Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا جانقربان ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهر قم دارای ۴۵ هزار هکتار محدوده و حریم است، افزود: ۱۳ هزار از شهر قم را محدوده شهری و باقی را حریم تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰ طرح موضوعی و موضعی برای محدوده‌ها و حریم‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار قم با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ هکتار از مساحت قم را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: مطالعات لازم برای محلات دارای بافت فرسوده در این شهر انجام شده که شامل ۱۷ محله می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای ورودی‌های شهر قم، افزود: شهر قم دارای ۶ ورودی است که برای همه آنها طرح‌های اصلاحی در نظر گرفته شده است.

جانقربان بیان کرد: طرح اصلاح ورودی جعفریه در سال ۹۴ با ورود شهردار تصویب شد و امسال قانون ارتقای کیفی ورودی جعفریه در دستور کار شهرداری منطقه ۶ قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سایر ورودی‌ها از جمله ورودی جاده اراک در حال تصویب برای ارتقای کیفی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بیان کرد: از سال ۹۴ با تأکید شهردار قم طرح‌هایی که در محدوده هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فسوده هستند در اولویت قرار گرفتند.

کد خبر 4655362

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قم قم بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید امسال ۲ هزار حلقه میانی در محلات هدف بازآفرینی شهری شکل گیرد که سهم هر استان به طور متوسط ۶۰ حلقه میانی خواهد بود.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد آیینی» در نخستین جلسه شورای نوسازی مسکن در سال جدید از هدف‌گذاری برای تشکیل ۲ هزار حلقه میانی خبر داد و گفت: به طور متوسط باید در هر استان ۶۰ حلقه میانی طی ۶ ماه نخست سال شکل بگیرد و لازم است ادارات کل استان‌ها تمرکز خود را بر این موضوع بگذارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجیه کردن و جلب اعتماد ساکنان بافت‌های فرسوده، کار نوسازی مسکن در این بافت‌ها را رونق می‌دهد، عنوان‌کرد: قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آنان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که وزیر راه و شهرسازی نیز بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید دارد، تصریح‌کرد: پس از برگزاری گردهمایی «گروه‌های جهادی (حلقه‌های میانی) در راه و شهرسازی» که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، چندین پویش مرتبط در همه محلات هدف کشور نیز برپا خواهیم کرد. هدف این است در سال جاری فعالیت‌ها مضاعف شده و حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

آیینی با بیان اینکه در این راه باید از ظرفیت همه گروه‌های جهادی استفاده کنیم، ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: ارتش یکی از ظرفیت‌های خوبی است که همیشه در حوزه محرومیت‌زدایی حضور پر رنگ داشته است و جلب همکاری این نهاد کمک بزرگی در این مسیر خواهد بود.

وی همچنین استفاده از توانایی‌های اعضای شوراهای شهر را از دیگر ظرفیت‌ها در این زمینه برشمرد و گفت: اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند در زمینه اطلاع‌رسانی بسیار مثمرثمر باشند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز بر استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

تشکیل حلقه میانی در ۸۶ شهر

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این جلسه «سعید اسدی محجوب» مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارشی از وضعیت تشکیل حلقه‌های میانی ارائه کرد و گفت: تا کنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است.

توزیع ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی در محلات هدف

وی افزود: در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری، تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی تهران در مقابل زلزله چقدر است؟ معاون وزیر راه: حدود ۱۰ میلیون نفر از جامعه ما زیر سقف‌ های ناپایدار زندگی می‌کنند چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند

دیگر خبرها

  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی