Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:27:05 GMT

آبیاری نکردن باغ ها با آب شرب، فرهنگ سازی شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۴۹۱۳۹

آبیاری نکردن باغ ها با آب شرب، فرهنگ سازی شود

به گزارش ایرنا، سید محسن حسینی عصر دوشنبه به منظور بررسی مشکلات آبرسانی و خدمات دفع بهداشتی فاضلاب رودبار با اشاره به شرایط ویژه شرکت آب و فاضلاب در ارائه خدمات بی وقفه افزود: پیگیری خط انتقال منجیل از چاه فلمن در اولویت قرار دارد و با تأمین اعتبار از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، طی سه سال اصلاح شبکه توزیع آب به تفکیک شهرها انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شبکه توزیع آب شهرستان رودبار از پیچیده‌ترین شبکه‌های آبرسانی است که با ۲۶ هزار و ۶۰۱ اشتراک صد در صد جمعیت شهری، تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت قرار دارند.

وی طول خطوط شبکه توزیع آب شهرستان رودبار را ۲۷۸ کیلومتر عنوان و بیان کرد: با توجه به لزوم اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب این شهرستان، تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان مورد انتظار است.

وی همچنین افزود: در ۳۰ شهر استان از در آمد حاصل از اعتبارات تبصره ۳ و ماده ۷ جهت اجرای پروژه‌های اصلاح و توسعه و هزینه‌های بهره برداری استفاده می‌شود که برای تسریع در روند اجرای پروژه کمک شایانی به مدیران شهرستانی است و تمامی این هزینه‌ها با نظارت شورای شهر مربوطه انجام خواهد شد.

حسینی با تأکید بر اینکه به منظور برقراری جریان آب پایدار در رودبار اقدامات خوبی در دستور کار است، گفت: بخشی از هدررفت آب مربوط به کنتورهای خراب است که باغات از آن آبیاری که تعویض کنتورهای خراب نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب، استاندارد ملی رعایت می‌شود و مراکز بهداشت ناظر بر تأمین سلامت آب و رعایت استانداردهای جهانی هستند.

ضیایی فرماندار رودبار نیز با اشاره به اخذ تصمیمات اضطراری بعد از زلزله سال ۱۳۶۹ رودبار به منظور آبرسانی به این شهرستان و ارائه خدمات تصریح کرد: شهرستان رودبار به لحاظ زیرساختی با چالش مواجه است و براین اساس باید توجه ویژه به رودبار داشت.

وی ضمن اعلام رضایتمندی شهروندان نسبت به خدمات آبفای گیلان اظهار داشت: اعتبار تخصیصی دولت برای سد دیورش جهت تأمین آب شرب پنج شهر اصلی شهرستان رودبار بسیار ارزشمند است و تکمیل چاه جیرنده و خط انتقال چاه فلمن منجیل با توجه به شرایط بحرانی منطقه باید در اولویت اجرا قرار گیرد.

فرماندار رودبار پراکندگی حوزه‌های آبرسانی این شهرستان را از مشکلات و سختی‌های اجرای پروژه در رودبار دانست و خواستار تعویض کنتورهای خراب، نصب شیرهای قطع و وصل و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب با توجه به فرسودگی شبکه و هدررفت آب شد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۶ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودبار گیلان آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۴۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب میانکاله کمی جان گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از انتقال ۴.۵ میلیون متر مکعب آب به میانکاله از شبکه آبیاری و زهکشی گلورد خبر داد و گفت: شبکه آبیاری و زهکشی گلورد پارسال با انتقال بیش از ۴.۵ میلیون متر مکعب نقش مهمی در کمک به بهبود وضعیت تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله ایفا کرد.

حیدر داوودیان افزود: اجرای سیستم آبیاری و زهکشی شبکه گلورد طی چند سال اخیر هرچند که با هدف تأمین آب کشاورزی و هدایت آب سد گلورد به کشتزار‌ها انجام شد اما برای انتقال آب به تالاب میانکاله نیز تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: در طراحی و اجرای تاسیسات و زیرساخت‌های آبی اهداف محیط زیستی نیز همواره مورد توجه قرار دارد که شبکه آبیاری و زهکشی گلورد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

داوودیان افزود: اگرچه مدیریت و حفاظت از تالاب میانکاله با اداره کل حفاظت محیط زیست استان است، اما شرکت آب منطقه‌ای مازندران به عنوان متولی منابع آبی و تالاب‌های استان خود را مکلف به انجام اقدامات حفاظتیِ لازم می‌داند و طی سال‌های اخیر بار‌ها به منظور کمک به احیای این ذخیره‌گاه مهم بین‌المللی برنامه‌ریزی‌های برای انتقال آب انجام شده است.

او با بیان این‌که ۹۰ درصد آب تالاب میانکاله باید از طریق دریا تامین شود، گفت: با توجه به این‌که سد گلورد هنوز به طور کامل آبگیری نشده است میزان اثرگذاری شبکه آبیاری و زهکشی به زمین‌های کشاورزی پایین‌دست و تالاب میانکاله هنوز به طور صددرصدی به چشم نمی‌آید و نقش شبکه آبیاری و زهکشی گلورد در کمک به تالاب میانکاله پس از آبگیری کامل سد گلورد افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • شبکه آبیاری دشت قزوین پر آب شد 
  • ایمن‌سازی کامل کانال آب ری - ورامین در گرو تأمین اعتبار
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد