Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات گیلان گفت: اعتباراتی معادل ۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از متقاضیان ایجاد واحد‌های پرورش ماهیان خاویاری پیش‌بینی و اختصاص داده شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، صمد درویشی، مدیرکل شیلات گیلان گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان تولید شده است و از این مقدار حدود ۵۰۰ کیلوگرم به خارج از کشور صادر و مابقی صرف مصارف داخلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان فعال است، افزود: این استان شمالی هم‌اینک از حیث وجود تعداد مزارع خاویاری در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

مدیرکل شیلات گیلان، به انعقاد یک توافقنامه سه‌جانبه میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استانداری گیلان و متقاضیانی که قصد ایجاد واحد‌های پرورشی ماهیان خاویاری در سطح استان دارند اشاره کرد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا به‌وسیله این توافقنامه متقاضیان از تسهیلات کم بهره برای شروع فعالیت خود بهره‌مند شوند.

صمد درویشی، با بیان اینکه اعتباراتی معادل ۱۰ میلیارد تومان برای حمایت از متقاضیان ایجاد واحد‌های پرورش ماهیان خاویاری پیش‌بینی و اختصاص داده شده است، افزود: افرادی که به‌عنوان متقاضی ایجاد واحد‌های تولید ماهیان خاویاری اعلام وجود کنند و از امکانات اولیه برخوردار باشند می‌توانند از این منابع اعتباری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت قابل توجه عرصه‌های ساحلی گیلان برای تولید ماهیان خاویاری گفت: این عرصه‌ها می‌توانند امکان بهره‌برداری از آب حوزه دریای خزر را برای تولید ماهیان خاویاری در اختیار فعالان این حوزه قرار دهند.

مدیرکل شیلات استان گیلان افزود: توسعه امر تولید و پرورش ماهیان خاویاری در قالب مشاغل خرد خانگی مسئله‌ای است که مجموعه شیلات گیلان با جدیت تمام به‌دنبال ترویج و رونق آن در سطح استان است.

درویشی، با بیان اینکه برای هر متقاضی که امکان دستیابی به آب را در حیاط خانه روستایی خود داشته باشد مجوز فعالیت در حوزه تولید و پرورش ماهیان خاویاری صادر می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند در یک فضای محدود و محصور با استفاده از امکانات لازم و مخازن مخصوص امکان تولید سالانه ۲ تن گوشت ماهیان خاویاری را در مزارع خانگی خود فراهم کنند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان گیلان انقلاب اسلامی خاویار دریای خزر گوشت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، مردم شهرهای استان گیلان بعد از ظهر جمعه پس از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند.

بزرگ و کوچک، زن و مرد همه آمده‌اند تا حمایت و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم غزه اعلام دارند.

فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از همان دقایق نخست راهپیمایی به گوش می‌رسد و صدای نوجوانان و دانش‌آموزان گیلانی بلندتر از سایر اقشار است.

کد خبر 6082452

دیگر خبرها

  • راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • پخت ماهی خاویاری به سبک آشپز آذربایجانی (فیلم)
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • مانده ۱۲۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی