Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:48:12 GMT

تحریم ها تاثیری بر صنعت فولاد نداشته است

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۸۲۸۱

تحریم ها تاثیری بر صنعت فولاد نداشته است

به گزارش ایرنا، ماشاالله سهراب نژاد روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز صنعت و معدن در محل کارخانه فولاد زرند ایرانیان افزود: نگرانی برای تحریم کشور از نظر تکنولوژی در صنعت فولاد وجود ندارد و اکنون خوشبختانه قطعات مهمی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران میدکو بسیار توانمندند و تحریم‌ها مانع فعالیت ما نخواهد شد و تمامی کارخانجات فولاد میدکو با توان بومی قابل راه اندازی و در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان و فولاد زرند ایرانیان به بیش از هفت میلیون تن ذغال خام نیاز دارد و سه میلیون تن ذغال سنگ اینک در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ضروری است که ذغال سنگ از نظر کمیت و کیفیت افزایش یابد و برداشت این محصول را توسعه داده که نیاز به واردات این محصول وجود نداشته باشد.

سهراب نژاد افزود: با دانشگاه‌ها ارتباطی تنگاتنگ داریم و از ظرفیت فنی دانشگاه‌ها در پروژه‌های تحقیقاتی، قراردادهای توسعه تکنولوژی و همچنین از آموزشگاه‌های منطقه برای آموزش پرسنل استفاده می‌شود.

پنج هزار شغل مستقیم در فولاد زرند ایجاد شد

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در این شرکت گفت: فولاد زرند تا امروز پنج هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر غیر مستقیم از استان کرمان اشتغالزایی کرده است.

وی ادامه داد: روزانه بیش از یکهزار و ۲۰۰ کامیون برای حمل مواد اولیه و محصولات تولیدی در شرکت فولاد زرند ایرانیان تردد می‌کنند که این آمار جزو اشتغالزایی شرکت محاسبه نشده است.

وی با بیان اینکه استخدام‌ها به عنوان مطالبه مردم و مسئولان برای تمامی افراد دارای اهمیت است افزود: بیش از ۹۲ درصد از استخدامی‌ها با مدرک دیپلم و فوق دیپلم بومی زرند هستند و در لیسانس مجوزی برای استخدام از سراسر استان کرمان وجود دارد.

سهراب نژاد تصریح کرد: به جز مدیران ارشد شرکت فولاد زرند که نقش راهنما را دارند مابقی از نیروهای بومی استفاده شده است.

وی افزود: به عنوان معین اقتصادی شهرستان زرند ۸۰۰ میلیون تومان برای احداث ۲ سوله دار قالی با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر هزینه شده که این پروژه در مرحله اجرا است.

آخرین حلقه زنجیره تولید فولاد امسال بهره برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان بیان کرد: زنجیره تولید فولاد از معدن تا شمش را برنامه ریزی کردیم و امسال آخرین حلقه بزرگ زنجیره تولید این مجموعه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد زرند ایرانیان بزرگترین زیرمجموعه هلدینگ میدکو است گفت: شرکت فولاد زرند معدن‌هایی از جمله ذغال سنگ خمرود، سنگ آهن جلال آباد، معادن طبس و ذغال شویی پابدانا را در اختیار دارد.

سهراب نژاد اضافه کرد: ۲ واحد کارخانه کنستانتره ۲ میلیون تنی، گندله سازی، کارخانه‌های کک سازی ۴۰۰ و ۸۰۰ هزار تنی، پروژه محیط زیستی CDQ، فولادسازی با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن متشکل از هفت واحد مختلف توسط شرکت فولاد زرند احداث شده است.

وی یادآور شد: فولادسازی یکی از بزرگترین پروژه‌های فولادی در حال ساخت کشور است و این پروژه سنگین زیربنایی وسیعی دارد و سال‌ها کارخانه‌ای به این وسعت در کشور احداث نشده است.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان افزود: ۳۷۱ هکتار وسعت کارخانه، ۱۰ میلیون متر مکعب خاک برداری و خاک ریزی، ۱۳۰ هزار تن تجهیزات در کارخانه مصرف شده، ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر کابل کشی، ۷۶۰ هزار قطر اینج لوله گذاری و لوله کشی، ۳۰۰ هزار مترمکعب بتن ریزی این شرکت را به ابر کارخانه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به نقش میدکو در توسعه زرند اضافه کرد: صنایع پایین دستی و شهرک‌های صنعتی در اطراف فولاد زرند افزایش یابد زیرا این کارخانه عمدتاً مورد نیاز منطقه است و صنایع پایین دستی می‌تواند اشتغالزایی مطلوبی داشته باشد و آنجاست که مشکل بیکاری رفع و توسعه محقق می‌شود.

پروژه محیط زیستی فولاد زرند، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سهراب نژادبا اشاره به اینکه برای رفع نگرانی مردم پروژه CDQ (خاموش کردن کک به روش خشک) در کنار کارخانه کک سازی احداث شده است گفت: این پروژه اینک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: احداث کارخانه CDQ به عنوان فعالیتی بزرگ برای مردم منطقه زرند انجام شده زیرا وظیفه داریم در حد توان آلودگی را در مجموعه و نگرانی در اذهان عمومی رفع کنیم.

سهراب نژاد افزود: کک گداخته در این پروژه وارد کارخانه CDQ می‌شود و با دمش گاز خنک نیتروژن گرمای کک گرفته می‌شود و سپس گاز گرم وارد چرخه‌ای جدید شده و تولید برق می‌کند.

مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان تصریح کرد: پروژه CDQ یک پروژه زیست محیطی است و نیاز به اطلاع رسانی عمومی دارد و بسیاری از کارخانجات فولاد کشور این تکنولوژی را در اختیار ندارند زیرا در سایر کارخانه‌ها محصول کک با آب خاموش می‌شود.

وی افزود: پس از تولید محصول، ماده‌ای گداخته با بیش از یکهزار و ۱۰۰ درجه حرارت، از سلول‌های کارخانه کک سازی خارج می‌شود که روش متداول در این زمینه خنک سازی با آب در برج خاموش کن است که در این روش دودی غلیظ از کارخانه خارج می‌شود و ذهنیتی منفی ایجاد می‌کند.

فولاد زرند آلاینده نیست

سهراب نژاد با بیان اینکه توسعه فضای سبز را در برنامه داریم اضافه کرد: ۱۰۰ هکتار فضای سبز در کنار کارخانه و ۲ هزار هکتار بیابان زدایی در اطراف کارخانه گندله و کک سازی فولاد زرند ایرانیان انجام شده است.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، بنا به اذعان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، صنعت فولاد زرند جزو صنایع آلاینده قرار ندارد.

آب مورد نیاز فولاد زرند از پساب کرمان تأمین می‌شود

سهراب نژاد با بیان اینکه ظرفیت استفاده از پسآب کرمان و فولاد بوتیا را افزایش دادیم عنوان کرد: ۳۷ کیلومتر از فولاد بوتیا تا فولاد زرند را برای تأمین آب این شرکت، لوله کشی کردیم و اینک این خط لوله به کارخانه رسیده است.

وی افزود: لوله کشی به میزان یک کیلومتر در داخل کارخانه باقی مانده که تا یا یک ماه آینده نهایی و آماده بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به استفاده از پروژه پسآب زرند گفت: طی قراردادی با شرکت آب و فاضلاب زرند تعهد کردیم طی ۲ سال آینده پروژه فاضلاب زرند را به اتمام برسانیم زیرا این نوع آب پایدار تر از آب چاه است.

وی با اشاره به یکی از اقدامات مناسب در مجموعه فولاد زرند ایرانیان با تدبیر مدیرعامل میدکو فکری اساسی برای آب این مجموعه شده تصریح کرد: کارخانه‌های فولادی در استان کرمان نباید روی آب کشاورزی و چاه حساب کند.

فولاد زرند برای اکتشافات جدید معدنی برنامه ریزی دارد

سهراب نژاد گفت: برنامه توسعه اکتشافات معدنی با تاکید هلدینگ میدکو به صورت جدی در برنامه شرکت فولاد زرند قرار دارد و شرکت خاصی در شرکت هلدینگ میدکو مسئولیت اکتشافات جدید معدنی را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه معدن جلال آباد به میزان ۲۵ سال ذخیره فولاد دارد اظهار داشت: لذا ایمیدرو در حال اجرای پروژه اکتشافی در این معدن است و طی یکسال ذخایر جدید را کشف می‌کنیم.

وی افزود: در معدن خمرود نیز این اقدام انجام می‌شود زیرا ذخایر دست نخورده ذغال سنگ در معدن خمرود بسیار فراوان است.

فولاد زرند صاحب انبار اختصاصی گمرک می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به قرارداد این شرکت با اداره کل گمرکات استان کرمان، عنوان کرد: شعبه انبار گمرک را برای واردات دائمی کالا، به مجموعه فولاد زرند وارد کردیم و چند روز گذشته قرارداد آن امضا شده که اتفاقی بزرگی برای این شرکت بوده است.

وی گفت: انبار گمرک فولاد زرند به وسعت یک هکتار احداث شده و ذغال و محموله‌های مورد نیاز ما به گمرک هرمزگان وارد نمی‌شود و مستقیم به زرند وارد می‌شود.

سهراب نژاد بیان کرد: داشتن انبار اختصاصی، فعالیت ما را در واردات تسهل می‌کند.

همچنین در ادامه این نشست خبرنگاران ضمن بازدید از کارخانه کک سازی و فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان با روند فعالیت این شرکت از نزدیک آشنا شدند.

۷۴۲۰/‌‬ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن کرمان ایرنا زرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که «پاکستان درحال مشاوره با نهاد‌های قانونی برای بررسی امکان کسب معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد»؛ گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال مدعی شد: «اما ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی‌کنیم.

همزمان، «مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان بر مطالبه این کشور از آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی تاکید کرد و افزود: موضع اسلام‌آباد روشن است و ما نسبت به پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران صرفا ابراز تمایل نمی‌کنیم بلکه نیازمند به این پروژه هستیم.

وی طی گفت‌وگویی با شبکه «جیو نیوز» پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گاز ایران و پاکستان اظهار داشت: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بار‌ها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

ملک در واکنش به سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان قطعا به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درخصوص معافیت تحریمی ایران ادامه خواهد داد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجایی که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند، پس پاکستان نیز باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله گاز ایران بهره‌مند شود.

وی به زعم خود افزود که تحریم‌های آمریکایی ممکن است با ۵ روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این کشور است لذا اسلام‌آباد با طرف‌های ایرانی در ارتباط است تا دریابد چگونه بدون تاثیر پذیری از تحریم‌ها می‌تواند گاز ایران را وارد پاکستان کند.

وزیر نفت پاکستان در نهایت تاکید کرد: ما قطعا درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهیم بود و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم که اسلام‌آباد به پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان با ویسی به دنبال نجات در لیگ برتر
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • عطایی و شاگردان به فینال رسیدند
  • لیگ برتر والیبال؛ خانزاده امتیازآورترین بازیکن دیدار پیکان و فولاد
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود