Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی شامگاه دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی بخش کالپوش به میزبانی دهیاری نردین با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن بیان اینکه نردین مرکز تولید محصولات لبنی و کشک در سطح استان سمنان به شمار می‌رود، ابراز داشت: به دلیل سخت‌گیری در اعطای مجوز، تاکنون هیچ‌کدام از اهالی روستا موفق به کسب مجوز در تولیدات لبنی و فرآوری آن نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه استاندارد صدور مجوز در روستاها بسیار مشکل است، افزود: این منطقه ظرفیت خوبی در بخش گردشگری به دلیل وجود جنگل و آبشار دارد اما اغلب در صدور مجوزهای لازم همکاری چندانی صورت نمی‌گیرد و سهم دریافتی از اعتبارات مشاغل خانگی در این روستا کم بوده است.

دهیار روستای نردین کالپوش میامی بابیان اینکه در بخش کالپوش هیچ‌گونه مرکز صنعتی فعال وجود ندارد، تصریح کرد: این منطقه ظرفیت خوبی در تولید محصولات خانگی دارد که اغلب تولیدات این روستا به شهرهای اطراف انتقال داده می‌شود.

محمدی از افتتاح بازارچه سنتی روستای نردین از اعتبارات دهیاری‌ها خبر داد و تصریح کرد: برای ساخت این مجموعه ۱۸۸ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و همچنین تلاش شد تا برای حمایت از رونق تولید تماماً از مصالح موجود در خود روستا یا روستاهای اطراف استفاده شود این بازارچه غرفه بندی و بیشتر ارائه‌کننده محصولات روز سفره مردم خواهد بود.

وی بابیان اینکه نردین در طرح بومگردی طرح‌های برتر دهیاری‌های برتر مقام دوم کشوری را کسب کرده است، افزود: با توجه به اینکه این منطقه محل گذر به استان خراسان شمال و استان گلستان است لذا ساخت مجموعه‌ای سه‌طبقه همراه با موزه حیات‌وحش و مردم‌شناسی، سوئیت‌های اقامتی و غیره با ظرفیت یک اتوبوس در حال ساخت است که تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 4655613

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری میامی تسهیلات مشاغل خانگی صندوق کارآفرینی امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی