Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست تاکید کرد که بهترین راهکار برای رونق طبیعت گردی، استفاده از توان جوامع محلی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، حمید ظهرابی در سفر به استان فارس از مناطق حفاظت شده بهرام گور، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان و سایت طرح احیا گوزن زرد ارسنجان بازدید کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ظهرابی گفت: استفاده از توان جوامع محلی به منظور رونق طبیعت گردی و گردشگری طبیعی خصوصا در این مناطق به عنوان راهکاری مناسب برای ایجاد معیشتی پایدار در مقیاس محلی باید مد نظر باشد.

در این بازدید، جمعیت رو به رشد گونه‌ در خطر انقراض گور ایرانی و همچنین تهدیدات بالقوه منطقه بهرام گور و موضوع گسترش قلمرو و زیستگاه این گونه، مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به پتانسیل بالای حفاظتی، پیشنهاد الحاق و توسعه پارک ملی قطرویه مطرح شد . 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان، در بازدید از مجموعه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان و محدوده طرح احیای گوزن زرد ایرانی شهرستان ارسنجان، بر ضرورت توسعه‌ی طرح احیای گوزن و همچنین ارتقای سطح منطقه شکار ممنوع کوه خم شهرستان ارسنجان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان فارس روابط عمومی طبیعت گردشگری محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

به گزارش جام جم و به نقل از شبکه رادیویی ایران، محیط زیست شامل همه چیز از اقیانوس گرفته تا جنگل‌ها می‌شود و بر هر بخش از زندگی تأثیر می‌گذارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» گفت: با گسترش روزافزون جمعیت و توسعه فناوری‌ها، مفهوم محیط زیست به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه و جهان تبدیل شده است. محیط زیست به کلیه عوامل زیستی و غیرزیستی اطراف ما اطلاق می‌شود که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر زندگی ما دارد.

وی ادامه داد: این عوامل شامل جانداران، گیاهان، منابع آب، هوا، خاک و تمامی عوامل طبیعی و انسانی می‌شوند که با هم در ارتباط هستند و به تعادل اکولوژیک جامعه کمک می‌کنند و حفظ تعادل این عوامل ضروری است تا بتوانیم زیست‌بوم‌ها و منابع طبیعی را حفظ کرده و از بی نظمی بیولوژیکی جلوگیری نماییم.

تهیه کننده «رهاورد» تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است، این اهمیت به علت تأثیر مستقیم آن بر زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است، حفاظت از محیط زیست نه تنها وظیفه اخلاقی ماست بلکه بهره‌وری و پایداری جوامع انسانی را تضمین می‌کند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه «رهاورد» میزبان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، دکتر حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، محمد درویش پژوهشگر و فعال حوزه محیط زیست خواهیم شد و در راستا با طرح هفته های ایرانی و سفر به استان «هرمزگان» با مهندس حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «رهاورد» یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود.

دیگر خبرها

  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"