به من گفتند که قراری بگذاریم تا نوازندگی‌ام را از نزدیک ببینند. اما صد افسوس که فرصت ها سریع می‌گذرند و این فرصت نیز در میان ایام فروش پیانوی خودم، مشغله کاری و حجب و حیای دوران جوانی‌ام از دست رفت. تا اینکه بالاخره در پاییز سال ۱۳۹۱و با پیشنهاد به دوست گرانقدرم مهندس رضا خرم ـ فرزند استاد ـ و مشورت با ایشان قرار شد برای اجرای کنسرتی در اسفند ۱۳۹۱ افتخار همراهی با استاد را داشته باشم که قسمت به گونه‌ای دگر رقم خورد و من ماندم و حسرت سال‌هایی که می‌توانستم از برکت وجودشان بهره جویم و از این دریای معرفت جرعه‌ای بنوشم.

امروز بسیار خرسندم که با همراهی خانواده استاد، به ویژه مهندس رضا خرم راه ایشان را در اخلاق مداری، معرفت شناسی موسیقی و توجه به نوجوانان و جوانان هنرمند با جشنواره و جایزه همایون خرم ادامه می‌دهیم. باشد که مقبول درگاه الهی، همایون خرم و طبع مردم صاحب نظر شود./ بردیا صدرنوری»

جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم)  از جمله رویدادهای حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال‌های اخیر با حمایت خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای  هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال  توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدر نوری برگزار می‌شود.  

نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) می‌توانند با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان موسیقی ایران که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همایون خرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل

حضور بیش از 3300 نفر در یک ضیافت مجلل به مناسبت جشنواره "هوآ پا" در نانینگ چین/ زوما بازی پانداهای باغ وحش "چونگینگ" چین با یکدیگر/ زوما راهپیمایی سراسری" تدفین طبیعت" از سوی بیش از 400 نفر از فعالان محیط زیست در شهر "بث" انگلیس همزمان با شهرهای دیگری چون سیدنی، بوستون و لیسبون و.. در سراسر جهان/ زوما جلسه محاکمه "نادرا شلهوب کوورکیان" استاد حقوق دانشگاه عبری اورشلیم، به اتهام تحریک و تشویش اذهان عمومی. این استاد دانشگاه اسراییلی پنجشنبه شب پس از اینکه گفته بود اسراییل در غزه نسل کشی می کند، دستگیر شد./ آسوشیتدپرس نماز جمعه در مسجدی ویران شده در اثر حملات اسراییل در شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه نظامی اسراییل در حال به پرواز درآوردن یک کوادکوپتر در جریان حمله ارتش اسراییل به فلسطینی ها در اردوگاه "نورشمس" در کرانه باختری/ خبرگزاری فرانسه برگزاری جشنواره بهاری در شهر موصل عراق/ SOPA اعتراضات قبایل بومی آمازون در کنار فعالان محیط زیست در شهر "لیما" پرو علیه قوانین جدید کشوری در جهت تسهیل تخریب جنگل های آمازون/ زوما سامانه های پدافندی موسوم به "گنبد آهنین" در صحرای نقب اسراییل/ خبرگزاری فرانسه نجات 72 پناهجوی آفریقایی از سوی گارد ساحلی اسپانیا در جزایر قناری/ EPA دوندگان با مشعل در جریان جشنواره ای سنتی در شهر بارسلونا اسپانیا/ زوما تجمع مخالفان کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در مقابل ساختمان کنگره در شهر واشنگتن. معترضان می گویند این کمک خرج آتش افروزی های رژیم اسراییل و کشتار بیشتر زنان و کودکان فلسطینی خواهد شد./ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین از سوی پلیس آلمان در جریان تظاهراتی در شهر برلین/ زوما فصل برداشت محصول از شالیزارهای بنگلادش/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از انتخابات هند تا تظاهرات ضداسراییلی

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل