Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آیین تکریم محمدرضا قربانی مدیر پیشین اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و معارفه مدیرکل جدید هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، مدیران شبکه‌های رادیویی، مشاوران معاونت و جمعی از کارکنان معاونت صدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با مهم برشمردن جایگاه رادیو نمایش گفت: در شرایط فعلی رادیو نمایش نسبت به گذشته ارتقای محسوسی پیدا کرده است. تعامل خوب با هنرمندان، حضور جدی در مناسبت‌های مختلف به ویژه تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس همگی نشان از رویکرد خوب و اقدامات شایسته این شبکه دارد.

وی با اشاره به نقش راهبردی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو گفت: تاکید بنده این است که فعالیت‌های اداره کل هنرهای نمایشی رادیو مقدم بر رادیو نمایش باشد زیرا این بخش ماموریت بسیار دقیق و پر مسئولیت تری دارد. در همین راستا باید بدانیم که یک مدیر در اداره کل هنرهای نمایشی باید نگاه چند وجهی داشته باشد و پا به پای شبکه‌های دیگر وزن نمایشی بگیرد. لذا باید بر اساس سلایق مخاطبان شبکه‌های مختلف رادیویی، نمایش‌های مختلف تولید و در اختیار آنان قرار داده شود. باید کارگروه مشترک به ازای هر شبکه رادیویی و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو شکل بگیرد تا در فضا و دنیای مفهومی مخاطب قرار بگیریم و متناسب با آن جامعه آماری، شبکه را نقطه عزیمت خودمان قرار دهیم …یعنی در هر شبکه باید حلقه‌ای به وجود آید تا مفاهیم و انتظاراتی که در قالب نمایش امکان مطرح کردن آنها وجود دارد مهیا شود تا نهایتاً در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو شکل و فرم نمایش بگیرد و اثر تولیدی به سمت مخاطب آن شبکه باید منعطف شود. شاید به طور معمول استانداردهای مختلف نمایشی وجود داشته باشد که بر اساس آن آثاری تولید می‌شوند، اما این فضا ممکن است با فضای مخاطب شبکه رادیویی مد نظر، تفاوت داشته باشد. مثلاً اگر شبکه رادیویی بر اساس مخاطب خود نیازمند به تولید نمایش‌های رادیویی کوتاه مدت دارد، این موضوع باید به نحو مقتضی در نظر گرفته شده و محصول مورد نظر تولید شود.

شاه آبادی افزایش سطح تعامل میان رادیو نمایش و سایر شبکه‌ها را خواستار شد و افزود: امروز این انتظار وجود دارد که رادیو بر اساس ژانر نمایش شناخته شود. برای این منظور در دوره مدیریتی جدید می‌توان با استفاده از تکنیک ورود هر چه بیشتر نمایش به داخل شبکه‌ها و همچنین افزایش تولید با کیفیت نمایش‌های رادیویی اقدامات لازم را انجام داد.

وی در پایان برای افتخاری مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش آرزوی موفقیت کرد و برای قربانی مدیر پیشین این بخش نیز توفیقات روز افزون را خواستار شد.

در ادامه این مراسم قربانی مدیر کل پیشین اداره هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش با بیان خاطرات مختلف و سوابق گذشته خود در رادیو گفت: امروز روز بسیار خاصی برای بنده است زیرا علاوه بر اینکه از اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش جدا می‌شوم بلکه با نائل شدن به درجه بازنشستگی، از معاونت صدا نیز خداحافظی می‌کنم. در طی مدت زمانی که در رادیو نمایش فعال بودم، فرصت مغتنم و با ارزشی به دست آمد تا با هنرمندان و همکاران بسیار خوبی توفیق همکاری پیدا کنم و تجربه بسیار ارزشمندی در این مقطع به دست آوردم.

وی ضمن تشکر از مدیران پیشین و فعلی رادیو گفت: ویژگی ممتاز دوره معاونت حمید شاه آبادی اینگونه بود که رادیو همیشه در قله افتخار و در فراز قرار بگیرد که برای ارتقای آن تلاش‌های مجدانه ای انجام می‌شود.

سپس افتخاری مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در سمتی جدید را نصیب اینجانب کرده است و همچنین از اعتماد شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز بسیار سپاسگزارم. با پشتوانه و حمایت معاون صدا و نیروی انسانی متبحر رادیو نمایش، قطعاً این مسئولیت خطیر را می‌توان به نحو شایسته ای به سرانجام رساند.

در این مراسم ایزدی مشاور معاون صدا و مدیر رادیو قرآن، مسعودی مشاور معاون صدا، رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ، اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت، محمد زاده مدیر رادیو ایران، صحراگرد مدیر رادیو تهران، ملازاده مدیر رادیو پیام و آوا، میرحسینی مدیر رادیو ورزش، کوچک زاده مدیر رادیو گفتگو، شاملو مدیر چند رسانه‌ای و فضای مجازی معاونت صدا، محمودی سرپرست رادیو اقتصاد، تعدادی از مدیران گروه‌های شبکه‌های رادیویی و جمعی از کارکنان رادیو نمایش نیز حضور داشتند.

کد خبر 4655277 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید شاه آبادی رادیو تهران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو رادیو پیام معاونت صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرت‌الله میرزایی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در پی درگذشت نصرت الله میرزایی از شبیه خوانان پیشکسوت استان مرکزی، کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی طی پیامی، این فقدان را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«از گیر و دار روز قیامت مرا چه باک/ خود را فکنده‌ام به کمند تو یا حسین (ع)

با نهایت تاسف و تاثر، درگذشت جانگداز خادم الحسین(ع) کربلایی نصرت‌الله میرزایی که عمری را به مدیحه سرایی اهل بیت (ع) در کسوت شبیه‌خوانی پرداخته بود خدمت خانواده محترم و جامعه شبیه‌خوانان استان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

مرحوم میرزایی در هنر شبیه‌خوانی صاحب اندیشه‌ای هنرمندانه و کوله‌باری از تجربه بود. بی‌شک او بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.»

۲۴۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898696

دیگر خبرها

  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم