Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا حسینی روز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: با تامین مناسب برق از بروز تلفات در مرغداری‌های جلئوگیری می‌شود و این امر در بخش تنظیم بازار مرغ حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مسئله بعدی هم که باید مورد توجه قرار گیرد جلوگیری از خروج طیور زنده است زیرا این امر امر به اشتغال و تنظیم بازار استان لطمه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان فانتزی‌ها با روند پیش بینی شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اظهار داشت: باید بر اساس منطقه افزایش قیمت معقولی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: مسوولان امر باید در خصوص قیمت نان فانتزی‌ها اطلاعات را جمع آوری کنند و بر اساس این اطلاعات و متناسب با آن افزایش قیمت صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: افزایش قیمت نرخ حمل و نقل سوخت نیز در این استان باید بررسی و متناسب با نرخ جامعه افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نیاز ماهانه استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی است، گفت: طی خرداد ماه امسال در این استان چهار میلیون قطعه جوجه ریزی شده است.

رسول جلیلی ادامه داد: با این آمار هیچ کمبودی را در بخش تامین مرغ بازار مصرف وجود ندارد و همچنین افزایش قیمتی را نیز شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به توزیع کالاهای اساسی از ابتدای سال در آذربایجان غربی، بیان کرد: ۳۰ هزار و ۶۳۴ تن شکر در بازار مصرف توزیع شده که سه هزار و ۸۰۰ تن در بخش زنبورداران. ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن در بخش صنف و صنعت و چهار هزار و ۴۳۴ تن در بخش خانگی است.

وی افزود: همچنین در این مدت یکهزار و ۲۱۷ تن برنج، ۱۵۰ تن مرغ منجمد گ ۱۷۰ تن گوشت گوساله منجمد در بازار مصرف آذربایجان غربی توزیع شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ارزیابی قیمت نان فانتزی نشان می‌دهد که از ۵۰ تا ۶۶ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

محمد دهقان ادامه داد: این افزایش قیمت با قیمت آرد ۹ هزار ریالی است و اگر قیمت آرد از این بالاتر باشد قیمت‌های نان فانتزی نیز بیش از این مقدار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از کالاهای اساسی استان اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از کالاهای اساسی بازار مصرف صورت گرفته است.

وی افزود: در این رابطه ۱۷۶ پرونده تخلف کشف شد که ارزش ریالی این پرونده‌ها پنج میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال است.

در این جلسه در راستای توزیع متناسب اقلام مورد نیاز مردم به ویژه افزایش قیمت نان فانتزی و بررسی نرخ حمل و نقل سوخت گوشت بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد افزایش هزینه ثبت نامی مهد کودک‌های استان ۲۰ درصد باشد و بیش از این صورت افزایش صورت نگیرد.

۹۹۱۸/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۵۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • جوجه یک روزه
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی