Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اهمیت مصرف آب روزانه مورد نیاز بدن، گفت: اهمیت حفظ این تعادل تا به آن اندازه است که چنانچه ۱۰ درصد آب بدن از دست رود، موجب اختلالات شدید در بدن می‌شود و اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد، مرگ رخ می‌دهد.به گزارش بلاغ،مینا کاویانی با بیان اینکه آب بیشترین قسمت وزن بدن ما را تشکیل داده است، گفت: آب همچنین نقش مهمی از جمله شرکت در ساختمان و عملکرد دستگاه گردش خون، ایجاد محیط مناسب برای انجام واکنش‌های بدن، شرکت در فرآیندهای هضم، جذب و دفع مواد در بدن برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب از سه طریق به بدن می‌رسد، گفت: نوشیدن آب سالم و انواع نوشیدنی‌ها، خوردن انواع میوه‌ها و سبزی‌ها و سایر مواد غذایی و آبی که در اثر واکنش‌های مختلف در درون بدن تولید می‌شود که به آن آب متابولیک گفته می‌شود. همچنین آب از طریق پوست، تنفس، ادرار و مدفوع دفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بدن انسان قادر به ذخیره آب نیست، تصریح کرد: در نتیجه حفظ تعادل آب بدن بسیار مهم است؛ یعنی باید بین آب وارد شده به بدن و آب دفع شده از بدن، تعادل برقرار باشد. اهمیت حفظ این تعادل تا به آن اندازه است که چنانچه ۱۰ درصد آب بدن از دست برود، موجب اختلالات شدید در بدن می‌شود و اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد، مرگ رخ می‌دهد و باید متذکر شد بزرگسالان تا ۱۰ روز و کودکان تا ۵ روز می‌توانند بدون آب زنده بمانند.

کاویانی با اشاره به میزان آب مورد نیاز بدن (بر حسب کیلوگرم وزن بدن)، تصریح کرد: بزرگسالان ۳۵ میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، کودکان ۶۰-۵۰ میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و شیرخواران ۱۵۰ میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به آب نیاز دارند

وی ادامه داد: به طور کلی جیره مناسب آب روزانه برای بزرگسالان ۲ تا ۲.۵ لیتر (۱۰-۸ لیوان) است که بستگی به اندازه بدن دارد، اما نیاز زنان شیرده ۷۰۰-۶۰۰ میلی لیتر در روز افزایش می‌یابد.

وی در رابطه با تشنگی نیز عنوان کرد: دریافت آب با حس تشنگی کنترل می‌شود و این احساس پیامی برای دریافت آب و مایعات است. با توجه به این مطلب در سه گروه ویژه از افراد یعنی شیرخواران، ورزشکاران با تمرین‌های شدید و سالمندان که احساس تشنگی ممکن است در آنها کاهش یابد، مسئله تأمین آب باید حتما مد نظر قرار گیرد.

کاویانی در خاتمه عنوان کرد: یکی دیگر از شرایط ویژه، قرار گرفتن در آب و هوای گرم است؛ چرا که در مناطق گرم و روزهای گرم تابستانی معمولا دفع آب حدودا یک لیتر بیشتر از هوای معمولی است. بنابراین به همین میزان نیاز به آب بیشتر است و این کمبود باید با دریافت آب و مایعات بیشتر جبران شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال آبی جدید: ثبت میانگین ۲۷۰ میلی متر بارش در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • در سال آبی جدید: ثبت میانگین ۲۷۰ میلی متر بارش در استان همدان
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه
  • سرعت باد در شهربابک به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید
  • امیرآباد بابکان با ۱۷۴ میلی متر باران رکورددار میزان بارش‌ها
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟
  • رشد ۵۴ درصدی بارش ها در سال آبی جاری