Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی سابق تیم ملی تالو گفت: این بزرگترین افتخار برای من است که در کنار شهیدان بزرگی همچون چمران، مهدی باکری و شهید مولوی حضور داشتم و درس‌های بزرگی را از آنها آموختم. به گزارش جنوب نیوز، توحید اسدیان پیشکسوت ووشو ایران، سرمربی سابق تیم ملی تالو، رئیس سبک " نن شائولین" و از جانبازان شیمیایی ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که این روزها به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت جنگی از عوامل شیمیایی تحت درمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیش از ۱۴ سال سرمربی و مربی تیم ملی تالوی ایران بود. تالوکارانی همچون جاوید دیداری، محمدرضا عزیزخانی، فرشید اسدیان (فرزند توحید اسدیان)، هانیه رجبی، فاطمه حیدری، و… از شاگردان وی هستند که سال‌ها در ووشو ایران و در رشته تالو برای کشورمان افتخار آفرینی کرده‌اند. این روزها توحید اسدیان به دلیل عوارض ناشی از بمباران شیمیایی در طول جنگ تحمیلی در حال درمان است.

توحید اسدیان در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارید و وضعیت جسمانی شما به چه صورت است، گفت: به دلیل عوارض ناشی از بمباران شیمی‌ای در دوران جنگ تحمیلی یک مقدار شرایطم به هم ریخته است و به همین دلیل سال گذشته برای درمان ریه‌هایم راهی کشور آلمان شدم و مدتی را تحت درمان بودم و پس از آن به ایران بازگشتم. در تعطیلات عید نوروز برای دید و بازدید با اقوام راهی استان تبریز شدم؛ اما حالم یک مقدار خراب شد و در نهایت برای بهبود شرایطم ناچار شدم راهی بیمارستان شوم و نزدیک سه ماه در بیمارستان بستری بودم. در حال حاضر نیز تحت درمان هستم و تقریباً شش جلسه از شیمی درمانی باقی مانده است.

اسدیان در پاسخ به این سؤال که آیا با شرایط فعلی از ورزش دور هستید یا خیر، گفت: علاقه بسیار زیادی به تالو دارم من همچنان در "سبک نن شائولین" فعالیت می‌کنم و قهرمان سازی می‌کنم. بچه‌های ما در تیم ملی نیز حضور دارند و من همچنان به قهرمان پروری ادامه می‌دهم. به هر حال با توجه به جراحتی که از دوران جنگ تحمیلی به یادگار دارم و عوارض شیمیایی که در ریه‌هایم وجود دارد تحت درمان هستم، اما ورزش را کنار نگذاشته‌ام و رئیس کمیته مربیان فدراسیون ووشو هستم و در مقطع دکترا ادامه تحصیل می‌دهم.

سرمربی سابق تیم ملی تالو در پاسخ به این سؤال که شما در کدامیک از عملیات‌ها جانباز شیمیایی شدید، گفت: من ۸۳ ماه سابقه حضور در جبهه را دارم، از اواخر سال ۵۹ تا خردادماه سال ۶۷ در جبه‌های حق علیه باطل بودم. در دوران جنگ‌های نامنظم در خدمت شهید دکتر چمران بودم و تا سال ۶۰ در کنار وی حضور داشتم. بعد از شهادت دکتر چمران و تشکیل تیپ عاشورا در خدمت شهیدان مهدی باکری و شهید مولوی بودم. بنده در اطلاعات عملیات لشکر جانشین سردار شهید مولوی بودم. سال ۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون شیمیایی شدم و طی سال‌های ۶۴ و ۶۷ مجروح شدم. تمام این اتفاقات در راه وطن بوده است و این برای من باعث سربلندی و افتخار است. حضور در جبهه و جنگ و دفاع از کشورمان وظیفه بوده و هنوز هم اگر نیاز باشد، حاضرم وظیفه‌ام را انجام دهم و هیچ منتی نیست. این بزرگترین افتخار برای من است که در کنار شهیدان بزرگی همچون دکتر چمران، مهدی باکری و شهید مولوی حضور داشتم و درس‌های بزرگی را از آنها آموختم.

اسدیان در صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: از هیچ مسئول و مدیری هیچ انتظاری ندارم، چرا که من به وظیفه ذاتی خود عمل کرده‌ام. هرکاری که همه ما انجام دادیم در راه خدمت به مملکت‌مان بوده است. افتخار می‌کنم جانبازم.

سرمربی سابق تیم ملی تالو در پایان در پاسخ به این سؤال که در چه مقطعی در حال تحصیل هستید، گفت: در رشته دکترای مدیریت ورزش، دانشگاه علوم تحقیقات تهران مشغول هستم بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه مدیریت ورزش، روانشناسی و رزمی ترجمه و تألیف کرده‌ام.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آزاد در آسیا شد

پژمان درستکار، سرمربی سابق تیم ملی به عنوان برترین مربی سال کشتی آزاد در آسیا انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی شورای کشتی آسیا امروز در شهر بیشک قرقیزستان در حال برگزاری است.

 در ادامه انتخاب برترین های کشتی آسیا، پژمان درستکار سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، بعنوان برترین مربی سال 2023 آسیا انتخاب شد.

امین میرزازاده برترین فرنگی‌کار سال آسیا شد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک ایرانی مربی سال آسیا شد
  • پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آزاد در آسیا شد
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی» اشکالی دارد؟ | این‌ها زمانی که من سرمربی تیم‌ملی بودم با سنگ سر من را شکاندند
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • مایلی‌کهن: زمانی که سرمربی تیم‌ملی بودم، با سنگ سر من را شکاندند
  • تابوتی اندازه این شهید ارتشی وجود نداشت!
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد