Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@11:26:26 GMT

شرکت توسعه فقط ورزشگاه‌های تهران را تجهیز می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۵۰۴۹۱

شرکت توسعه فقط ورزشگاه‌های تهران را تجهیز می‌کند

رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: باشگاه‌های لیگ برتری از نظر مالی توان و بضاعت تجهیز و بازسازی ورزشگاه‌ها را ندارند و دولت و مجلس باید در این زمینه به فوتبال و باشگاه‌ها کمک کنند.

به گزارش مشرق، غلامرضا بهروان در مورد شرایطی که برای لیگ برتر پیش آمده و اینکه اعلام شده تا تجهیز ورزشگاه‌ها امکان آغاز لیگ برتر وجود ندارد، گفت: به هر حال مسئولان فوتبال و ورزش از سال‌های قبل تلاش کردند با تعامل و همکاری ورزشگاه‌ها را مجهز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از ورزشگاه‌‌ها در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف نیز تجهیز شد و تغییراتی اساسی در آنها ایجاد شد. به عنوان مثال همین ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در آن تغییرات زیادی به وجود آمد. اسکوربورد ورزشگاه‌ها، ساخت سکوهای جدید و تکمیل نور ورزشگاه از جمله آنها است.

وی افزود: اکنون گفته می‌شود که این شرایط استانداردهای لازم را ندارد و باید الزامات AFC در ورزشگاه‌ها ایجاد و رعایت شود. مثلاً صندلی‌ها شماره‌گذاری شود، بلیت‌فروشی الکترونیکی شود و … انجام این کارها بسیار خوب است ضمن اینکه الزامات فدراسیون آسیا نیز در آن رعایت می‌شود اما واقعیت آن است که هیچکدام از باشگاه‌های ما توان بازسازی و تجهیز ورزشگاه‌ها را از نظر مالی ندارند.

بهروان با اشاره به وضعیت نا به‌سامان باشگاه‌های خصوصی در فوتبال کشور گفت: شما ببینید چند تیم خصوصی در فوتبال داریم. تعداد آنها سال به سال کم و کمتر هم می‌شوند و آنها از گردنه رقابت‌ها خارج می‌شوند. باشگاه‌های خصوصی از درآمد فوتبال هم بی‌نصیب هستند و چیزی نصیب آنها نمی‌شود. از سوی دیگر باشگاه‌های دولتی هم وضعیت مناسبی ندارند. طبق اعلام فدراسیون فوتبال در لیگ برتر ۱۴ باشگاه از ۱۶ باشگاه بدهکارند. باشگاه‌های رده‌های پایین‌تر هم همین وضعیت را دارند.

بیشتر بخوانید:

4 ورزشگاه در خطر از دست دادن میزبانی لیگ  

رئیس هیأت فوتبال استان مازندران تصریح کرد: با این شرایط آیا باشگاه‌ها از نظر مالی توانی برای تجهیز ورزشگاه‌ها دارند؟ ضمن اینکه این ورزشگاه‌ها همگی دولتی هستند و متعلق به دولت و یا شرکت توسعه و تجهیز می‌باشند. به این ترتیب دو راه بیشتر وجود ندارد یا اینکه دولت خودش این ورزشگاه‌ها را تجهیز کند یا اینکه با اجاره‌های بلندمدت ۳۰ ساله آنها را در اختیار باشگاه‌‌ها قرار بدهد تا باشگاه‌ها از آنها بهره‌برداری کنند و هزینه‌های ورزشگاه‌ها را هم بدهند که به این روش بیوتی گفته می‌شود. صادقانه بگویم هیچ باشگاهی توان تجهیز ورزشگاه‌های خود را ندارد. بیشتر باشگاه‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکارند و آرای قطعی هم دارند. در این شرایط نماینده شرکت توسعه و تجهیز در جلسه‌ای که با ما در استان مازندران داشت گفت شرکت توسعه و تجهیز هم فقط توان بازسازی و تجهیز ورزشگاه‌های تهران را دارد. سؤال من این است پس ورزشگاه‌های استان‌ها و شهرهای دیگر چه می‌شود؟

وی تأکید کرد: به طور مثال باشگاه نساجی تلاش زیادی کرد تا ورزشگاه شهید وطنی آماده مسابقات لیگ برتر شود و مسئولان استانی هم در این زمینه همکاری لازم را انجام دادند تا فصل گذشته نساجی در این ورزشگاه میزبان باشد و به خاطر همین مسئله هم هزینه زیادی انجام شد. بنابراین دولت محترم و مجلس شورای اسلامی باید راهی پیدا کنند تا به این باشگاه‌ها کمک شود و ورزشگاه‌هایی که متعلق به دولت است را تجهیز کنند.

بهروان در مورد اینکه تعویق مسابقات لیگ برتر می‌تواند به این مسئله کمک کند، گفت: با تعویق مسابقات لیگ اتفاقی رخ نمی‌دهد زیرا با این تعویق باشگاه‌ها از نظر مالی توانمندتر نمی‌شوند. مسئولان مجلسی و دولت هستند که باید به کمک باشگاه‌ها بیایند. امیدوارم که لیگ برتر به موقع شروع شود و می‌دانم که مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند اما واقعیت آن است که شورای امنیت ملی کشور اعلام کرد تا ورزشگاه‌ها تجهیز نشوند مسابقات آغاز نشود و این دستور نهادهای بالادستی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال بهروان سازمان لیگ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس نه؛ من برای قوم بزرگ لر تیمداری می کنم! |‌ نتوانیم میزبانی کنیم انگیزه ام از بین می رود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عبدی با اشاره به احتمال صعود تیم خبیر خرم آباد به لیگ برتر تاکید کرد : ما به لحاظ میزبانی استان مشکل زیر ساختی داریم و استان محرومی در این زمینه محسوب می شویم. الان مشکل بزرگ ما ورزشگاه مان است. چراکه استاندارد نیست. برای همین در صورت صعود در مورد میزبانی مشکل داریم. همه انگیزه من میزبانی تیم در استان لرستان و شهر خرم آباد است. حتی اگر میزبان نباشیم من انگیزه ای ندارم.

وی اضافه کرد: کارهای لازم انجام شده است فقط کار در بروکراسی اداری گیر کرده است. ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد ۱۲ سال قبل قرار بوده افتتاح شود.

مالک تیم خیبر خرم آباد در خصوص اینکه فوتبال ایران در آمدزا نیست و به همین دلیل به غیر از زنوزی مالک تراکتور تبریز همه کسانی که به طور شخصی تیم داری می کنند خیلی زود عطایش را به لقایش می بخشند گفت: آقای زنوزی استاد ما است اما انگیزه من بالاتر از مسایل فوتبالی است. من برای قوم بزرگ لر تیمداری می کنم. ایجاد شادی برای مردم محروم زاگرس بیشترین انگیزه ام است. برای همین است که می گویم انگیزه من فراتر از مسایل فوتبالی است. اما در کل هم باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در فوتبال فراهم کرد. از الزمات afc است. باید به سمت درآمدزایی رفت.

عبدی تاکید کرد: ما باید زیرساخت های حداقلی را برای استان فراهم کنیم. تا شور و نشاط کم نظیر در قوم بزرگ لر را در ورزشگاه خانگی خود استان شاهد باشیم. اما اگر نتوانیم در استان خودمان میزبانی کنیم جوانان مان سرخورده می شوند. مجبوریم زیر ساخت ها را آماده کنیم. ان شاء الله این دغدغه مان حل شود. این مشکل حل شود ما افق های بزرگی داریم. فوتبال و ورزش است نیاز به برنامه ریزی دارد. نیاز به فراهم کردن زیرساخت ها و تاسیس آکادمی است. ما از قبل اعلام آمادگی خود را برای فراهم کردن زیر ساخت ها اعلام کردیم و همانطور که گفتم در بروکراسی اداری گیر کرده است. ما الان تیمداری می کنیم و باشگاه دار نیستیم. البته من همه چیز را فراهم کردم اما زمین را که نمی توانیم از جایی دیگر بردارم و به استان بیاورم!

مالک باشگاه خیبر خرم آباد درباره اینکه برخی مدیران خصوصی در فوتبال خیلی دوست ندارند تیم شان به لیگ برتر صعود کند چراکه هزینه هایشان چند برابر می شود تاکید کرد: برای ما اینگونه نیست من بیشتر از همه دارم حرص و جوش می خورم برای من مهم ترین موضوع این است که قوم بزرگ لر خدمت کنم. و اینکه تیم خیبر به خاطر مردم استان به لیگ برتر صعود کند. ما وظایف خودمان را انجام دادیم و حالا مسوولان دولت باید کمک کند البته کمک مالی نمی خواهیم بلکه در ایجاد زیرساخت ها کمک می خواهیم البته برای تکمیل زیر ساخت ها هم اعلام کردیم خودمان انجام می دهیم فقط کمک کنند کارهای اداری زودتر تمام شود. ضمن اینکه در این زمینه مدیران ارشد دولتی استان همیشه لطف دارند.

او افزود: اگر رسیدگی های لازم صورت بگیرد ورزشگاه مان برای نیم فصل دوم فصل بعد آماده می شود. زمان را دوستان از دست دادند وگرنه ما اعلام آمادگی کرده بودیم قبل از عید باید کارها انجام می شد.

عبدی درباره اینکه قرار است در حوزه فوتبال بانوان هم تیمداری کند گفت: این مسایل از الزمات AFC است اما زیر ساخت می خواهد ما الان در رده امید و یک تیم هم در لیگ سه داریم که اتفاقا خوب هم کار کرده است اما در رده نوجوانان و جوانان و بانوان در صورت آماده شدن زیرساخت ها برنامه ریزی خواهیم کرد ما الان حتی برای حضور بانوان در ورزشگاه مشکلاتی داریم.

وی در خصوص اینکه در گذشته قرار بود به عنوان مدیر عامل یا یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شود گفت: این بحث ها برای گذشته بود الان تمام فکر و ذهن من خدمت به مردم قوم لر است.

عبدی در پایان تاکید کرد : در هر صورتی رضا مهاجری فصل بعد مربیما خواهد بود.

کد خبر 845240 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- ۳ مقابل پرسپولیس تهران
  • حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی
  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • پرسپولیس نه؛ من برای قوم بزرگ لر تیمداری می کنم! |‌ نتوانیم میزبانی کنیم انگیزه ام از بین می رود
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • آمریکا دیگر اعجوبه‌ای مثل مسی را نخواهد دید
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی