Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@06:24:12 GMT

88 درصد مردم کشور تاکنون سینما نرفته اند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۷۳۲۹

88 درصد مردم کشور تاکنون سینما نرفته اند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، سید عباس صالحی روز دوشنبه در همایش یک روزه معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که به میزبانی البرز برگزار شد، با بیان اینکه امید است این اجتماع فرصت خوبی برای عمران و آبادانی بیش از پیش کشور باشد، افزود: توسعه روز افزون شهرنشینی در کشور پیام‌های متعددی را برای ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و عمومی سازی دسترسی فرهنگی و بمنظور کمک به احداث پردیس سینمای امید در شهرهای فاقد سالن سینما در کشور با مشارکت شهرداری‌ها، تفاهم نامه‌ای بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون وزیر و رئیس سازمان سینمای ایران امضا شد.

صالحی افزود: باید از طرح‌ها و تسهیلات بازآفرینی شهری که دولت تدبیر و امید تاکید ویژه ای بر روی آن دارد به نحو مطلوب بهره برداری کرد چرا که حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده داخل شهری و مناطق حاشیه نشین درگیر هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جامعه البرز نیز با رشد سریع مهاجرت آثار جدیدی را از هویت ملی در خود دارد و یکی از راه‌های برون رفت از خطر آسیب‌های توسعه شهرنشینی، تعریف شهر بعنوان یک زیست بوم است چراکه اکنون شهرها به مخل خواب و کار تبدیل شده‌اند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در شرایط کنونی شهرهای کشور با مشکل جدی کمبود فضاهای فرهنگی و هنری مواجه هستند که باید معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در پروژه‌ها این امکانات مهم را لحاظ کنند.

صالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه و عمران البرز، گفت: استاندار البرز همت والایی در راستای توسعه همه جانبه این استان و به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند